recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dvd-spiller med auto-skift  Pal og NTSC?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDvd-spiller med auto-skift Pal og NTSC?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Per K Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2003
Sted: Norway
Status: Offline
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Emne: Dvd-spiller med auto-skift Pal og NTSC?
    Sendt: 21-August-2006 kl. 10:21
Jeg har tenkt å kjøpe en ny "rimelig" dvd-spiller med HDMI, og auto-skift mellom Pal og NTSC. Noen som har litt oversikt over slike?
Per K
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4799
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2006 kl. 11:00
Hvad mener du med "auto-skift"?

Alle afspillere, der kan afspille både NTSC og PAL (og det skal alle R2-afspillere kunne, da Japan er en del af R2), kan "auto-skifte" mellem PAL og NTSC på den måde, at sætter du en PAL-disk i, så afspiller den i PAL, og sætter du en NTSC-disk i, så afspiller den i enten NTSC-3.58 ("ægte NTSC") eller PAL60/NTSC-4.43 ("Pseudo-PAL").
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10386
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2006 kl. 11:00

Jeg har ingen oversigt over afspillere med HDMI, men alle DVD afspillere har så vidt jeg ved auto skift mellem PAL og NTSC.

Flemming

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2006 kl. 11:10

Det er nok en tilsnigelse at sige, at alle har autoskift mellem PAL og NTSC. Autoskift bør efter min mening betyde at NTSC afspilles som NTSC, altså uden konvertering til PAL60 eller PAL50, da det medfører kvalitetstab. Speciel PAL50 (aka PAL) er problematisk, da frame raten ændres, hvilket let kan medføre et hakkende billede.

Det følgende er nok en grov generalisering, og hvis man skal være helt sikker, må man checke brugervejledningen: Sony DVD afspiller kan vist kun vise NTSC som NTSC, mens der på Philips, Panasonic og Pioneer er mulighed for at vælge mellem NTSC eller PAL konvertering. Der kan muligvis gælde andre ting for DVD afspiller delen af recordere fra de pågældende firmaer (Panasonic?).

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Per K Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2003
Sted: Norway
Status: Offline
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2006 kl. 12:00
Med "auto-skift" mente jeg at dvd-spilleren skifter automatisk fra PAL til NTSC hvis jeg setter i ei NTSC plare, og motsatt. Jeg har bl.a sett på Pioneer DV-696 på nettet, men mener å huske at jeg leste at man måtte inn i menyen og forandre fra PAL til NTSC manuelt. Men jeg har kanskje misforstått? (Er dette en god spiller?)
Per K
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4799
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2006 kl. 12:15
Jeg er ret sikker på, at du har misforstået det...

Pioneers modeller kan uden problemer spille både PAL og NTSC og finder selv ud af, hvilket format pladen er i.

Det du kan ændre i opsætningen på afspilleren er om den skal afspille NTSC som NTSC-3.58 eller som PAL60/NTSC-4.43

Førstnævnte er det bedste, da du så får det rene signal (men det kræver, at dit TV er multi-standard). Sidstnævnte er til de lidt ældre apparater, som ikke kan klare et rent NTSC-signal, så de skal hjælpes lidt på vej.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12293
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2006 kl. 12:19
Hvis ikke afspillerne automatisk smider skivens format ud, altså PAL eller NTSC, så er der sandsynligvis en "auto" valgmulighed inde i menuen, så den opfører sig som "alle" de maskiner der har autoskift. På denne måde kan afspillerne sandsynligvis konvertere mellem PAL og NTSC, hvis det er det man vil. I min familie har vi to af de billige Philips DVP3040, der benytter sig af førnævnte PAL, NTSC eller Auto. Ligeledes gør min Oppo 971, der skulle være hæderlig til f.eks. at konvertere PAL til NTSC, mens jeg selvfølgelig bare har den stående på Auto.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu