recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer vsx-2021 HJÆLP
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pioneer vsx-2021 HJÆLP

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer vsx-2021 HJÆLP
    Sendt: 26-Januar-2013 kl. 21:12
Hej folkens, skal se film fra min macbook med min nye reciever pioneer vsx-2021

Den er sat til med hdmi og analog lyd

Hvordan får jeg sat recieveren til at spille analogt?

Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2013 kl. 21:22
Jeg har billede gennem hdmi men mac kan ikke finde ud af at overføre lyd også så derfor bruger jeg analogt minjack til phono.

Hvordan får jeg indstillet sådan så der kommer lyd????
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2013 kl. 21:43
INGEN DER KAN HJÆLPE? 

Inden jeg får revet alt mit hår af??????
Til top
Peter49 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Juni-2008
Status: Offline
Point: 256
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2013 kl. 21:47
Hvis du vælger systemindstillinger, skulle du have mulighed for, under lyd at vælge hdmi.
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2013 kl. 21:53
Problemet er at min macbook ikke kan overføre lyd over hdmi.

Mit setup er sådan her:

Jeg har sat et hdmi stik fra min reciever til tv i hdmi OUT

Så har jeg en thunderbolt til hdmi adapter fra min macbook pro som jeg så smider i hdmi 4 på min receiver.

Da den ikke kan føre lyd, har jeg så et minijack til phono som jeg smider i samme indgang (kaldet video) på min reciever

På min gamle marantz kunne jeg stille lyden til enten hdmi/dig/ana

Hva gør jeg på denne receiver? Er ved at gå ud at mit gode skin over ikke at kunne få lyd igennem :(

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2013 kl. 21:54
Du læse brugsanvisningen.

(og finder ud af at det kan du ikke)


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2013 kl. 21:56
Virkelig? Hvordan får jeg så mulighed for at se film?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2013 kl. 22:08
Se filmene kan di vel godt ;-)

Hvis du vil have lyd med, må du finde en afspiller der kan sende lyd med via HDMI.

Eller sådan et kabel:
http://www.av-connection.dk/?PGr=5147&ML=1933

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Peter49 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Juni-2008
Status: Offline
Point: 256
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2013 kl. 22:09
Du kunne prøve hdmi direkte i TV, og så phono i Pioneer, men du får sikkert det problem at lyd og billed ikke er synkront.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2013 kl. 22:09
 
 Har du mulighed for Analog lyd til HDMI på TVet.? Hvis det er muligt, så kan du køre lyd fra TV til Reciver.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Peter49 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Juni-2008
Status: Offline
Point: 256
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2013 kl. 22:25
Hvilken Mac Book har du?
Hvilken Thunderbolt til hdmi adapter har du?
Hvilket program bruger du til at afspille film?
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2013 kl. 22:29
Har ikke mulighed for analog i tv desværre :(

Har en MacBook Pro medio 2010

Ved ikke hvad det er for en adapter den er ret gammel tror den hed et eller andet der startede med dr.

Jeg bruger vlc til at afspille film.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu