|
TV server til XBMC |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
kc1234 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 127 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-Januar-2013 kl. 14:48 |
Hej,
Er der nogen der kan anbefale en TV server der opfylder følgende krav:
Mvh Redigeret af kc1234 - 08-Februar-2013 kl. 11:38 |
|
![]() |
|
Psymon ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-September-2011 Status: Offline Point: 304 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
TVHeadend til Linux, den er gratis så du kan teste den ;)
|
|
![]() |
|
SuperBilleN ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juni-2006 Sted: Galten, Danmark Status: Offline Point: 553 |
Jeg bruger en HDhomerun på Yousee Kabel.
Kører med dvbviewer recordere service og xbmc som frontend. Kører mega godt. Har en logitech harmony touch som er keymapped til at åbne film, tv kanaler med logo, genveje til gænse keyboard shortcuts. osv Virkelig nice
|
|
![]() |
|
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
Jeg kører også med DVBViewer Recording Service.
Kører det på en Windows Server 2008 R2 sammen med en HDHomerun. Det spiller bare! ![]() |
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
Mediaportal, ArgusTV, Recording Service( dvbviewer), DVBLink ( fra dvblogic) - alle kan anbefales. Hvilken du skal vælge, afhænger helt af mere specifikke krav. Mediaportal og ArgusTV er gratis, så prøv evt. dem først :-)
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
vacDK ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 262 |
hvor henter man DVBViewer Recording Service ?? synes ikke rigtig jeg kan finde den rigtige.. det skal bruges til en windows server 2008 som din. |
|
Samsung LE40A656/676
Samsung HT-X715 Samsung SWA-4000 Samsung MR-00EA1 |
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
Du køber dvbviewer pro på http://www.dvbviewer.com/en/index.php for €15 og modtager en kode på mail så du kan gå til Members Section på siden og downloade Recording Service. |
|
![]() |
|
vacDK ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 262 |
Er det et engangs beløb eller er det et år/måned, synes ikke de er så gode til at informere :)
|
|
Samsung LE40A656/676
|
![]() |
|
Hanzoy ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Marts-2010 Status: Offline Point: 262 |
Engangs ![]() |
|
![]() |
|
kc1234 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 127 |
Nogen der har erfaringer i forbindelse med XBMCbuntu?
|
|
![]() |
|
Nogen der kan lave en lille guide til dabviewer recording service, da jeg synes det er meget forvirrende.
Jeg har installeret dabviewer Pro uden at sætte nogen flueben Så har jeg installeret dabviewer recording service. Jeg har en hdhomerun, men hvordan installere jeg den på dab? Jeg skal udelukkende bruge den til xbmc på andre clienter Har installeret dabviewer på en Windows server. |
|
Samsung LE40A656/676
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
Sådan trin for trin: 1: Start med at få hdhomerun til at virke med hdhomeruns egen software, dvs find dine tv kanaler med programmet hdhomerun setup. Windows firewall kan sagtens drille og blokere for kommunikationen, så hvis ikke det fungerer så prøv at kvæle firewallen og se om det giver hul igennem. Bagefter kan du så eksperimentere med at sætte regler op i firewallen så det også virker når den er tændt. 2: Start dvbviewer pro. I menuen Settings finder du Options, Hardware og en knap der hedder Scan Devices, den burde finde dine to hdhomerun tunere. Under Tuner type sætter du den til Cable hvis du har kabeltv eller Terrestial hvis du ser luftbårent tv. Hvis den har sat hak i Direct Tuning og Has CI module så fjern dem, det eneste jeg har hak i er Open whole transponder. Gem ændringerne og luk settings. Nu klikker du på Channels for oven og finder Channel Scan. For oven er et punkt der hedder Transponder list, den sætter du til den QAM og frekvens din tvudbyder benytter. Herefter er det tid til at klikke Scan Range og lade den søge efter kanaler. Igen kan din firewall drille, så hvis den ikke finder noget kan det være et forsøg værd at prøve igen med firewallen slukket. Når den er færdig med at finde kanaler lukker du Channel scan ned, klikker Channels og vælger Channel Editor. Der finder du alle de kanaler den fandt under scanningen. Dobbeltklik på kanalerne en ad gangen for at se om de virker, hos mig finder den fx. DR1 Sønderjylland som jeg ikke kan se som sjællænder, så den sletter jeg med et tryk på Delete. Der kan også være kanaler du er ligeglad med, den der tyrkiske kanal jeg ikke fatter en bjælde af alligevel og de der børnekanaler der rager mig en skid, ud med dem. Du kan også flytte rundt på rækkefølgen til en sortering du synes giver mere mening. Rækkefølgen bliver også brugt på den webside Recording Service laver. Når det er på plads behøver du ikke bruge dvbviewer pro mere, jeg bruger den udelukkende til at scanne efter kanaler og sortere i dem, intet andet. Luk dvbviewer pro ned. 3: Hvis du allerede har installeret Recording Service så kører den som et lille ikon nede i højre hjørne. Højreklik på ikonet og vælge settings og punktet Hardware. Nøjagtigt som i dvbviewer pro bør du finde dine hdhomerun tunere når du klikker Scan Devices, og du fjerner stadig hak i Direct Tuning og Has CI module hvis der er hak der, samt sætter tunerne op til Cable eller Terrestial alt efter hvordan du får dit antennesignal. Gem og luk. Højreklik på Recording Service ikonet igen og vælg Stop service. Vent et øjeblik på at ikonet bliver gårt. Højreklik og vælg Start service, så henter den nyeste kanal liste fra dvbviewer pro's opsætning. Dobbeltklik på ikonet og frem kommer en nydelig webside med kanalerne liggende i den rækkefølge du valgte i dvbviewer pro's channel editor. Klik på en udsendelse der er igang og se om den kan finde ud af at optage det. Herfra må jeg springe fra. Jeg bruger min xbmc som en ren afspiller af de optagelser jeg programmerer via Recording Services hjemmeside, jeg har ikke forsøgt mig med at få xbmc til at lege pvr og vise live tv streamet fra recording service og den slags. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |