|
>Kommentar VS Forum< |
Besvar |
Forfatter | |||||||||
Bschmidt
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 05-Februar-2013 kl. 17:55 |
||||||||
Hej
Der gik sandelig ged i kommentarsporet til Hothers brugeranmeldelse af sine nye Elac HT. Dette er IKKE en tråd der skal diskutere denne anmeldelse! Jeg spurgte i "censur" tråden ind til hvorvidt kommentarene er så vigtige at vi tillader anonyme kommentarer til vores nyheder her på Recordere men mit spørgsmål druknede vidst lidt i diskussion om selve anmeldelsen. Så derfor prøver jeg lige at rykke det essentielle i mit spørgsmål med herover for ikke at forstyrre den saglige debat ang. censur.
Er det kun mig der undrer mig over dette? Der er i tidligere tråde påpeget at man jo bare kan flytte diskussionen over i forum. Denne debat må da med alt tydelighed vise at det sker først når kommentarsporet bliver lukket. Jeg har desuden lige skimmet de sidste par dages nyheder for links til forumtråde hvor nyheden kan debatteres, uden held. Der er simpelthen ingen officielle tråde omhandlende nyhederne. Jeg efterlyser også en holdning fra Recordere på dette "problem" BS |
|||||||||
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||||||
For at der vil virke, så skal der nok linkes til forum fra brødteksten i nyheden eller artiklen. At gøre det fra kommentarfelterne vil næppe give en effekt. At linke fra kommentarsystemet vil jo blot resultere i at linket drukner i andre indlæg. Det bliver nødt til at være et aktivt valg fra ejeren af nyheden.
|
|||||||||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|||||||||
Bschmidt
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||||||
Ja. Og derfor syntes jeg også det må være en beslutning fra redaktionen om det skal være kotyme at lave en tråd til kommentarene, kun lade registrerede bruger kommentere eller lade det køre som det er. I censur tråden kommer der stadig et par hik ang. de anonyme kommentarer og en foreslår at lave et disqus bruger krav. Det er i mine øjne også problematisk når der ikke er et link mellem forum brugeren og kommentatoren.
Samlet syntes jeg, som det måske skinner igennem, at det er til skade for siden med den tone. I kommentarer og/eller forum. BS
|
|||||||||
Bschmidt
Funktioner
Tak(0)
|
||||||||
Nå for Søren. Så blev den spændende tråd lukket. Så kan det være der er energi til at hjælpe mig med at forstå værdien i kommentarsporet.
Torben skriver ganske rigtigt ovenfor at der ikke vil være en ide at linke til en diskussionstråd i selve kommentarfeltet og at det skal gøres direkte fra brødteksten. Jeg kunne ikke være mere enig. Otto mente faktisk det havde været sådan tidligere i "censur" tråden (inden kommentarfunktionen blev indført). Han kom også med et, syntes jeg, godt forslag om at begrænse antallet af anslag i en kommentar så det blev begrænset til....... JA, en kommentar. Derved kunne den mere seriøse debat "tvinges" til at blive samlet et sted, hvor den IMHO hører hjemme, i forummet. Jeg må nok i bagklogskabens klare lys erkende at min tidligere opfattelse af "anonymitet medfører mudderkastning" ikke holder stik da Otto, ganske rigtigt, pointerer at på Facebook, hvor man er langt fra anonym, florerer denne form for debat i stor stil! Jeg mener dog at gevinsten ved ikke at have to sideløbende debatter er så stor at det vil være en samlet gevinst at begrænse kommentardelen. Ville det være en idé at begrænse kommentarerne og samtidigt oprette deciderede tråde til nyhederne? Jeg skal være ærlig at sige jeg helst så kommentarerne fjernet helt men redaktionen ønsker ikke dette og jeg mener på den anden side også man skal acceptere dette! Mvh. BS Redigeret af Bschmidt - 09-Februar-2013 kl. 14:45 |
|||||||||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |