|
Ny med antenne |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Neque ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 71 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-Januar-2013 kl. 16:16 |
|
Overvejer kraftigt at skifte fra YouSee til Boxer pga. prisen og har derfor købt denne antenne: http://www.av-cables.dk/udendoers-dvb-t/triax-digi-343-dvb-t-antenne-42-elementer.html og monteret den på loftet. Bor i Frederikshavn og har rettet den mod Tolne senderen (ca. 14 km væk). Opnår pt. følgende signalstyrker på de forskellige MUX:
MUX1: 91/100 MUX2: 99/100 MUX3: 99/100 MUX4: 97/100 Tog et fjernsyn med på loftet og forbandt det med et kabel til den slutboks hvor antennens signal kommer ind og opnåede overstående resultater. Dog falder signalet en del når det hele bliver koblet til "normalt". Har en del "brud" på antennekablerne til TV'et i stuen pga. slutboks i væggen samt HDD optager. Har endnu kun set en smule TV på antennen indtil videre, uden nogen form for pixeleringer eller udfald overhovedet. Skal jeg være nervøs for det lidt dårligere signal jeg opnår i stuen, når jeg ved at det signal der kommer ind kan opfanges meget godt, bortset fra MUX1? Vil være ked af at skifte til Boxer og kun opleve problemer. Vil dog prøve at se TV i længere tid på antennen her i fremtiden for at se om det virker. Eller skal jeg overveje at få forstærker på for at opnå de signalstyrker jeg opnåede med TV'et på loftet?
Redigeret af Neque - 13-Januar-2013 kl. 17:52 |
||
![]() ![]() |
||
![]() |
||
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvordan er signalet, når det ankommer til harddiskoptageren? Måske, du kunne bruge denne til at se TV igennem, hvis den modtager bedre end TV'et. Er kablet fra antenne til slutdåsen i stuen HELT ubrudt?Altså UDEN samleled nogen steder? Der bør nemlig ikke være nogle samlinger, hvis det kan undgåes. Husk også, hvis der er radio-udtag i vægdåsen, vil du også kunne bruge antennen til at hive lidt radio ind på!
![]() Klikbart link: http://www.av-cables.dk/udendoers-dvb-t/triax-digi-343-dvb-t-antenne-42-elementer.html Har du for sjovs skyld prøvet at rette den mod Sverige? Hvis der skulle være hul igennem til Hinsidan, skal du måske have én mere, vendt mod Tolne? Leg med det, sålænge, du er på kabel-TV... Redigeret af turbo2 - 13-Januar-2013 kl. 17:19 |
||
![]() |
||
Neque ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 71 |
|
Har faktisk ikke prøvet at se det direkte på harddisk optageren, det vil jeg lige prøve. Men har somsagt ikke oplevet udfald eller lign. Men blot observeret af kanalstyrken er faldet efter der er lidt "brud" på kablerne til TV'et i stuen. Antennen kører ud i en slutdåse på loftet hvor signalet fordeles pga. TV i soveværelset. Herfra går det til slutdåse i stuen, videre til HDD optager og videre til TV. Har ikke prøvet at rette mod sverige. Der kan jeg vel kun fange svenske kanaler?
![]() Redigeret af Neque - 13-Januar-2013 kl. 17:52 |
||
![]() ![]() |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19767 |
|
Du behøves ikke at have 100% signalstyrke for at have 100% signalkvalitet.
Hvis det virker, så vær glad, hvis det ikke gør, så gå din installation igennem. Lav alt med HF tætte stik..... Klaus |
||
![]() |
||
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
|
Det vil jeg tro - det var derfor, jeg skrev tidligere, at i tilfælde af, at hvis du kunne hente noget derovre fra, skulle du nok have en ekstra antenne sat op, rettet mod Tolne-senderen for også at kunne stille ind på de danske stationer.... Hvis du prøver, og antennen sidder på et rør, eller lignende, så sæt lige et mærke, så du ved præcis, hvor den skal placeres, når du drejer den tilbage mod Tolne. I din testperiode synes jeg, du skulle overveje, om du kunne undvære alle de kanaler - også dem, Boxer sender. Det er pga. den store antenne, du har købt, jeg har de svenske kanaler inde i (TV)billedet! Så er der jo lidt flere at zappe imellem end kun de danske. Prøv over et par år at se, hvordan det er at undvære YouSee, INDEN du melder dig ud. ![]() Redigeret af turbo2 - 13-Januar-2013 kl. 22:45 |
||
![]() |
||
Dotman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 194 |
|
Du kan godt tåle at miste på signalstyrke, så længe din signalkvalitet stadig er 100%
|
||
![]() |
||
|
Har fået set en del TV på antennen pt. og er ikke helt tilfreds med kvaliteten i billedet som jeg modtager i forhold til YouSee. Derudover modtager jeg selvfølgelig også en del kanaler i HD fra YouSee. Har desværre ikke DVB-T2 udstyr og kan derfor ikke modtage Boxer's HD kanaler. Så tror indtil videre jeg holder mig til YouSee og kigger på antenne løsning engang i fremtiden når jeg har fået DVB-T2 udstyr.
|
||
![]() ![]() |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
|
||
![]() |
||
|
Mens du så fortsat har YouSee, så prøv da at drej antennen og se, hvad du kan hive hjem af svenske kanaler.
![]() Redigeret af turbo2 - 24-Januar-2013 kl. 20:14 |
||
![]() |
||
|
Hænger også en lille smule sammen med Boxers udmelding i 2011 om skifte til DVB-T2. Vil ikke være tvunget til at skal ud og købe tv bokse eller nye tv om 1 år f.eks. Derudover ser jeg også lidt andre kanaler end DR1 og DR HD ![]() |
||
![]() ![]() |
||
![]() |
||
|
Kan se i kvarteret at der er store antenner på hustagene rettet mod Sverige, så tror bestemt det er muligt. Ser dog aldrig de svenske TV kanaler, så får ikke brug for disse ![]() |
||
![]() ![]() |
||
![]() |
||
|
SVT1 & 2 sender ind i mellem nogle gode programmer. Sikkert pga. sproget, kunne jeg forestille mig at du ikke bruger svensk TV. Men du er hjulpet godt på vej ved at bruge undertekster. Svensk er faktisk ikke SÅ svært at læse. På kabel har jeg faktisk prøvet at se udsendelser, tekstet på svensk, og når denne udsendelse så var slut og jeg fortsatte med næste program på SVT, har jeg fortsat læst underteksterne - og først et godt stykke inde i programmet opdaget, at man snakkede DANSK!! Så føler man sig lidt dum!
![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |