recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI ---> DVI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDMI ---> DVI

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kasperkopping Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI ---> DVI
    Sendt: 21-August-2006 kl. 17:39

Efter lidt forskellige tråde rundt omkring er jeg nået frem til, at den bedste connection fra min HD-recorder og op til min ikke-HD ready 42" fladskærm er via HDMI-output på HD-recorderen til DVI indgang på mit TV.

Jeg har ved at læse lidt rundt omkring fået indtryk af, at DVI ofte kædes sammen med computerskærme og LCD-skærme, men hvordan vil det mon fungere på min plasma-skærm i forhold til et RBG signal?

Dernæst:

Man kan vælge mellem DVI-PC og DVI-SVI eller noget i den retning (det sidste er jeg i tvivl om, men noget lignende SVI). Jeg går ud fra, at jeg skal vælge det sidste, men hvad betyder det reelt?

Håber I kan hjælpe mig lidt med det her - så er mine kabel-problemer forhåbentlig ved at være løst

Til top
kasperkopping Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2006 kl. 18:48
Damn - ingen svar haha? Ikke fordi jeg er presset, men kunne godt bruge et svar her inden jeg tager hjem. Vil nemlig ud og købe et kabel på fridagen imorgen tidlig hvis eksperterne herinde siger god for HDMI--->DVI i mit tilfælde
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2006 kl. 19:56

Nu er jeg ikke klar over, hvilket fjernsyn du har.  Men når du trykker på AV-tasten på remoten burde du kunne bladre igennem, eller få vist en liste med, forskellige tilslutnings-muligheder - deriblandt også til DVI-indgangen.

På mit Philips TV hedder det f.eks.: "HD-D" til modtagelse af digitalt signal, og "PC" til modtagelse af analogt (computer-)signal via DVI-indgangen.

På min projektor hedder det derimod: DVI-D (digital) og DVI-A (analog). Jeg regner med at dit fjernsyn også vil have noget tilsvarende til at stå på listen over tilgængelige tilslutnings-muligheder. Og ja, imellem de to muligheder du nævner, vil jeg også gætte på at det må være: "DVI-SVI", du skal vælge. Det er i hvert fald ikke "DVI-PC".

DVI-signalet burde ikke have problemer med at kunne vises korrekt på en plasma-skærm.

Redigeret af musicus - 21-August-2006 kl. 20:04
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu