|
Synology + HDhomeRun - hvordan virker det |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Mikael A ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 112 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-Januar-2013 kl. 14:36 |
Hey Folkens...
Jeg har fået mig en nas langt om længe - en DS212J. Jeg ville gerne optage tv på den men den understøtter jo kun DVB-T og jeg har kabel tv fra Stofa. Jeg er så rendt over den der HDhomeRun på nettet.. Jeg kører rendt apple setup dvs. macbook, 2 iphone, Ipad 2 og mac mini. Mac mini optager pt som dens eneste opgave og det syntes jeg i bund og grund den er for dyr til. Kan en den der HDHomeRun boks erstatte mac mini'en i samarbejde med NAS'en??? Hvordan tilgår man den HDHomeRun boks når man skal optage osv..? Kan jeg afspille optagelser fra HDHomeRun bokse direkte fra NAS'en via mit Panasonic LED tv med DNLA???
|
|
![]() |
|
Kasper Jensen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Status: Offline Point: 536 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mener den uofficielt også understøtter en enkelt DVB-C tuner.
Redigeret af Kasper Jensen - 30-Januar-2013 kl. 15:39 |
|
![]() |
|
perklit ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 20-Februar-2009 Status: Offline Point: 14 |
Den er supporteret i den nye beta version: http://www.synology.com/support/beta_dsm4.2.php?lang=dan
|
|
Zaptor kundenr 9318492
|
|
![]() |
|
Mikael A ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 112 |
hmm dvs den bliver integreret i Synology's videostation?? Det ville sq da være mega fedt
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Det er vist kun DVB-T support i v. 4.2
|
|
![]() |
|
det de mener er at HDHomeRUn understøttes i Synology's DSM
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
|
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
Kan man ikke bare installere DVBLink på den, og så er man ude af de begrænsninger ?
Se her : http://dvblogic.com/en/products/synology-arm-marvel Redigeret af confused - 30-Januar-2013 kl. 17:31 |
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
Thrane74 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 43 |
Har installeret dvblink og har sat en hdhomerun dvb-c tuner på og det virker ganske godt (dvblink koster dog 25 euro men kan bruges i en prøve periode.) det virker med min ds411.
Indtil videre virker det ikke på den nye beta af dsm software. Det tager dog lidt tid at sætte det hele op (firewallen i nassen blokerede lidt for noget af det og det gav mig lidt udfordringer). Men synes alt i alt at det var nemt at få til at fungere på trods af jeg ikke er nogen ørn til det. Og dvblink gav en ok support på mine spørgsmål. Hdhomerun har 2 tunere så man kan optage to forskellige programmer. Bruger min smartphone til at sætte optagelser med og det er en fin løsning. Købte også ders epg program og dette bruger timefortv information (100 kr årligt) og er markant bedre end standard |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9432 |
Thrane kunne du ikke poste et par screen shoots.
|
|
![]() |
|
Thrane74 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 43 |
Hej lahan,
Tjoh det kunne jeg godt gøre men ved ikke lige hvad du vil have. Jeg fandt dog disse på DVBlink's hjemmeside
App til IOS: http://dvblogic.com/en/clients/ios
App til Android: http://dvblogic.com/en/clients/android
Web Interface:http://dvblogic.com/en/clients/web-interface
der findes også denne på youtube (how to setup):http://www.youtube.com/watch?v=DRQHO-K9xr0
Jeg er i tvivl om man kan streame video fra NAs'en til ens smartphone/Tablet. Og har ikke gidet at prøve det da jeg afspiller optaget indhold via mit mediecenter.
Jeg har hellere ikke set hvordan det fungere hvis min synology ikke er tændt (jeg er i tvivl om programmet starter NAS'en op hvis den ikke er tændt (app'en kan i hvertfald ikke bruges til at schedulere optagelser når Nas'en er slukket). Jeg har pt sat min synology til at være tændt i nogle intervaller på dagen.
Så jeg vil ikke tro at den fungere helt som en normal hdd recorder der selv starter op når man har sat den til at optage, men tester det formentlig i løbet af de næste par uger. HDhomerun tuneren er tændt hele tiden. Men jeg har målt lidt på strøm forbruget og den bruger 3,6 wh når ingen af tunerne er tændt og ca 5 wh når begge tunere er igang.
Hvis ovenstående dokumenter ikke er hvad du forventede så giv mig lige et hint om hvad du havde forventet.
Det var lige en sådan løsning som jeg kunne bruge til min NAS istedet for min gamle analog HDD recorder som jeg var pisse træt af. Og en ny digital recorder er man nærmest låst til at se udsendelsen på den givne enhed.
Så derfor er jeg glædeligt overraskkede over denne løsning, som var til at sætte op på trods af jeg er en novice i NAS sammenhæng (havde lige lidt firewall porte der skulle åbnes og HDHOMERUN skulle jeg tillade alt trafik for som de største issues).
Thrane |
|
![]() |
|
Hey Thrane... Kører du med dvblinken på din NAS uden andre ting.. også app til at planligge optagelse...? Hvad afspiller du fra..? For jeg vil gerne bare bruge mit TV aka DNLA til at afspille optagelse på, er det muligt??
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |