recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediecenter for nybegyndere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMediecenter for nybegyndere

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MichaelKB Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 194
Direkte link til dette indlæg Emne: Mediecenter for nybegyndere
    Sendt: 19-August-2006 kl. 12:51

Hej,

Jeg har fået muligheden for, at erhverve mig et mediecenter fra HP - et m7360. Men jeg er ikke helt tilfreds med tuneren.

Kan man derfor isætte et andet tunerkort, og hvilket tunerkort på markedet er det bedste idag?

Er det muligt at købe et tunerkort med både digital og analog, så mediecenteren både kan bruge analog og digitalt signal? Hvilket i såfald?

Mvh

MichaelKB

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2006 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af MichaelKB MichaelKB skrev:

Kan man derfor isætte et andet tunerkort, og hvilket tunerkort på markedet er det bedste idag?

Er det muligt at købe et tunerkort med både digital og analog, så mediecenteren både kan bruge analog og digitalt signal? Hvilket i såfald?

Ja du kan godt sætte et tunerkort i der kan begge dele (kaldes et Hybrid kort) Hauppauge har 4 forskellige 1 til USB og 3 til PCI. Jeg selv kører med HVR-900 på min bærbare og HVR 1300 i min stationære. Jeg kan ikke anbefale HVR-1100, da den trækker for meget på PCens resourcer. HVR-3000 er et triple kort der også kan hente sattelitkanaler ind, men kun dem der er gratis

Du skal dog være opmærksom på at du IKKE kan få undertekster på DVB-T under MS MediaCenter 2005. SKal du have undertekster hedder DVBViewer som koster 15€ (Den gratis version du kan hente på hjemmesiden fungerer kun med et specifikt kort)

Du kan heller ikke mixe signalerne i MC 2005, det er enten analogt eller digitalt

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2006 kl. 14:53

Tak for dit svar -> MCenterFreak

Surt man ikke kan mixe kanalerne i MC2005. Da jeg også modtager andre kanaler end de DR1, DR2 og TV2 skal jeg nok have et analog tunerkort. Hvilket analog tunerkort er pt. det bedste? Er det Hauppage 500MCE dualtuner kort?

Mvh

MichaelKB

Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Point: 771
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2006 kl. 13:07

Tak for dit svar -> MCenterFreak

Surt man ikke kan mixe kanalerne i MC2005. Da jeg også modtager andre kanaler end de DR1, DR2 og TV2 skal jeg nok have et analog tunerkort. Hvilket analog tunerkort er pt. det bedste? Er det Hauppage 500MCE dualtuner kort?

Mvh

MichaelKB

Jeg har et Haupauge 500 kort. Overall er det ok hvis du anvender deres Tweek utilities. Men det har ikke været muligt for mig at få en perfekt signal. Det er blevet ekstra tydeligt at det halter lidt efter - efter jeg har fået 37" fladskærm.

Men til brug i forbindelse med optagelser af nyhedsudsendelser og film kan det bruges. Minder vel lidt om en god VHS optagelse.

Held og lykke med dit valg.

Hilsen Steffen

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2006 kl. 22:44

Tak for dit svar, Steffen.

Jeg vil kraftigt overveje et hauppage 500 kort.

Er det ikke ligeyldigt, hvilken version man køber? Om man køber "kittet" med fjernbetjening eller nøjes med at købe kortet. Hvis man  bare køber kortet, kan man vel bare bruge sin nuværende fjernbetjening, ikke?

Mvh

MichaelKB

Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2006 kl. 11:57

Tak for dit svar, Steffen.

Jeg vil kraftigt overveje et hauppage 500 kort.

Er det ikke ligeyldigt, hvilken version man køber? Om man køber "kittet" med fjernbetjening eller nøjes med at købe kortet. Hvis man  bare køber kortet, kan man vel bare bruge sin nuværende fjernbetjening, ikke?

Mvh

MichaelKB

Det kommer vel an på, hvad du mener med din nuværende fjernbetjening.

Der følger jo en IR modtager med, som skal tilsluttes computeren, og modtage signalerne.
En eller anden IR modtager er jo nødvendig.

Om det så ellers vil virke med en "standard remote" er jeg ikke sikker på, men det kan andre nok svare på.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu