|
[Løst] Opdatere Openelec RPI |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
trikker ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 314 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-Januar-2013 kl. 20:26 |
Jeg har installeret Openelec 2.99.1 på min RaspberryPI ver.B, men den opdaterer ikke til 2.99.2. Jeg har sat den til automatisk opdatering i Openelec settings, men der sker ingenting, jeg syntes ellers jeg har været tålmodig. Jeg har prøvet nogle guides med manuel opdatering, men jeg syntes ikke de passer til RPI, det er vidst mest Windows versionen. Er der nogle her der kan hjælpe mig ? Redigeret af trikker - 31-Januar-2013 kl. 19:11 |
|
![]() |
|
mictand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-August-2008 Status: Offline Point: 436 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hent den officielle 2.99.2 fra openelec.tv. Udpak filerne. Åbn target mappen og kopier de 4 filer derfra. Læg dem over i "Update" mappen på din RPI, som du kan få adgang til via en browser ved at skrive \\<ip-adressen-på-din-rpi> i adresselinjen. Genstart RPI'en hvorefter den gerne skulle opdatere af sig selv. Redigeret af mictand - 29-Januar-2013 kl. 20:35 |
|
![]() |
|
trikker ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 314 |
Det har jeg prøvet, men når jeg skriver RPI'ens IP i adresselinien, så får jeg bare en fjernbetjening frem ??? jeg får ikke nogen mappestruktur, jeg kan heller ikke se en update-mappe på mit SD-kort. Jeg går ud fra det skal skrives http://192.168.1.xx |
|
![]() |
|
mictand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-August-2008 Status: Offline Point: 436 |
Nej, du skal skrive \\192.168.1.xxx
Så får du vist de tilgængelige mapper. |
|
![]() |
|
Det har jeg også prøvet, jeg bruger Opera som browser, men jeg får denne besked: Kunne ikke åbne filen Jeg prøvede så i Explorer, men den tilføjer selv "http" og så er jeg tilbage til fjernbetjeningen ! Jeg har lige tændt den for at prøve igen, og nu bootede den op med 2.99.2 Har ellers kæmpet et par dage, og endte med at dette måtte være min sidste udvej. Tusind tak mictand for din hjælp, selvom jeg stadig ikke har fundet ud af hvordan jeg kan opdatere den manuelt, ej heller forbinde til mappestrukturen du (og deres wiki) har omtalt. |
|
![]() |
|
I info ligger mit CPU-brug konstant på 95-100%, er det også sådan hos andre ? |
|
![]() |
|
CPU-bruget i systeminfo skal du ikke tage efter.
Det skyldes at XBMC bruger cpu'en til at vise infosiden. En slags selvsving kan man sige. Jeg ved ikke lige hvorfor du ikke får mappevisningen frem. Prøv at skrive det i Windows kør boksen i stedet. Altså Windows-tasten + R og så skriv \\192.168.1.xxx og tryk OK. |
|
![]() |
|
Undskyld at jeg har været væk fra tråden et stykke tid, men der var mange ting de sidste dage jeg skulle ordne. Succes, så er der hul igennem, jeg skrev IP-adressen i kør-feltet og fik mappestrukturen op. Tusind tak mictand. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |