recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDHomeRun + Mac mini
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDHomeRun + Mac mini

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
malke Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Juni-2007
Sted: Solrød Str., DK
Status: Offline
Point: 203
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér malke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDHomeRun + Mac mini
    Sendt: 05-Juni-2012 kl. 10:27
Hej alle,

Jeg har haft lånt et Apple TV af en kollega, men var ikke helt tilfreds med funktionaliteten, så jeg er begyndt at se efter andre muligheder. Her er jeg så faldet over HDHomeRun og Mac mini, men jeg har lidt spørgsmål, som jeg håber at I kan hjælpe mig med.

Forbindelserne:
Kan jeg nøjes med at forbinde HDHomeRun til Mac'en med et ethernet-kabel? - således at antenne udtaget fra væggen er forbundet til HDHomeRun med antenne-kabel, ethernet-kabel mellem HDHomeRun og Mac, og HDMI mellem Mac og TV.

Software på Mac:
Grunden til at jeg lånte Apple TV'et af en kollega, var at jeg ønskede at kunne streame musik fra Spotify til anlægget. Vi har dog gået herhjemme og manglet en harddisk-optager, og det er her jeg er faldet over HDHomeRun og Mac kombinationen.
Spotify kan installeres på Mac'en og derved er det ikke noget problem med musikken. 
Mht. optagelse af programmer, så kan  EyeTV bruges til dette? Er der andre programmer der måske er værd at kigge efter?

Styring af Mac:
Enten via trådløs musik + tastatur, eller via noget VNC fra en laptop eller via iPad/iPod touch?
Som jeg har forstået det, så er der ikke brug for TV'ets fjernbetjening længere, da det hele styres fra Mac'en - styring af TV kanaler, optagelse etc. Hvis vi skal skifte kanal, så virker det lidt omfattende at skulle bruge mus + tastatur, så er det muligt at styre dette via iPad eller iPod touch?
Grunden til VNC er at man kan styre spotify på Mac'en fra en laptop trådløst - er det evt. muligt at styre spotify på en Mac fra en iPad eller iPod touch?

Findes andre alternativer end HDHomeRun?

På forhånd tak for hjælpen
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 11:59
HDHomeRun skal ikke forbindes til Mac'en men til din router - som en hver anden enhed på netværket med netværkskort.
Hvordan får du dit signal: Antenne, kabel (DVB-T,DVB-C) ?
Ikke alle MacMini'er kan sende lyd over HDMI - det er kun "Late 2010" og modellerne efter
Hvorfor vil du se TV igennem Mac'en, når den er forbundet til et TV med egen tuner ? Brug dit TV til et se "live" TV, og Mac'en til at se optagelser og film.
Mht. styring af Mac'en så kan det gøres letteres via det program der hedder Remote Buddy. På den måde kan man til en stor del af de ting man laver nøjes med den lille Apple Remote som også bruges til ATV.
Til top
malke Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér malke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

HDHomeRun skal ikke forbindes til Mac'en men til din router - som en hver anden enhed på netværket med netværkskort.
Okay Ouch
Problemet er at antenne- og internet-udtag ikke er i sammen rum.

Hvordan får du dit signal: Antenne, kabel (DVB-T,DVB-C) ?
I ejendommen  har vi ComX som tv-udbyder, det er DVB-C så vidt jeg har forstået.

Ikke alle MacMini'er kan sende lyd over HDMI - det er kun "Late 2010" og modellerne efter
Jeg har ikke købt Mac'en endnu, så det bør ikke være noget problem. Men lyden regner jeg med at hive ud af Mac'en enten via USB eller optisk, med en DAC mellem Mac og forstærker.

Hvorfor vil du se TV igennem Mac'en, når den er forbundet til et TV med egen tuner ? Brug dit TV til et se "live" TV, og Mac'en til at se optagelser og film.
Grunden til dette er at spare på fjernbetjeningerne.

Mht. styring af Mac'en så kan det gøres letteres via det program der hedder Remote Buddy. På den måde kan man til en stor del af de ting man laver nøjes med den lille Apple Remote som også bruges til ATV.
Tak for tippet Wink

Redigeret af malke - 05-Juni-2012 kl. 12:11
Til top
malke Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér malke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2012 kl. 22:33

Nu har jeg læst mig frem til at man godt kan forbinde HDHomeRun direkte til en computer Wink

Så jeg tror efterhånden at jeg er blevet lidt hooked på at tage chancen og prøve det!
Til top
Tingkaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Marts-2011
Sted: Danmark
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tingkaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2013 kl. 18:43
Hej Kim

Jeg står i nogenlunde samme situation som dig da jeg allerede har en mac mini og overvejer at købe en hd homerun boks. Men jeg har heller ikke antenne og data udgang i samme rum så jeg ville bare lige høre hvad du endte med og hvordan det spiller ?

Mvh
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2013 kl. 19:03

Der er jo nogen af os, der går HELE vejen mht. mediecentre ikk' Big smile
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu