recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Upgrade fra NAD T-744 ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Upgrade fra NAD T-744 ?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
skele2r Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skele2r Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Upgrade fra NAD T-744 ?
    Sendt: 26-Januar-2013 kl. 00:41
Hej drenge

Jeg har lige sat mit ny indkøbte q acoustics q7000 op, og jeg er meget tilfreds, utrolig meget lyd for pengene :D

Jeg har en halv gammel NAD t744 til at trække dem og jeg overvejer at opgradere den.

* Ville det give "hørbar" bedre lyd ?

* AV-Connection anbefaler denne: http://www.av-connection.dk/?PGr=4991&ML=1814

Hvad siger I til det ?

bruges KUN til film
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2013 kl. 07:39
Din gevinst vil være meget lille - om overhovedet nogen.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2013 kl. 08:59
Den vil have en væsentlig anden klang end din Nad, så hvis du er tilfreds med din nuværende lyd, så synes jeg du skal holde dig langt fra pioneer... ;)
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2013 kl. 09:13
Hør om du ikke kan få den med på en låner, men tror du vil blive skuffet over effekten på den, selvom den "burde" have 3 gange så meget end NAD´en.
 
Mvh Emil
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2013 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Den vil have en væsentlig anden klang end din Nad, så hvis du er tilfreds med din nuværende lyd, så synes jeg du skal holde dig langt fra pioneer... ;)
 
Enig.
 
På papiret har pioneer flere watt = bedre styr på højtalerne.
 
Om det holder i virkeligheden er en helt anden sag.
 
Det er nærmere en udskiftning i stedet for en opgradering.
Til top
skele2r Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skele2r Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2013 kl. 10:27
hmm. . ok . . troede bare den bar bedre når nu den fik True hd lyd, hdmi + diverse kalibrering. . 

Men hvis det ikke er noget opgradering så gider jeg sku ikke bruge penge på det
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2013 kl. 10:34
Du kan sagtens få en god opgradering i at udskifte - men det vi siger er at pioneer nok er et dårlig valg for dig.

Du har selv fuldstændig ret i, at hd lyd m.m giver dig enormt meget. Der er dog klangmæssig ekstrem forskel på Nad og Pioneer, derfor tror jeg du skal holde dig til Nad, hvis du er vild med den lyd du har. Alternativ skal du kigge på Yamaha,
Som er mere varmt klingende ligesom din Nad...

Men hvorfor ikke se på en nyere Nad? Der findes meget brugt også?
Til top
skele2r Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skele2r Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2013 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Du kan sagtens få en god opgradering i at udskifte - men det vi siger er at pioneer nok er et dårlig valg for dig.

Du har selv fuldstændig ret i, at hd lyd m.m giver dig enormt meget. Der er dog klangmæssig ekstrem forskel på Nad og Pioneer, derfor tror jeg du skal holde dig til Nad, hvis du er vild med den lyd du har. Alternativ skal du kigge på Yamaha,
Som er mere varmt klingende ligesom din Nad...

Men hvorfor ikke se på en nyere Nad? Der findes meget brugt også?

* For at være ærlig, så blev jeg fanget lidt af prisen + Eisa Award vinder 2012 :D

* Jeg tænker ikke så meget på klangen i lyder når det er til surround, så jeg har ikke rigtig nogen præferencer når det kommer til mærket på Surround reciever

* Brugt er helt sikkert en mulighed, har dog ikke fulgt med i markedet så det er svært hvad model og sådan man skal gå efter
Til top
skele2r Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skele2r Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2013 kl. 10:54
+ jeg har fået sådan en sjov tanke at holde mig fra mærker de handler i hifi klubben, da jeg syntes man får meget mere for pengene ved andre ( sorry hvis jeg fornærmer nogen)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2013 kl. 12:03
True HD har uendeligt lidt at sige med de højttalere du har.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
skele2r Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skele2r Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2013 kl. 12:27
Så det er ikke værd at upgrade for at få HDMI over lyd og de nye lyd formater + kalibrering `?

Den her får gode anmeldelser på whathifi: http://www.av-connection.dk/?PGr=4269&ML=1386

eller noget 


men igen ikke hvis det ikke er upgrade, så vil jeg hellere bruge pengene på lidt "lyd" forbedring af stuen (gulvtæppe)

brugt er også en mulighed men forstærker er fandme lidt svært at købe brugt syntes jeg :D de nye koster jo ikke ret meget 


Redigeret af skele2r - 26-Januar-2013 kl. 12:31
Til top
act_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Maj-2007
Status: Offline
Point: 233
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér act_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2013 kl. 16:25
Har du brug for HDMI er nok mest spørgsmålet?


Lydmæssigt bliver der næppe den store ændring i skiftet med satellit-højttalere i den størrelse - slet ikke når vi snakker film på trods af lossless lyd (men hvor tit bruger du så det?)..
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu