recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt grafikkort til Media-center...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt grafikkort til Media-center...

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt grafikkort til Media-center...
    Sendt: 20-August-2006 kl. 17:34

Hej...

Er ved at indhente et godt tilbud og er i tvivl om, hvilket grafikkort jeg skal vælge. Jeg har egentlig valgt Nvidea-grafikkortet fra, men er dette klogt. En af årsagerne er, at man med det konkurrende mærke kan tilslutte Media-centret via scartstik. Er dette korrekt??

Men hvad kan I anbefale, så man bare er nogenlunde kørende og ikke kommer til at mangle grafikkraft e.l. Læste på et tidspunkt om X1600, men er dette at skyde gråspurve med kanoner. Hvad benytter I andre?

Tstampe

Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-August-2004
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2006 kl. 18:53
Jeg tror de fleste benytter enten x1600 eller 7600 fra Nvidea. Disse to kort er mere end rigeligt til MCE - de går vist også lige an hvis man skal spille en lille smule...
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2006 kl. 19:33

Tak for svaret Helmø...

Nu har jeg slet ingen planer om, at bruge maskinen til at spille på. Så det X1600 lader til at være svaret på mit spørgsmål.

Det eneste ekstra som umiddelbart og evt. (alt efter hvornår forsikringsselskabet godkender) skal kobles ekstra på maskinen er en husalarmsovervågning.... Men det er fremtidsmusik. :)

Men har du god erfaring med X1600 eller er der andre der kan komme med ris/ros.

Tstampe 

Til top
Palmolive Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Oktober-2004
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2006 kl. 20:16

Jeg har et X1600Pro og er ikke vanvittigt tilfreds med det... Der er af og til skygger på optagelser, det er sansynligvis et codec-problem, men jeg tror det skyldes at ATI ikke gør tingene rigtigt for nvidia har altid spillet max (hvad det angår)... Problemet findes både under XP og Vista.

Så jeg regner med at skifte til et 7600GT når der kommer final versioner af driverne til Vista...

Samsung 52M87, H3126 | Denon DVD-3800BD (kodefri), AVR-4308 | Marantz SA-11S2 | Zune 80GB, ZuneHD 32GB
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2006 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af Palmolive Palmolive skrev:

Jeg har et X1600Pro og er ikke vanvittigt tilfreds med det... Der er af og til skygger på optagelser, det er sansynligvis et codec-problem, men jeg tror det skyldes at ATI ikke gør tingene rigtigt for nvidia har altid spillet max (hvad det angår)... Problemet findes både under XP og Vista.

Så jeg regner med at skifte til et 7600GT når der kommer final versioner af driverne til Vista...

Ovenstående lyder da ikke godt. Det bonner jo ikke ligefrem for kvalitet, men da jeg ikke har fladskærm endnu og heller ikke har i sinde at investere lige imorgen, benytter jeg stadig den "gammeldags"-type uden DVI m.m. Og kvaliteten burde da være bedre med scartstik end alm. TV-stik og andet.

Har du forsøgt med andre drivere til kortet e.l. Eller er der bare ikke noget at gøre. For min målsætning er en god billedkvalitet til huset hoved-maskine..

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2006 kl. 00:02
Det med scartstick er ikke så ligetil som det lige kunne lyde. Så vidt jeg ved er det kun nogle kort der kan overføre rgb via scart til tv. Det ville jeg undersøge nærmere grundigt før jeg køber. Man skal så have et specielt kabel.

Der er mange der bruger s-video ud til et almindeligt analog tv med scart. Kvaliteten af et s-video signal er jo ikke dårligt med det rigtige kabel. Det skal være et kabel med dobbelt skærm, altså hvor også lederne er skærmet seperat. Og det gør jo et valg af kort mindre kritisk, da man blot kan købe et grafikkort kort med s-video ud. Men det skal også kunne levere dvi (for senere brug) Men det er stadig ganske ligetil at købe.

Ken

Redigeret af Ken_T - 21-August-2006 kl. 00:04
Til top
Palmolive Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Oktober-2004
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2006 kl. 09:32
Oprindeligt skrevet af Tstampe Tstampe skrev:

Har du forsøgt med andre drivere til kortet e.l. Eller er der bare ikke noget at gøre. For min målsætning er en god billedkvalitet til huset hoved-maskine..

Under XP prøvede jeg med alt hvad der fandtes af divere og codecs, det blev lidt bedre med de nyeste drivere. Under Vista som jeg kører nu, findes der kun en beta driver, resultatet er dog bedre end under XP, men ikke altid i orden...

Samsung 52M87, H3126 | Denon DVD-3800BD (kodefri), AVR-4308 | Marantz SA-11S2 | Zune 80GB, ZuneHD 32GB
Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-August-2004
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2006 kl. 09:33
Har ikke nogen HTPC - men jeg ville nok vælge et 7600 kort lige pt.
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2006 kl. 23:31

Hej - jeg har allerede et dobbeltafskærmet kvalitetskabel liggende. Klar til brug, så det skulle ihvertfald være på plads.  Det er 20 m langt, men det burde ikke gå nævneværdigt ud over kvaliteten *S*.

Men det kan da godt være jeg også lige skulle kigge på Nvidea allievel så... Der er jo flere der nævner de kort.

Vil nu lige kigge mig omkring og tak for svarene...

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2006 kl. 11:52
De nvidia kort der kunne anvendes med held er feks Geforce 6150 eller et 6200 kort. De koster ikke så meget, men er et godt kompromis mellem et hurtigt kort og et der er for langsomt. De kan godt afvikle nogle af de hurtige spil uvis man ikke sætter grafik for hårdt op uden at hakke. Feks et spil som FarCry. Selv om man ikke vil spille et spil er det alligevel rart at have i baghånden.

Det er den slags kort der anvendes i de mere professionelle mediacentre som kan købes. Det er i det hele taget en god ide at skele til de kort der anvendes i de færdige produkter der kan købes, hvis noget fungerer der, kan det også virke hos den der selv samler. Men det svarer til det man selv ville købe hvis man skulle have det bedste til formålet. Selv om der siges at der er DVI ud, følger der et converter stik med der anvendes til analog skærm og de nævnte kort har s-video ud.

Man skal være sikker på at scartindgangen til det  TV man bruger har s-video ind, det er måske kun på den ene scartindgang. Men jeg har 3 TV med s-video ind på scart, så det er måske noget vrøvl jeg siger og det istedet gælder RGB.

Og så kan de nævnte kort fås med passiv køling, støj er jo noget der skal holdes nede i en htpc

Ken

Redigeret af Ken_T - 23-August-2006 kl. 11:54
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu