|
VT50 bule i frontglas |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
chris-torb ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 143 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Februar-2013 kl. 15:23 |
Hej på Recordere.
Jeg har nu haft denne VT50 i 8 dage. Har netop konstateret en bule i højre side af det yderste frontglas - havde ikke rigtig set det før i dag, da jeg kun har brugt skærmen, når det har været mørkt, og der derfor ikke var genskin. Bulen kan tydeligt ses, når man flugter skærmen fra siden. Det svarer til en blød bule i en bil, hvor lyset brydes anderledes. Geometrien på skærmen synes ikke påvirket, altså kun det genskin man ser. Jeg kørte i dag en time med " skærmvaskeren" og panelet blev derfor varmt, og med efterfølgende tydeligere synlig bule. Bulen er også tydelig ved koldt panel, men bliver væsentligt mere tydelig, når panelet er lunet op. Jeg har taget nogle billeder, hvor man kan se min vindueskarm i genskin. Karmen buer på billedet vildt meget, og specielt ved pilen, hvor bulen er, er det nærmest som et "fiskeøje" Hvordan ser det ud på jeres skærme? Er det et generelt fænomen? ![]() Redigeret af chris-torb - 04-Februar-2013 kl. 15:35 |
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3804 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
En OM'er, kort og godt.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
chris-torb ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 143 |
![]() Redigeret af chris-torb - 04-Februar-2013 kl. 15:38 |
|
![]() |
|
Hey JeTex.
Ja, også en om'er i min verden, men butikken mener umiddelbart ikke, at det er et problem. Jeg har skrevet til Panasonic, men er blevet bekendt med, at de ikke umiddelbart har travlt med at svare tilbage. Kundeservice i Sverige er umiddelbart flinke nok, men vil ikke se på sagen. Butikken er nervøs for at "brænde inde" med denne skærm, hvis de ombytter, og Panasonic ikke vurderer det som en fejl. Synes sku at det er lidt tungt ar købe nyt tv, lige denne her gang. Øv Mvh Chris-torb |
|
![]() |
|
anoz ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-September-2007 Sted: Fredericia Status: Offline Point: 421 |
Du er ikke så heldig, at du har købt og betalt via nettet, så du kan benytte din returret? |
|
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
|
|
![]() |
|
Stougaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Juli-2011 Status: Offline Point: 363 |
Umiddelbart er det jo ikke det store problem da du siger det ikke kan ses på billed kvaliteten.
Dog siger du at bulen bliver større ved brug og derfor kan man jo frygte at den med tiden vil påvirke billedkvaliteten. Jeg kan ikke lige se hvorfor det er dig der skal tage kontakt til Panasonic, jeg ville mene at det er butikkens opgave at kontakte dem ang. om det er en kendt og anerkendt fejl og om det vil kunne blive værre med tiden. og som anoz siger, hvis den er købt på nettet skal den bare retur bum.
|
|
![]() |
|
Hey.
Lige en afslutning på denne sag. Butikken kunne ikke få dette godkendt som en fejl, fra deres Panasonic værksted. Jeg havde også nogle problemer med billedfejl i bunden af skærmen, men det var heller ikke en "godkendt fejl" Men de var flinke nok, og tilbød mig at tage skærmen tilbage og refundere mine mønter. Måske Panasonic er lidt ligeglade med at godkende fejl, fordi de jo sælger derudaf. Det er lidt uheldigt, for der vil jo altid være fejl. Så, jeg købte et nyt, et andet sted, og returnerede det med bulen i. ( umiddelbart er de ved at være svære"at få fat i - 55" modellen er vist ikke lagervare mere hos Panasonic) Det sidder jeg så og kikker på nu - der er ihvertfald ingen buler og heller ikke billedfejl som før - ligemeget hvad Panasonic så postulerer skulle være normalt. Mvh Chris-torb |
|
![]() |
|
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1129 |
Da ikke så pænt af dig ikke at købe hos butikken igen, når de nu var så flinke at tage den retur...
|
|
![]() |
|
Mr. Claude.
Butikken ønskede ikke at sælge til mig, så det var meget nemt. Mvh Chris-torb |
|
![]() |
|
Stougaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Juli-2011 Status: Offline Point: 363 |
Okay det er nok det vildeste jeg har hørt !
E: kan du evt. nævne butikken så vi ved hvem der ikke vil sælge varer ? Redigeret af Stougaard - 07-Februar-2013 kl. 19:40 |
|
![]() |
|
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1129 |
OK! Jeg tænkte de måske ikke kunne skaffe varen.. men ok. da jeg læste om dit problem tænkte jeg også at det var da de utroligste ting nogle mennesker kan opleve og finde af fejl på deres ting. Og måske syntes butikken det endnu mere. Men jeg syntes da heller ikke en skærm skal bule ud ;-)
|
|
![]() |
|
Hey.
Stougaard: Jeg vil ikke hænge nogen ud i denne sag - Jeg var mega uheldig med flere skærme, og butikken betragtede mig efterfølgende som en kæmpe brokkerøv. Jeg har ikke før haft Pana skærm, og jeg er blevet klogere på, hvilken standart man kan forvente. Mr. Claude: Ja, jeg var uheldig, med flere fejl. Hvis butikken fra starten havde fortalt mig, at støvkorn og hår under forreste frontglas, var helt normalt, og det måtte man acceptere, havde jeg formodenligt beholdt min første skærm. Det sagde butikken imidlertid ikke. Derfor blev der byttet første gang. Anden gang var der 7 støvkorn og hår under glasset, og da Panasonic sagde at det ikke var normalt, røg også denne skærm retur. Med den sidste, hvor der var både bule i glasset, støv, ville butikken ikke mere. Jeg har spurgt Panasonic hver gang, og de har i telefonen tilkendegivet at støv o.s.v. ikke var normalt, og at butikken skulle ombytte, så jeg synes at jeg har byttet i "god tro" Men ja, jeg har kikket efter fejl - i min verden i "god tro" og med det i baghovedet at det var Panasonics topprodukt, og jeg derfor kunne forvente, at der ikke var fejl. Måske er det mig, der er idiot. Det er nogengange svært selv at bedømme. Mvh chris-torb
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |