recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt tv eller vente på 4k?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt tv eller vente på 4k?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hurrij Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hurrij Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt tv eller vente på 4k?
    Sendt: 28-Januar-2013 kl. 15:04
Hej

Jeg har et ældre sony bravia 40" i stuen.

Det er jeg sådan set meget tilfreds med, men kunne da godt snart tænke mig at opgrader :)
Ville have et der er tyndere, et der er større og et af bedre billed kvalitet.

Jeg skal klart have mig en ps4 så snart den kommer og ifølge rygterne skulle den supporter 4k. Ellers er det primært computeren der er kilden til mine film, så det giver jo også muligheder for noget 4k oplysning.

MEN som det ser ud idag, skal vi op i de helt store størrelser tv før vi snakker 4k og jeg regner med at mit nye tv skal hvae en størrelse på 50-60". Samtidlig er 4k for dyrt idag.

Ville vi se 4k tv i disse størrelser i 2013 eller starten af 2014? For hvis ikke, ser jeg ingen grund til at vente og kan lige så godt begynde at kigge på de modeller der findes idag.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2013 kl. 15:16
Du har ikke noget at bruge 4K til i de der størrelser. Vil du have bedre billedkvalitet, så skal du kigge på noget Panasonic plasma.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2013 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af hurrij hurrij skrev:

Hej

Det er jeg sådan set meget tilfreds med, men kunne da godt snart tænke mig at opgrader :)

Jeg skal klart have mig en ps4 så snart den kommer og ifølge rygterne skulle den supporter 4k. Ellers er det primært computeren der er kilden til mine film, så det giver jo også muligheder for noget 4k oplysning.

MEN som det ser ud idag, skal vi op i de helt store størrelser tv før vi snakker 4k og jeg regner med at mit nye tv skal hvae en størrelse på 50-60". Samtidlig er 4k for dyrt idag.

Ville vi se 4k tv i disse størrelser i 2013 eller starten af 2014? For hvis ikke, ser jeg ingen grund til at vente og kan lige så godt begynde at kigge på de modeller der findes idag.

Hvis du i bund og grund er tilfreds med det du har i dag, så ville jeg vente med køb af nyt. Og jeg tror personligt, at de nye 4K i den tidshorisont som du angiver, vil 4K i 50-60 tommer størrelsen stadig vær ret kostbare, for slet ikke at tale om, at det jo vil være 1. generation at 4K paneler. Jeg skal i det mindste ikke nyde nogetSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2013 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af hurrij hurrij skrev:

Hej

man kan vente i al evighed--- nyt hele tiden
E.L.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2013 kl. 17:31
Jeg ville da også købe et nyt tv nu , hvad skulle man også bruge 4K til nu , der er jo ikke noget der understøtter dette. Det kan da godt være at der er/kommer afspillere der kan opskallere til 4K , men det bliver det jo ikke rigtig 4K af alligevel.
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2013 kl. 18:24
Et 4K tv vil selvfølgelig kunne skalere til 4K, og siden det er en lineær skalering, så er der ikke nogen der vil kunne gøre det bedre end andre.
Til top
hurrij Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Januar-2009
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hurrij Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 11:19
okay.

Jeg ville gerne gå efter 55"+
Baggrundslys fra tv til væggen. Det giver en fed detalje syntes jeg, men er det kun phillips der laver det?
supporter widi, så jeg trådløs kan streme video fra min bærebar pc
Tynd og elegant design

Hvad kan anbefales?

maks pris 10k
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu