recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HBO Nordic - kvalitet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HBO Nordic - kvalitet?

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
goAMinD Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 356
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér goAMinD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HBO Nordic - kvalitet?
    Sendt: 08-Februar-2013 kl. 10:23
Hej,

Tilmeldte mig HBO i går og fik det hele i gang på HTPC'en i stuen og også på kontor PC'en. Har testet med IE9 og Chrome browseren og begge giver mig en ret dårlig oplevelse i form af "color banding", "Vertical sync" udrivninger midt i billedet (ved sceneklip) og ikke mindst "stuttering playback". Desuden har jeg ingen lyd (da jeg kører HDMI fra HTPC'en til reciever og videre til TV og har i windows sat det op til 5.1 p.g.a. XBMC).

Nå, mit udgangspunkt:

60/60 fiberinternet
HTPC baseret på-
Intel core i5 med HD3000 iGPU
4GB DDR3 RAM
Win7 ultimate 64-bit
IE9 og Chrome

Internetforbindelse og hardware burde jo ikke være det der resulterer i dårlig stream. Nogen af jer der oplever lignende med deres HTPC setups? Umiddelbart så er HBO Nordic hos mig ganske ubrugeligt, men måske er der noget der skal tweakes? Eller havde jeg bare alt for høje forventninger? Det kan jo være den almene forbruger hos HBO ser deres indhold på 4-10" og ikke i stuen med 52"?
Blu-ray
Film
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Point: 975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2013 kl. 12:18
Jeg har haft HBO i et stykke tid, og mine oplevelse af kvaliteten via PC og tablet, er at det er ringe.

Men nu lover HBO jo HD kvalitet kommer til tablet og PC i denne måned, så vi må bare håbe det kommer snart.
Det er HBO´s sidste chance hos mig, jeg var klar til at opsige min prøve periode i sidste måned, men da de gav en ekstra måned, febuar med, fik de et sidste forsøg på at oppe sig.

Synd at de er kommet så skidt fra land, da de har mange gode serier, men hvis ikke kvaliteten kan følge med så er det lige meget.

Redigeret af Jever - 08-Februar-2013 kl. 12:19
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2013 kl. 12:32
Findes der nogen muligheder for at teste inden køb? 

Bare for at sikre at det fungerer rent teknisk. 

Til top
wigant Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-November-2006
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wigant Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2013 kl. 12:43
Det er også usandsynligt ringe hos mig. Har en 50/15 gennem antennekablet.
Det er pivringe på PC, mildest talt elendigt (med dog lidt bedre) på iPad og acceptabelt på iPhone (jo mindre skærm jo bedre:-)).

Jeg håber virkelig de nosser sig sammen og får forbedret kvaliteten (og gerne kommer på lidt flere platforme).
Til top
goAMinD Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér goAMinD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2013 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Findes der nogen muligheder for at teste inden køb? 
Bare for at sikre at det fungerer rent teknisk. 

Ikke andet end du melder dig til. Du har så mulighed for, at afmelde inden 28 feb. igen.
Blu-ray
Film
Til top
goAMinD Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér goAMinD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 08:35
Tjah, så er der sendt opsigelse til HBO igen. Håber de får styr på deres streaming kvalitet.
Blu-ray
Film
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 09:00
Jeg kan tilsluttet mig til koret. Kvaliteten er ganske enkelt for ringe. Der kom en opdatering på iPad for nylig. Stor skuffelse. Ingen AirPlay og samme elendige kvalitet.

Kære HBO Nordic, tag et smut forbi Apple og Netflix, så kan i se hvordan den ged skal barberes.

J
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 10:36
Kvaliteten på tv, er tålelig når det er via Samsung Smarttv, men stadig med en hel del vej op til Netflix SuperHD. Men via computer er jeg heller ikke specielt imponeret. 

Håber deres win 8 app kommer i nær fremtid med ordentlig kvalitet. Eller bare til PS3. 
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
goAMinD Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér goAMinD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2014 kl. 23:03
Missede den seneste gratis prøveperiode. Nogen af jer der har afprøvet HBO Nordic via PC / HTPC siden vi sidst blev enige om, at det var alt for ringe??
Blu-ray
Film
Til top
uscallesen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-Oktober-2006
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér uscallesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 01:24
Jeg har lige tegnet abonnement idag og er SLEMT skuffet - jeg bruger en Mac Mini som afspiller og billedkvaliteten er tålelig men milevidt fra Netflix - værre er det at lyden er i stereo (stadig ingen support for Dolby digital osv)

Det er så pisseærgeligt at de har klasse indhold - men ingen måde for folk at se det ordentligt........
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 10:03
Det med lyden er selvfølgelig for dårligt, men jeg synes at billedet er ok, vel at mærke efter man har trykket på HD, som skal gøres hver eneste gang på PC platformen.

Navigationen er dog totalt ringe og der holdes ikke styr på hvilket afsnit man mangler, men hvis man vil følge med i Game of Thrones er det betingelsen
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 10:07
Steen.

Her kan du når du er pc se hvad du sidst har set.

http://hbonordic.com/settings/viewing-history
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu