recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - oppo 103 test
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

oppo 103 test

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
wcc1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Maj-2008
Sted: aalborg
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wcc1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: oppo 103 test
    Sendt: 18-Januar-2013 kl. 14:33
http://www.whathifi.com/review/bdp-103eu                  . jeg troede oppo var noget af det bedste man ku få.Wink

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 14:48
Det er det også. Den pågældende anmelder må have fået noget galt i halsen.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 20:40
Det er da en fin test, hvad har han fået galt i halsen
SVP03
Til top
alfaekko Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-September-2005
Sted: Roskilde
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alfaekko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2013 kl. 00:01
Det er måske som der skrives, en fin maskine, bare ikke prisen værd?. Men har man købt den er det jo svært at være enig. Det er jo meget menneskeligt at ville kunne retfærdiggøre sine investeringer...
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2013 kl. 00:42
Der findes ingen andre BD-afspillere som gør ligeså meget ligeså godt som Oppos. Jeg har selv en BDP-83, men føler ikke den store trang til at forsvare den her. Har man ikke brug for det en BDP-83/93/103 kan, så må man købe noget andet.

Redigeret af Naiera - 10-Februar-2013 kl. 02:21
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Februar-2008
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2013 kl. 01:37
Jeg har hverken set eller hørt 103'eren, men at bedømme dens lydkvalitet på baggrund af Led Zeps miserabel indspillet Celebration Day og Emeli Sande's overkomprimeret Our Version of Events er jo useriøst grænsende til det komiske. (Begge skiver er i øvrigt efter min mening ganske fremragende rent musikalsk/kunstnerisk, men er altså helt og aldeles uegnet til at at bedømme en afspillers lydkvalitet).

Jeg tror, at Oppos største problem i forhold til testen i What Hifi er, at de ikke er britiske.  
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2013 kl. 09:09
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Der findes ingen andre BD-afspillere som gør ligeså meget ligeså godt som Oppos. Jeg har selv en BDP-83, men føler ikke den store trang til at forsvare den her. Har man ikke brug for det en BDP-83/93/103 kan, så må man købe noget andet.
Er jeg ikke sikker på du har ret i.

Cambrige-Audio-Azur-751BD-Blu-ray-Player-large.jpgCambridge Audio AZUR 751BD Player - $1,249
We didn't review a lot of universal players this year because it's hard to compete with the winner of this year's Best Of honors, the Cambridge Audio AZUR 751BD player. While it may share some DNA with last year's winner, the Oppo BDP-95, the AZUR 751BD is unique in its own right, possessing a more audiophile sound than its Oppo counterpart; a sound that Managing Editor, Andrew Robinson preferred. With its copious features, excellent audio and video performance and quality construction inside and out, it's clear why the AZUR 751BD player from Cambridge Audio made this year's Best Of Awards list.

Redigeret af JeTex - 10-Februar-2013 kl. 09:34
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2013 kl. 10:25
har lige købt en panasonic dmp-bdt500, som bare virker uden støj eller andre problemer
er lyn hurtig og så videre
http://www.lydogbillede.dk/test/panasonic-dmp-bdt500/
må indrømme jeg ikke kan se hvorfor man skal betale mere end det dobbelt for en oppo
måske dvd er et mulde hår bedre, men afspiller stort set aldrig SD materiale

Til top
Piokongen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-Oktober-2006
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Piokongen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2013 kl. 11:04
Har også lige købt en Panasonic bdt500 (kom fra en Pioneer bdp LX71). KÆMPE løft i både billede og ikke mindst i lyd. Superhurtig opstart og loadtider, lækkert billede (selv gamle DVDere får helt nyt liv) og lyddelen er rigtig god. Har fået superanmeldelser og så spiller den max sammen med mit Pana VT50. Bedste billede ever...

Se test her: http://www.whathifi.com/review/panasonic-dmp-bdt500

Tvilvler på at Oppo, selvom ðe laver fede afspillere, er prisforskellen værd bdt500eren kostér sølle 2500,-
Panasonic VT50 55" | Pioneer SC-LX71 | Panasonic BDT-500 | B&W 683 | B&W HTM61 | B&W D3 | B&W ASW610XP | YouSee HD box | Apple TV (v3) | QED Silver Anniversary XT Bi-wire

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2013 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

har lige købt en panasonic dmp-bdt500, som bare virker uden støj eller andre problemer
http://www.lydogbillede.dk/test/panasonic-dmp-bdt500/
må indrømme jeg ikke kan se hvorfor man skal betale mere end det dobbelt for en oppo
måske dvd er et mulde hår bedre, men afspiller stort set aldrig SD materiale

Ser man isoleret på din argumentation, så har du helt ret. Og i øvrigt ser jeg også meget lidt DVD. Det som jeg bare holder af ved Oppo, er dens konstruktion, valg af komponeter, den funktionalitet og endelig, at jeg bare behøver at sende en mail til Oppo.UK om et problem, så har jeg hurtigt et svar. Og jeg ved at jeg adskiller sig fra mængden her på siden - jeg er bare vild med anlæg som jeg har ejerglæde af via god kontruktionskvalitet.Smile
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Februar-2008
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2013 kl. 11:10
"har lige købt en Skoda Fabia, som bare virker uden støj eller andre problemer
http://www.supertestafskodafabia.dk/
må indrømme jeg ikke kan se hvorfor man skal betale mere end det dobbelt for en Audi A4
måske køreegenskaberne er et mulde hår bedre, men kører stort set aldrig lange ture."
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2013 kl. 11:15
Panasonic bdt500 er nu en rigtig fin maskine og så til 2500 kr
kan udmærket godt forstå hvorfor den er anbefalet
havde selv en oppo 80 og den var ikke pengene værd
den skal dog ikke sammenlignes med en 103

det er da kun positvt af pan kan lave en maskine så god
har stadig den første pan bd50 og den virker da stadig uden problemer
efter 5 år.

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu