recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI udgang på HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI udgang på HTPC

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI udgang på HTPC
    Sendt: 26-Januar-2013 kl. 21:02
Hejsa

Jeg har en glimrende HTPC stående med BD-optager/afspiller og tilhørende TV-Tunere ...
egentlig kører løsninge RIGTIG godt og siger ikke et pip (støjsvag passiv)...

men jeg har 1 KÆMPE problem:

Nemlig det faktum, at de orginale BD-film ikke kan spilles.
Der er et HDMI Onboard Intel HD3000 grafikkort og der er jo en HEL de problemer med HDCP Handshake/Hz registrering ....

Jeg har i en periode kørt med AnyDVD men den opstarts scanning der skal køres driver mig og fruen til vanvid ......

Ergo:

Er det muligt, at smide et andet grafikkort i som ikke skaber de problemer man netop ser med Intel's grafikkort/drivere ?
hvis man smider et andet kort i hvordan håndtes lyden så? (som jo er onboard) ...
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2013 kl. 21:08
Jeg kører med Ati 5550 i min HTPC og 5540 i køkkenconputeren. Begge med lyd ud via HDMI. I stuen med HD lyd.

BS
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2013 kl. 21:39
BSchimidt: tak for input ... kan du bekræfte at det setup er 100% kompatibelt med HDCP standarden?
Eventuelt installer og kør dette program ...  :http://www.arcsoft.com/en-us/bd_assistant.asp?id=

tog lige og smed min BD-afspiller over i min stationære og der er 100% kompabilitet....  SKOD Intel :!

Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2013 kl. 21:44
Jeg ser ofte BD på min HTPC med arcsoft totalmedia. Så jeg formoder HDCP = ja

BS
Til top
Benjamin7 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: 8740,Denmark
Point: 1764
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2013 kl. 22:34
Arcsoft Totalmedia

Intel er NO GO

Ati eller Nvidia bedste kort at tag.
Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2013 kl. 00:47

Citat: Jeg har i en periode kørt med AnyDVD men den opstarts scanning der skal køres driver mig og fruen til vanvid ......

Den tager da under 2 sekunder!

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2013 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Citat: Jeg har i en periode kørt med AnyDVD men den opstarts scanning der skal køres driver mig og fruen til vanvid ......

Den tager da under 2 sekunder!

Okay ... jeg syntes bare jeg har oplevet det tager lang tid...  den står og gentager sig selv i helt op til 5 minutter ...  specielt med orginale BD-film ... Men kunne jeg nu få HDCP til, at virke kunne jeg jo slippe helt for det "pjat" ...  :-)

Når jeg nu engang har fået fixet mit Motherboard (korrupt bios) er første skridt et Nvidia kort med "ordentlig HDCP" og derefter AnyDVD-HD ....

Er der nogen af jer der simpelthen laver jeres film om til MKV også lægger på nas? hvis ja hvad bruger i? 

Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2013 kl. 10:03
Er du sikker på at dit kabel ikke driller? Jeg har set det mange gange før. 
Noget udstyr er mere følsomt end andet, så og et nyt kort kabel fixede problemerne. 

Makemkv kan ligge dine film over på din nas i 1:1 i mkv. 
Ellers er handbrake er godt program hvis de skal klemmes ned og fylde mindre. 
.....
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2013 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Er du sikker på at dit kabel ikke driller? Jeg har set det mange gange før. 
Noget udstyr er mere følsomt end andet, så og et nyt kort kabel fixede problemerne. 

Makemkv kan ligge dine film over på din nas i 1:1 i mkv. 
Ellers er handbrake er godt program hvis de skal klemmes ned og fylde mindre. 

Det er selvfølgelig et godt spørgsmål hvad der er galt ... men det må jeg igang med, at undersøge..

angående film --> nas:
jeg har godt set makemkv men har ikke kunne tilgå producentens hjemmeside.
SÅ jeg aner intet om hvad programmet koster eller andet...   men hvad jeg ser om det i vejledninger ser det nemt og effektivt ud.

Kan det passe, at MakeMKV også fjerner kopibeskyttelse? eller skal man samtidigt have AnyDVD-HD også?
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2013 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af Juleulven Juleulven skrev:

Okay ... jeg syntes bare jeg har oplevet det tager lang tid...  den står og gentager sig selv i helt op til 5 minutter ...  specielt med orginale BD-film ... Men kunne jeg nu få HDCP til, at virke kunne jeg jo slippe helt for det "pjat" ...  :-)

Har ud opdateret AnyDVD til senest version?
Oplever du samme ventetid hvis du ripper den til .iso?
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu