|
Panasonic TX-L47DT50Y - ARC problem |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Casper_A ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-Januar-2013 kl. 19:58 |
Hej jeg har et 47" DT50Y Panasonic fladskærm der er forbundet til
mit Sony BDV-E370 hold Cinema system, med et hdmi 1.4 kabel via fjersynets hdmi2 port (ARC kanalen). Samtidig har jeg også den helt nye PS3 forbundet til. Dog kan jeg ikke få surround lyd fra ps3'en igennem fjernsynet. Når jeg indstiller det automatisk i lyd indstillingerne på PlayStationen, så kan jeg vælger den kun pct 2.0 kanal lyd. Har prøvet manuelt at vælge de forskellige surround formater (DTS HD osv) men så kommer der slet ikke noget lyd ud. Men hvis jeg ser TV2 f.eks kommer der fint 5.1 Dolby digital lyd ud? Så jeg ved ikke om det er fordi fjersynet ikke kan "pass-through" Surround lyd eller hvordan ? Har prøvet at se om der er nogen indstillinger i fjersynet der kan ændres, men det eneste jeg kan ændre er om det skal være digital eller analog. Håber der er nogen der kan hjælpe :) Mvh Casper |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du skal tilslutte PS3 lyden til Reciveren hvis der ønskes Multikanallyd.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Casper_A ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
Okay hmm, så det vil sige at min fladskærm ikke kan videreføre (pass-through) multikanallyd via HDMI portene ?
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
|
![]() |
|
Okay, så fik jeg da det opklaret. Gælder dette de fleste nye fladskærme eller er jeg bare uheldig med min skærm
? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det er ikke det normale, da udstyr tilsluttes Reciveren og derfra signal til TVet, så tilslut PS3 til Reciveren med HDMI, så har du alle de lydmuligheder som en PS3 kan levere.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Okay, vil det virke hvis jeg bruger den optiske udgang i fjersynet og forbinder til recieveren istedet for HDMI ARC kanalen?
|
|
![]() |
|
Nej, det vil det ikke, du skal tilslutte din PS3 til Reciveren med HDMI for at kunne få Multikanallyd.
Du kan også bruge Toslink til lyden fra PS3 til Reciver, men så er der ikke mulighed for HD lyd.
|
|
|
|
![]() |
|
loland ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 19-Januar-2012 Status: Offline Point: 36 |
Fik altså lyd ud af alle 5 højtalere fra min ps3 da jeg kørte med hdmi fra ps3 til tv og optisk ud i anlægget. Kan dog være det ikke har været "korrekt" multikanals lyd? |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Hvad siger displayet på recieveren? Den kan sagtens danne Prologic ud af et stereo signal, og det er ikke ønskeligt
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |