|
Kanalscanning i Mediaportal (DVB-C + ComX + HDH) |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mumitrolddk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 76 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-Januar-2013 kl. 19:51 |
Hej alle
Mit problem er at jeg ikke kan få alle kanaler ind i Mediaportal. Jeg har ComX som TV-udbyder. Jeg har en HD-Homerun (tv-tuner) Min HD Homerun finder samtlige kanaler. Når jeg kører en avanceret søgning (da ComX ikke er angivet som valgmulighed i Mediaportals TV Server Configuration) vælger jeg følgende: Country = Denmark Region/Provider = Stofa Aarhus (har prøvet flere forskellige) Use advanced tuning options Predefined provider Her finder den så en del af kanalerne, men ikke 6'eren, 7'eren, 8'eren og flere andre kanaler. På trods af de er fundet i HD Homerun-softwaren. Jeg har også prøvet at vælge "single transponder", men der finder den kun 5-6 kanaler (DR, Ramasjang, m.fl.), så det er heller ikke lykken. Er temmelig ny bruger indenfor Mediaportal, så I behøver ikke være for hårde ved mig ![]() Jeg har som skrevet ComX som tv-udbyder. De har netop skiftet fra DVB-T til DVB-C signal her i starten af 2013. ComX har på deres side (http://www.comx.dk/beboer/tv/kabel-tv-2013/) angivet følgende info om deres signal:
Med venlig hilsen Mumitrold
|
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hejsa
I softwaren til HDHomerun, kan du se frekvensen for de kanaler den har fundet. Denne skal du så bruge i MP - og det er stadig en god ide at vælge "single transponder" - de nye kanaler bliver så bare tilføjet til de eksisterende.
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
mumitrolddk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 76 |
Hej Confused
Mange tak for svar :-) Jeg har prøvet at kigge på det igen. Jeg går ud fra det er de værdier man man se i "HD Homerun Config" (se evt. her: http://www.gismoe.dk/index2.html) Så står den ene tv-tuner til 354000 og den anden til 634000. Er det helt forkert set?
Redigeret af mumitrolddk - 30-Januar-2013 kl. 17:02 |
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
Hej igen
Nej du skal ind i HDHomerun Setup og så hen på fanen med Digital Cable. her kan du så se frekvenserne for de fundne kanaler. Det du skal bruge i søgningen i MP, er CHxxx under kolonnen Tune, hvor xxx er det tal du skal taste ind under transponder. |
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
Ahaaaaaaa - nu fandt jeg vist ud af det.
Jeg prøvede at afspille de kanaler jeg ønskede at få over i Mediaportal - og når jeg afspillede hver enkelt kanal, så kunne jeg lure tallet i HD Homerun Config ... - og søgte jeg så på det, så kom kanalen ind i MP. Det undrer mig bare, at jeg ikke kan sætte en søgning i gang i MP, hvor jeg angiver informationerne fra min tv-udbyder: Frekvens: 354000 Symbolrate: 6875 Modulation: QAM256 - og at den så skulle søge igennem det hele for at få tilføjet alle kanaler på én gang. Det synes jeg ikke jeg kan få til at lykkes ...
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |