recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung 8005 55" betragtnings vinkel problem??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung 8005 55" betragtnings vinkel problem??

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iceman24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung 8005 55" betragtnings vinkel problem??
    Sendt: 09-Februar-2013 kl. 00:36
har haft mit Samsung 8005 led nu i ca 3-4 mdr og er utrolig glad for det....

på nær lige en lille ting..

betragtnings vinklen er ikke såå god.. 

sidder jeg midt for skærmen er det umiddelbart fint, flytter jeg mig ca. 1 meter ud til siden i sofaen.. så bliver billedet temmelig udvasket og som om der er en hvid hinde over billedet...

både mig og min kammerat har tænkt over det, men indtil i dag troede jeg bare det var sådan LED var, måske dog ikke så meget...

havde dog besøg af min Radio mand i dag pga. parabol. han har 46" i samme model og han sagde hans ikke havde det problem ???

så hvordan oplever i jeres ?? 

hvis man f.eks. bruger test skærm 1 med kontrast... når jeg sidder lige frem for skærmen kan jeg lige ane den helt sorte.. går jeg ca. den meter ud til siden bliver billedet virkelig over lyst som om man har skruet meget op for lyset, den bliver meget meget synlig...

overvejer om jeg skal kontakte samsung
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2013 kl. 02:17
Har samme tv i 55" og oplever det slet ikke, selv langt langt ude til siden, kommer der ingen hvid hinde. Man sidder fint i den sofa der står med siden til tv'et og ser det også, samt i lænestolen på den anden side. Forskellen er meget minimal i forhold til at sidde midtfor. 
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
fredtoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2008
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredtoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2013 kl. 08:36
Det er meget afhængigt af hvor meget lys du har i rummet. Man lægger langt mere mærke til forskellen hvis man betragter skærmen i et mørkt lokale.

Du can læse en del mere hvis du finder afsnittet om betragtningsvinkel i nedenstående test:

http://www.av-blog.dk/test_fladskaerm_projektor/test-samsung-led-tv-ue55es8005-ue40es8005-ue46es8005-ue65es8005/
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Januar-2005
Point: 909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moef Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2013 kl. 10:37
Jeg syntes ikke den horisontal synsvinkel er slem på min 40" model. Altså hvis jeg sidder ned, med billedet i øjenhøjde, og bevæger mig ud på sidderne. Men den vertikale synsvinkel er virkelig dårlig, hvis jeg rejser mig op foran tv'et, og kikker ned på billedet.

Eneste lcd tv jeg har set med rimelig gode synsvinkler, er et ældre Sony W4000 tv.
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-September-2012
Sted: København
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2013 kl. 11:41
Jeg kan ikke nikke genkendende til problemet du nævner. 

På mit eget 55" er alt i bedste orden Smile
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2013 kl. 12:03
Betragtningsvinklen ER et problem på alle LCD baserede TV .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-September-2012
Sted: København
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2013 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Det er det utvivlsomt, men hvor forstyrrende det er og hvor slemt det er, er en helt anden side af sagen. 
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2013 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af Gunraf Gunraf skrev:

Det er det utvivlsomt, men hvor forstyrrende det er og hvor slemt det er, er en helt anden side af sagen. 

Enig, - men man bør gøre sig klart at det mere man fjerner sig fra sweetspot det mere fjerner man sig fra det optimale billede når vi snakker LCD .
Fredtofts henvisning er på højt niveau .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2005
Point: 938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iceman24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2013 kl. 13:58
nu har vi i 99% af tiden altid lys i stuen. ser sjældent tv i helt mørke en af de grunde til jeg valgte LCD..

har kikket på den test der linkes til og må sige det er lidt af det samme jeg kan se på min, dog i kraftig omfang...

ved godt det er meget normalt for LCD(LED) at blive lysere uden for sweetspot.. 

men efter radio montøren som har solgt en del af min model i samme størrelse og sat dem op for kunder osv.. han sagde det var for voldsomt uden jeg overhovedet havde snakket om det...

så jeg prøver at kontakte samsung, har også lidt problemer med mørke horisantale striber (3 stk) hen over skærmen ved panorering (ses dog pt. kun ved 3D)
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2013 kl. 17:41

Jeg er 100% enig, der er slemt når man er forvent med et godt plasma

NÅR NOGLE NÆVNER: det kan vi slet ikke genkende
Godt så, men overvej et besøg hos en øjenlæge

Jeg har begge slags både Samsung og Panasonic flagskibe
For mig er det uuholdelig at sidde ude i siden når vi er
mange omkring Samsung skærmen.

Ja, så er der sikkert noget galt med skærmen eller mit syn
Det var min mening om betragtningsvinklen.

Men ellers er Samsung skærmen glimrende...til pengene
E.L.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2013 kl. 19:05
Det er jo netop et af problemerne med lcd og det er jo netop forskelligt fra eksemplar til eksemplar du pakker ud. Ingen er ens... Men desto større skærm desto større sandsynlighed for den fejl og clouding. Derfor findes der en anden og bedre tv type....
Pssst: har du hørt om plasma?!? Wink  
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2013 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Det er jo netop et af problemerne med lcd og det er jo netop forskelligt fra eksemplar til eksemplar du pakker ud. Ingen er ens... Men desto større skærm desto større sandsynlighed for den fejl og clouding. Derfor findes der en anden og bedre tv type....
Pssst: har du hørt om plasma?!? Wink  
Hej
Jeg synes IKKE at man sådan pr defination kan sige at Plasma er bedre end LCD. Mange plasma paneler er da også vidt forskellige , også selvom de har samme type nummer og fabrikat....
Og desværre er det sådan , nogle er heldige andre ikke , det være sig Plasma eller LCD....
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu