recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Et surt opstød, iPhone 5
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Et surt opstød, iPhone 5

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Et surt opstød, iPhone 5
    Sendt: 03-Februar-2013 kl. 15:47
Jeg vil lige høre jeres erfaringer med iPhone 5?

Efter at have haft min i 1 måned nu, så må jeg sige at jeg godt nok er "træt" af min iPhone 5.
Det gør ellers ondt at skyde efter min ellers foretrukne og elskede producent, men hold da op hvor iPhone 5 den skuffer mig.

Den er alt for lang. Når jeg holder den i min hånd kan min tommelfinger ikke nå toppen, og det irriterer mig helt vildt. Når jeg får en iPhone 4 i hånden, så ligger den bare så meget bedre (til mig i hvert fald).

Jeg passer utrolig godt på mine ting, og jeg har altid min telefon i en taske når jeg skal ud af huset. Ellers ligger den altid på bordet og jeg har den sjældent i mine lommer. Men alligevel så har glasset bag på i top og bund fået utrolig mange små ridser, og det plastik agtige noget i mellem de to glasbjælker har fået nogle ret så grumme ridser også, og husk jeg næsten aldrig har den i lommen.
Også den mørke kant (jeg har den sorte model) er blevet mega skrammet. Små ujævnheder og ja direkte hvide-agtige ridser rundt omkring, hvilket undrer mig en del, når jeg jo netop aldrig bare smider rundt med telefonen og kurer den hen over bordflader, det sker aldrig.

Sammenligner jeg med iPhone 4S, så havde den utrolig lidt ridser og glasset bag på var næsten heller ikke ridset, og den blev behandlet på samme måde. Kanten omkring 4'ern ved jeg godt er aluminium, hvilket gør det svære at se ridser, men alligevel, så synes jeg godt nok den kant nemt bliver ridset på 5'ern.

Efter 1 måned, så ligner det at den er 1 år gammel. Det synes jeg godt nok er skidt.

Hvad synes I andre, har jeg bare været uheldig med at ramme alle de sandkorn rundt omkring jeg kan, og var jeg mega heldig med ikke at ridse min 4'er, eller har I oplevet noget af det samme?




Redigeret af ladiesman217 - 03-Februar-2013 kl. 15:50
          
Til top
Pastorius Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Februar-2008
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pastorius Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 16:06
Jeg deler slet ikke dine erfaringer. 

Jeg var meget i tvivl om det overhovedet kunne betale sig at opgradere fra 4s til 5, men allerede efter en uge, føltes 4'eren ufattelig gammeldags og klodset ved siden af 5'eren, og performance er også mærkbart bedre.

Jeg kan ikke se nogen ridser eller mærker på min telefon (har haft den 6 uger), og jeg bruger gerne tingene lidt hårdt - og min knægt på 7 bruger den intensivt til spil, men jeg har dog købt et sleeve, som jeg for det meste husker at bruge, når jeg stopper telefonen i lommen.
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 17:06
At den er for stor for dine hænder er der nok ikke så meget at gøre ved.

Har slet ikke de samme oplevelser som dig vedr. ridser. Min holder mindst lige så godt som 4s.

Nogle gange er man bare uheldig uden man lægger mærke til det. Havde også en SGS3 og en HTC One X tidligere. Den ene blev væsentligt mere ridset end anden, selv om jeg behandlede dem ens.

Du kan dog også have fået en mandagsmodel fra fabrikken. Who knows.
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 18:06
Ja, også derfor jeg skrev (til mig i hvert fald).

Det kan godt være jeg har fået en telefon af dårlig kvalitet, det er bare ærgerligt så. Heldigt jeg har en forsikring som klarer et "ups" tilfælde, det kan jo ske lige pludselig sådan noget.

Men det har i hvert fald bekræfte mig i at jeg ikke skal have en telefon der er af denne størrelse eller større. iPhone 4S var den perfekte størrelse IMO.
          
Til top
Tonedøv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2011
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tonedøv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 18:30
Et OT-indlæg - sorry - men din kække bemærkning om forsikring i et seriøst forum som det her, får mig til at sadle en kæphest:

Din forsikring er jo altså ikke en "opsparing", du bare kan indløse ved, at "der lige pludselig kan ske et UPS-tilfælde".
Det er jo lige præcis den holdning, der gør forsikringer urimeligt dyre for os alle - også fordi selskaberne udover erstatninger skal bruge store summer på kontrol, som desuden koster kunderne bøvl.

Ja - kald mig gammeldaws og naiv, men så må jeg dø stivnakket og last man standing...

Jeg forstår din ærgrelse over et (sjældent) dårligt æble i kurven, men hvis der er fejl i dit produkt, så er det en sag mellem dig og forhandleren - ikke forsikringsselskabet.

Amen - og fortsat go søndag
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 19:09
Hehe, det er fair nok Tone, men det var nu også mere skrevet som en lille joke du har jo selvfølgelig ret.

Det er også bare nu jeg ærger mig, for det er da skide irriterende, men orker ikke starte en sag hos forhandler, så en måned mere, så er jeg nok ligeglad, og så kan jeg også bruge den uden at ærger mig yderligere.

Tak for din lille reminder!
          
Til top
Tonedøv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2011
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tonedøv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 19:56
Ak ja - jeg forstår også i den grad, at du ikke orker en reklamationssag !

Man kan sige meget godt om Apple (jeg vil ikke bruge andet), men når man en sjælden gang får brug for deres reklamationssystem, så kommer man dælme ned på jorden igen....Confused

Pøj-pøj med 5'eren !
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 21:05
Lige lidt information til at starte på: "det plastic agtige noget" på bagsiden er aluminium. Det samme som siderne er lavet af. Aluminium er et ret blødt metal og tager derfor imod ridser - og de kan blive noget dybere end med hærdet glas, som bagsiden på 4S'eren er lavet af.

Jeg synes 5'eren virkede lidt billig da man fik den i hånden i starten, men når jeg samler en 4'er op i dag, så føles den bare forkert. Vægten måtte måske godt være lidt højere, men det kan kun ske ved at skifte bagsiden, da der ikke er andre steder at ændre vægten - og jeg kan godt lide dual-tone looket ( min er hvid).

Jeg tænker ikke over at højden er anderledes, men mine hænder er også forholdsvis store, så jeg kan godt nå fra top til bund med tommelfingeren.

Min 5'er har ingen ridser (overhovedet), men jeg har også et sleeve, som den ryger i når den kommes i lommen. Det er jo et spørgsmål om præferencer, men alle mine telefoner har ligget i sådan et sleeve de sidste 5 år, så jeg kan nærmest ikke forestille mig andet.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 22:00
Problemet med den længere iPhone 5 ligger i at IOS ikke har en fast tilbageknap i bunden ligesom Android, men istedet forlader sig på App-knapper hvor den typisk sidder i øverste venstre hjørne. Der er simpelthen blevet for langt op til øverste venstre hjørne til enhåndsbetjening hvis man er højrehåndet. Og jeg har en endda pænt store hænder (mand 1,86 høj).

Det betyder, at jeg faktisk synes det til tider er vanskeligere at betjene min iPhone 5 end Android telefoner med større skærm.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 22:32
der er flere problemer med at de har lavet rammen i alu..

blødhed, og så at de simpelthen er inkompetente..

Blødheden gør materialet tager imod ridser, men det BURDE slet ikke være et problem, de har nemlig anodiseret farven i alu´et..

men de er enten totalt ukendte med processen, eller bare løgnere hvad angår dette.

B&O anodisere næsten alt, og der er flere grunde til man gør det, man klar anodisere for at give materialet STYRKE.. du kan faktisk anodisere alu, så at små tynde overflader bliver så stive, at de kan holde næsten så godt som rustfrit. se "englevingerne" fra B&O (de der grimme anlæg der åbner sig) det har en enormt tynd alu overflade, hvor man kunne køre touch igennem, den er stiv fordi den er anodiseret, samt materialet næsten ikke tager imod ridser.

DERUDOVER oxidere de farverne NED i materialet, det vil sige, får du endelige en ridse i f.eks. rød anodiseret alu, så er der også rødt i ridsen, det er der ikke i iphone 5, fordi de har lavet processen så billigt som muligt = farven ikke er oxideret ned i materialet, fordi holdetiden i kemikaliebadene ikke er lang nok.

det er tydeligt en cost besparende proces, de har ikke købt kvalitet, kun udseende, og det har jeg det ikke godt med, er stadig glad for min 4´er, og håber de måske kan få puttet noget kvalitet i 5S
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 22:35
Præcis Letten, det er også det jeg oplever, og det irriterer mig helt vildt nogle gange  

Det lyder ikke til I andre døjer med ridser, og jeg havde heller ikke nogle ridser i min 4 og min 4S, men min 5'er har fået en del og en stor en hen over æble logoet bag på, selvom jeg også altid har den i en taske/sleeve. Det er bare ærgerligt.

Jeg nægter dog at smide et case-cover omkring telefonen, da min bror har haft sådan et på sin 5'ern, og hold da op, det cover har ridset hjørnerne helt vildt, så det gav faktisk flere og voldsommere ridser MED cover end uden, lol. Og så når telefonen er sort, så kan man jo rigtig se dem.

Må bare indse jeg er uheldig med min 5'er. Det er nok prisen for at jeg har været "heldig" at gå ridse-fri på min 4 og 4S

Edit. Rasmusdc, godt svar. Det var jeg ikke klar over. Så må vi krydse fingre for at 5S får en oxideret farve!


Redigeret af ladiesman217 - 03-Februar-2013 kl. 22:38
          
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 22:47
grunden til jeg siger de lyver, var de var ude med en LANG forklaring om anodisering, hvor de næsten påstod de brugte de bedste processer.

Synes det er synd... virker som om fokus er blevet væsentligt mere cost orienteret, for at forstørre fortjenesten pr enhed..

Og det er der, det går galt.. sørg for at få volumen op, men spar aldrig på kvaliteten.. det fanger kunderne. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu