recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic TX-L47DT50Y - ARC problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic TX-L47DT50Y - ARC problem

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Casper_A Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper_A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic TX-L47DT50Y - ARC problem
    Sendt: 24-Januar-2013 kl. 19:58
Hej jeg har et 47" DT50Y Panasonic fladskærm der er forbundet til
mit Sony BDV-E370 hold Cinema system, med et hdmi 1.4 kabel via fjersynets hdmi2 port (ARC kanalen).
Samtidig har jeg også den helt nye PS3 forbundet til. Dog kan jeg ikke få surround lyd fra ps3'en igennem fjernsynet. Når jeg indstiller det automatisk i lyd indstillingerne på PlayStationen, så kan jeg vælger den kun pct
2.0 kanal lyd. Har prøvet manuelt at vælge de forskellige surround formater (DTS HD osv) men så kommer der slet ikke noget lyd ud. Men hvis jeg ser TV2 f.eks kommer der fint 5.1 Dolby digital lyd ud?

Så jeg ved ikke om det er fordi fjersynet ikke kan "pass-through"
Surround lyd eller hvordan ? Har prøvet at se om der er nogen indstillinger i fjersynet der kan ændres, men det eneste jeg kan ændre er om det skal være digital eller analog.

Håber der er nogen der kan hjælpe :)

Mvh
Casper
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2013 kl. 20:43

Du skal tilslutte PS3 lyden til Reciveren hvis der ønskes Multikanallyd.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper_A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2013 kl. 12:51
Okay hmm, så det vil sige at min fladskærm ikke kan videreføre (pass-through) multikanallyd via HDMI portene ?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2013 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af Casper_A Casper_A skrev:

Okay hmm, så det vil sige at min fladskærm ikke kan videreføre (pass-through) multikanallyd via HDMI portene ?
Ikke fra ext kilder nej.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper_A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2013 kl. 16:33
Okay, så fik jeg da det opklaret. Gælder dette de fleste nye fladskærme eller er jeg bare uheldig med min skærm
?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2013 kl. 16:37

Det er ikke det normale, da udstyr tilsluttes Reciveren og derfra signal til TVet, så tilslut PS3 til Reciveren med HDMI, så har du alle de lydmuligheder som en PS3 kan levere.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper_A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2013 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det er ikke det normale, da udstyr tilsluttes Reciveren og derfra signal til TVet, så tilslut PS3 til Reciveren med HDMI, så har du alle de lydmuligheder som en PS3 kan levere.

Okay, vil det virke hvis jeg bruger den optiske udgang i fjersynet og forbinder til recieveren istedet for HDMI ARC kanalen?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2013 kl. 11:50

Nej, det vil det ikke, du skal tilslutte din PS3 til Reciveren med HDMI for at kunne få Multikanallyd.
Du kan også bruge Toslink til lyden fra PS3 til Reciver, men så er der ikke mulighed for HD lyd.
Til top
loland Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Januar-2012
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér loland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2013 kl. 12:07

Fik altså lyd ud af alle 5 højtalere fra min ps3 da jeg kørte med hdmi fra ps3 til tv og optisk ud i anlægget. Kan dog være det ikke har været "korrekt" multikanals lyd?

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2013 kl. 12:18
Hvad siger displayet på recieveren? Den kan sagtens danne Prologic ud af et stereo signal, og det er ikke ønskeligt
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu