|
Netflix win 7 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
miaj ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Maj-2006 Status: Offline Point: 467 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-Januar-2013 kl. 20:08 |
Har alle opgivet at presse netflix nordic,For at få et ordenlig app som virker på win 7
med remote som i gamle dage!,Eller er alle bare hoppet på win 8 med den dårlige remote løsning ![]() Som jo kun virker halvt. Trist skæbne i fremtiden,Kommer flere og flere streaming tjenster,Og styresystemet bliver dårligere og uden remote foran tvet! |
|
|
|
![]() |
|
quadrago ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 504 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg forstår heller ingenting. Har alle droppet deres HTPC for diverse småbokse? Jeg har en elendig løsning kørende med Netflix i en browser og et keyboard med touchpad. Forstår ikke at der ikke findes en app til Windows 7 - eller at den til Windows 8 i det mindste kunne understøtte brug af remote!
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Forstår ikke det er så slemt at bruge via browseren, fungerer da upåklageligt i soveværelset hos os. Stuen bruger jeg ps3 eller smarttv'et alt efter humør.
Overvejer dog selv opgradere til win8 på HTPC klienterne bare for at få super hd som vores udbyder understøtter. Surround har ikke en betydning, da jeg kun har stereo setup i soveværelset og på børnenes værelser kører lyden bare igennem tv.
|
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
quadrago ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 504 |
Det er langt mere familievenligt med en enkelt fjernbetjening til at styre det hele. Upraktisk at vi nu skal tænde tv'et med fjernbetjeningen, og vil vi have fat i Netflix, så skal vi enten huske at have vores telefoner på os eller ned i skuffen og tage keyboard med touchpad frem.
Jeg forstår ikke at folk ikke synes det er et større problem, end det egentlig er. Måske er vi bare et undertal der udelukkende bruger vores HTPC med fjernbetjening og ellers klarer alt andet over RD. Jeg glæder mig til at Netflix får så meget content at vi kan få en dedikeret boks med fjernbetjening - eller at Windows 8 app'en i det mindste får remote understøttelse.
|
|
![]() |
|
alyz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 683 |
Engang kunne man bruge netflix i wmc, men trods adskellige forsøg med diverse hacks har jeg opgivet. Jeg har også forsøgt mig med netflix app til media portal, det spillede slet ikke. Surt
|
|
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD TV: 48PFS8109: Anlæg: Denon /DALI |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
Kører med en windows 8 opsætning...
Netflix er installeret som apps Andre ting har sin egen "flise" også, f.eks. dvbviewer. Langt hen af vejen synes jeg egentlig det er lettere at anvende en trådløs mus, bl.a. fordi det er enkelt at "hive rullegardinet" ned for en applikation og starte en anden... Det var ellers meningen jeg ville forsøge mig med logitech harmony programering. Det har jeg også sat op og det er muligt at skifte applikationer (players f.eks) med den og hver applikation kan have sin egen tastatur layout... |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
miaj ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Maj-2006 Status: Offline Point: 467 |
Ja jeg forstår ikke udviklingen,For et par år siden,Sad i med remoten og styrede alt
i wmc på tvet,Idag skal vi sidde med mus keayboard og win 8 ,Som jeg får myrekryb bare af at kikke på ![]() |
|
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
Mus kan være mere eller mindre egnet, jeg anvender en logitech air-mus, som giver nogle muligheder også over lange afstande, måske kunne disse pointer-mus (til præsentationer) også anvendes... Jeg havde sat mig for at lave en opsætning med en "flise" pr. ting og så bruge fjernbestjeningen til at skifte rundt med... Det er ved at blive besværligt, hver apps har reelt sit eget bruger-interface, så har browseren sit og PVR programmer som dvbviewer igen sit eget...Den eneste fælles overordnet brugerinterface er f.eks. windows 8. MCE-remoten virker i forhold til windows 8 med nogle standard funktioner, f.eks. lyd op/ned, mute... Jeg synes udviklingen går i en anden retning, nemlig den, at man med en tablet/telefon og udvælger det man vi se, og sender det til afvikling på en stor-skærm/lydanlæg. Tablet/telefon bliver en slags sekundær skærm.. I virkligheden er tablet/telefon blevet en smart remote... Pt. er det vel kun apple der kan dette (airplay), noget med at Microsoft vist også har et eller andet, men ikke til windows 8 miljøet....
Redigeret af avh - 27-Januar-2013 kl. 10:03 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Bruger da også kun en remote til det hele. Tastatur + mus har kun fremme hvis jeg skal rode sådan mere indgående. Men ja vi er forskellige, fx har jeg altid min fon på mig fra jeg står op om morgenen når jeg er kommet i tøjet, til jeg går i seng om aftenen. Kan da styre på både tv, reciever, htpc via den også med tænd/sluk. Så nej hos ser vi det ikke som et problem overhovedet. Børnene er 3, 4 og 7år så for dem er det klart nemmeste bare bruge et tastatur. Hvilket de gør på værelserne. I soveværelset styrer jeg det hele via fon og intet andet. Unified Remote har Netflix, XBMC, alm mus og tastatur indbygget + en milliard andre remotes. Genialt lille program til android.
|
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Jeg bruger selv Unified Remote til det éne mediecenter og kombinationen af Windows 8 Netflix App+Splashtop+Nexus 7 til det andet. Hvis jeg så bare kunne styre tv'et også, ville det være okay. Fruen har slet ikke brugt det store mediecenter siden vi fik Netflix, medmindre jeg er der til at styre.
For mig slår en god gammeldags remote med rigtige knapper, aldrig en telefon eller en tablet. Simpelthen for upraktisk at man lige har taget telefonen med ud i køkkenet for at ringe, eller man sidder med tablet og tjekker mails, mens den anden vil hoppe videre til næste afsnit. Det virker som sådan en ungkarleløsning, der bare ikke fungerer i en familie, medmindre vi skal anskaffe os en overflod af gadgets. Så kommer jeg slet ikke på problematikken omkring batterilevetid. En multiremote der kan ligge på bordet og styre alting, kan holde i månedsvis. Hvis vi skal holde liv i skærmen og wifi på min Nexus 7 (for at have en nogenlunde tålelig remote-oplevelse), så skal jeg dælme huske at have den opladet. Netflix kommer uden tvivl til at erstatte al anden tv-brug for os, gør det allerede 90%, men jeg frygter at det bliver døden for HTPC'er. Så snart der er en hæderlig boks med både XBMC, Netflix og remoteunderstøttelse, så er jeg væk.
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Nej det kommer ikke til at ske for os andre. Flow TV kommer til at forsætte, men det bliver sværere for de kanaler der lever af Reklamer, det vil blive de 2 store levearandører (DR og TV2) der vinder det her. De vil fortsætte med at levere FeelGood programmer af en meget høj kvalitet, qua deres høje likviditet Så vores HTPC kommer til at leve mange år endnu. Vi gider ikke det der NetFlix. Har prøvet, ikke os!
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
Det man jo selv herre over hvor længe man gider at blive ved,Men mener det ved at dø ud,Og jo jeg gider godt netflix,Og usa har jo kunne bruge det længe på win7,Og hvor svært var det lige at de moderniseret det så det kom til at virke worldwide! |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |