|
nye fronthøjtalere |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Allanbp ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-November-2006 Sted: Holbæk Status: Offline Point: 471 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-Februar-2013 kl. 14:27 |
Som mit setup ser ud nu.
Front + center "focal sib xl" Surround side + bag "focal Sib" Sub audio pro sub impact forstærker yamaha rx-aXX20 Da jeg har fået noget mere plads, ville jeg gerne over i nogle gulvhøjtalere, og flytte focal sib xl ud som baghøjtalerer. Jeg har kigget på focal chorus 726v, har ikke hørt dem da det er lidt langt at tage til Aarhus for at høre dem i aktion. Også har jeg hørt og set på Dali ikon6 mk2. Jeg kan som udgangspunkt godt lide den lyd som Dali gav, men de var også sat til en NAD forstærker.
Er der andre højtalere i samme pris klasse som kunne være noget for mig. Højtalerne må helst ikke blive meget større, da de jo også skal godkendes af fruen. Redigeret af Allanbp - 03-Februar-2013 kl. 14:49 |
|
![]() |
|
Allanbp ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-November-2006 Sted: Holbæk Status: Offline Point: 471 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Slet ingen som har erfaringer med focal højtaleren?
Eller har et forslag til en anden højttaler i samme pris gruppe. Dvs. Omkring 4000 stk. |
|
![]() |
|
Grung ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2006 Status: Offline Point: 284 |
Det er sjovt, jeg står i 100% samme situation som dig, dog måske med et par tusser mere pr højttaler.
Mangler også input omkring andre mærker, samt hvilken receiver jeg skal bruge for at trække dem. Hørte ikon og mentor 6 i hfr i går, og var egentligt fint tilfreds med lyden. Men den var jo på en mad stereo forstærker og en dac til 3k så måske det gav et falsk indtryk af hvad man kan forvente. |
|
![]() |
|
Jeg har også hørt ikon6 i hifi, men de sad også til en nad. Jeg hørte også nogle b&x og var lidt skuffet over det som de præsterede.
Det var ellers dem som jeg var mest hooked på. Jeg havde sådan set lidt besluttet mig for ikon6 men blev lidt i tvivl hvad angår om de nu vil spille godt sammen med resten af højtalerne. Og ikke mindst med forstærkeren. Jeg kunne måske strække mig til 5k per højttaler men så er vi nok også på smertegrænsen. |
|
![]() |
|
jan203 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2010 Sted: dk Status: Offline Point: 761 |
Hej
Jeg har hørt focal dog 826 og har også hørt dali lector/ikon/mentor6.
Skal lige siges at focal var med MF forstærker.
Dali med Nad forstærker.
Mit indtryk er at lydbilled hænger bedre sammen på focal.
dali er mere lyse i lyden end focal.
diskanten stikker mere frem på dali.
for mig er focal noget mere behagelig og lytte til.Ja lidt ligesom at det er en højtaler (håber det giver mening)og ikke diskant/mellemtone og bas der spiller hver for sig.
|
|
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |