|
HJÆLP NADm15HD vs Integra DHC 80-2 |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
President83 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-August-2011 Sted: Rødekro, Dk Status: Offline Point: 232 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Februar-2013 kl. 21:00 |
Hej alle i kloge mennesker
ville lige høre jeres vurdering hvordan Integra DHV 80-2 vd Nad m15hd hvilken mener i er bedst, det skal bruges til 50/50 film/musik og spille med en M25
Redigeret af President83 - 06-Februar-2013 kl. 21:25 |
|
![]() |
|
President83 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-August-2011 Sted: Rødekro, Dk Status: Offline Point: 232 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
slet ingen ?
|
|
![]() |
|
Sploink ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
Havde nok selv købt DHC 80.2 pga XT32, og når det er til 50/50 film. Synes også at have læst inde i den DHC 80.2 tråden på avsforum, at folk foretrækker den over nad'en.
Redigeret af Sploink - 07-Februar-2013 kl. 09:09 |
|
![]() |
|
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
jeg kender godt lyden fra Integra/Onkyo. jeg har haft en Integra 80.2 processor hjemme på et tidspunkt. NAD kender jeg også , har dog ikke haft den hjemme på mit eget setup.
Integra/Onkyo er meget neutralt spillende. Der bliver ikke pillet ved lyden , i forhold til kildematerialet. Det syntes JEG , giver en meget autentisk lyd til film. NAD er generelt mere farvet. Der er mere krop på stemmer , basguitar og lign. Det er der mange der godt kan lide til musik. Men JEG syntes at det bliver for meget på film . Især ved høj lydstyrke - mudret bas og dialog. Så hvis du generelt er til neutralt stereolyd , som spiller pænt. Så er der i min verden ingen tvivl om valget...Integra/Onkyo. Især til film er det en top-performer til billige penge. Håber at du kan bruge det Redigeret af p.las - 07-Februar-2013 kl. 09:56 |
|
![]() |
|
Det hjælper da helt sikkert , det skal siges at jeg har en NAD m15hd lige nu, men syntes jeg savner noget der kan kontrollere bassen...
Føler du at NAD er bedre til musik ?? |
|
![]() |
|
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
hmm - anderledes. lyden er mere rund og tilbagelændet. Så det er en smagsag . Hvis du syntes at din bas godt må være mere stram og nuanceret (læs: neutral) så er Integra/Onkyo helt klart vejen at gå. Uden at du må hænge mig op på det , mener jeg at der er noget med NAD m15HD - noget billed pass trough eller lign ,den ikke gør korrekt. på det på er Integra/onkyo spotless. Hvis du spørger mig hvad jeg ville - uden tvivl Integra/Onkyo. Den er i mine øre i en helt anden klasse , når det drejer sig om film |
|
![]() |
|
ja den video scaler der sidder i M15HD kan volde nogen problemer
|
|
![]() |
|
me n mange tak for dine kommentar, det giver da helt klart noget at tænke over :-)
|
|
![]() |
|
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
Du har "måske" også brug for mere effekt. Jeg synes, at min NAD M25 taber pusten sammen med mine 802'ere. Hvis jeg skruer op til 0,0 dB på forforstærkeren når den skal have lidt gas, så bliver bassen kraftig og fyldig, men også ret "svampet", den kan kan simpelthen ikke styre højttalerne optimalt i min verden.
Sådan lyder de slet ikke med Classé. Noget skyldes formentlig forforstærkeren, men meget skyldes helt sikkert også effektrinnet.
B&W'erne er dog også en svær størrelse at håndtere. Redigeret af Iron Man - 07-Februar-2013 kl. 19:34 |
|
![]() |
|
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
Ej, du kan heller ikke sammenligne Classé og NAD! Og 0.0 dB er generelt også MEGET højt og på grænsen, så forstærkeren er presset og derfor mudre det også.
Køb en Stereo Classé effekt og en anden fler kanals til resten og Integra (eller anden) forforst. Jeg syntes Nad´s betjening og menu er håbløs...
|
|
![]() |
|
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
Sammenligningen med Classé er fin, da den kan pointere, at NAD'en har sine begrænsninger og det kan betale sig, at købe noget kraftigere. En kraftigere forstærker får et helt andet "greb"i højttalerne, men den behøver jo ikke, at være på Classe niveau. Classe er dog det eneste alternativ jeg pt. har hørt til mine højttalere. Min forforstærker er justeret korrekt og med 0,0 kan jeg cirka nå 105 dB i sofaen med dB måleren, c-vægtet som den skal. Og ja, så kan man godt høre hvad der foregår
![]() Hvis jeg skulle skifte fra min NAD M15HD, så havde jeg købt noget som ville være en væsentlig upgrade. Classés SSP-800 forforstærker spiller virkelig virkelig godt i stereo og har en meget neutral og klinisk lyd. Det er bare pisse godt synes jeg. D/A delen er bare helt i top. Der er dog slet ikke lagt vægt på features. Jeg ser selv frem til, at prøve nogle andre konkurrerende modeller.
På de amerikanske forums anbefales Classé meget ofte, hvis stereo er prioriteret. Folk taler også om Arcam AV888 til stereo. Redigeret af Iron Man - 07-Februar-2013 kl. 22:43 |
|
![]() |
|
jeg syntes faktisk at m25'eren klare det udemærket, det jeg mener er at jeg føler jeg mangler noget rumkorrektion til bassen osv...
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |