|
Køler til i5 3335S 65W? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4719 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-Januar-2013 kl. 12:36 |
Hej.
Jeg vil opgradere min stationære PC, som står i sommerhusets soveværelse.
Den bruges til email, at gå på Recordere.dk, se TV, film osv, men vi spiller ikke.
Først købte jeg et DH61SA motherboard efter alle de gode ting jeg her har læst om andre DH61.
Det har et 4 polet stik til CPU køler med PWM styring.
I forgårs bestilte jeg en Intel Core i5 3335S 2.7GHz 6MB LGA 1155 22nm Quad Core 65W TDP Ivy Bridge HD 4000:
Det er en såkaldt tray udgave, så jeg skal nu til at finde en køler.Jeg kan selvfølgelig købe en Intel, men der må findes noget bedre i samme prisklasse og som heller ikke støjer.
Hvad kan I anbefale?
Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 26-Januar-2013 kl. 12:37 |
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Knock youself out
Bare indtast din socket type ( LGA1155 ) Læs anmeldelser og undersøg om der er plads i din kabinet ( mål og størrelse ) Jeg har før brugt Cooler Master og de fungerer fint
|
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
NB. Jeg bruger en i5-3570K og har en org. intel køler på i dag.
Har dog ASUS bundkort og i BIOS har jeg indstillet den til at være stille´. Og den siger ikke en lyd og jeg har ikke nogen varme problemer overhovedet
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4719 |
Tak Pony65.
Jeg gjorde som du foreslog.
Men jeg fandt ud af før jeg gik i gang, at jeg ønskede en med PWM hastigheds regulering da PC'en står i soveværelset.
Og hver gang jeg læste en anmeldelse hvor der stod at den støjede, gik jeg videre til den næste.
Så jeg endte op med at skulle vælge mellem Arctic Cooling Alpine 11 Pro:
Eller en standard Intel Cooler. Da jeg ikke kender 'Arctic Cooling' faldt valget på en Intel med kobber flade og alu finner, jeg tror det er den der følger med alle i3 og i5.
Du skal have tak for begge dine input.
Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 27-Januar-2013 kl. 22:16 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |