|
Wireless IPtv - erfaringer søges |
Besvar |
Forfatter | |
Jowni
Ny bruger Oprettet: 03-Februar-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 2 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 03-Februar-2013 kl. 23:10 |
Hej,
recordere.dk lyder som et fedt forum og glæder mig til at læse en del herinde, men først har jeg en situation jeg gerne vil have hjælp til. Min svigerinde er flyttet i lejlighed hvor arkitekten har placeret netværksstikket (ja ental) i modsatte side af stuen ifht hvor TV antenne udgang er placeret.....Det betyder at der nu ligger et kabel på gulvet tværs over hvor man skal passere for at komme ud af altandøren til sommer......ikke særlig klog arkitekt... Derfor tænkte jeg om man kunne skaffe 4420 Airties til til at køre trådløs, MEN det ser ud til at disse enheder ikke er på markedet længere (i den vestlige del af europa)... Er der andre løsninger end at trække en ledning og "ærge sig over synet" de næste 10 år...? Kan man f.eks bruge andre enheder til at sende trådløst signal fra fiberboxens IPtv udgang end dem fra Airties....det er en Airties 7120 set top box der kommer med Waoo løsningen i hendes område.... Kan man føre IPTV via antennekablet - hvor udgangsstikket jo er lige ved siden af tv´et? - hvad skulle man ellers bruge dette stik til i 2013? Hvad har arkitekten tænkt? Jeg venter spændt på jeres tanker og ideer. /Jowni
|
|
.............
Samsung Netgear Cisco Android |
|
Bschmidt
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ved nogle fiber udbydere har en multirums CATV løsning. I form af en fiberboks med kabel-TV udgang.
Nu skriver du ikke hvilken udbyder hun har men det kunne jo undersøges :-) BS |
|
Jowni
Ny bruger Oprettet: 03-Februar-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 2 |
Funktioner
Tak(0)
|
Udbyder er Østjysk Energi med Waoo.
Kigger på deres Hp, men de er desværre ikke så teknisk tydelige i deres beskrivelser som jeg kunne tænkte mig. Tak for hintet. /Joan
Redigeret af Jowni - 03-Februar-2013 kl. 23:28 |
|
.............
Samsung Netgear Cisco Android |
|
Ozzy
Guld medlem Oprettet: 03-December-2009 Sted: Andst, Denmark Status: Offline Point: 698 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den bedste løsning er jo altid at trække et netværkskabel, for at du er sikkert kvaliteten af dit tv signal.
Ellers skal du prøve at kigge på Inteno ZAP100 det er også trådløse enheder som er beregnet til at kunne håndtere IPTV via trådløs.
|
|
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
|
|
The_Joshua
Bruger Oprettet: 26-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 157 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ruckus mediaflex kan jeg anbefale. Har sat en del op af dem og de fungerer altså godt og pålideligt. Eneste hage er.... prisen :-(
|
|
VaNGoGO
Junior bruger Oprettet: 26-November-2009 Status: Offline Point: 36 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tag at bruge en form for homeplug (netværk igennem strømstikkene)
Så får du trådet netværk uden at skulle trække kabler Trådet er KLART det bedste til iptv |
|
Michael404
Junior bruger Oprettet: 22-December-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 49 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis der er tid/penge nok kunne man jo vælge og "fræse" et RJ45 kabel ind i væggen. Ville være det optimale men bøvlet.
|
|
-Michael404 @ Trefor-Waoo 40/40 Net - Stor Viasat Pakke - Viaplay - Netflix - WDTV m. 1.12.14_WDLXTV -
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |