|
htpc billedkvalitet |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
haf ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-September-2011 Sted: odense Status: Offline Point: 16 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-Februar-2013 kl. 16:54 |
hej jeg har lige fået et ny htpc som jeg har sat til samsung 55d8005 tv ,jeg bruger hdmi kabel ,men jeg synes ikke billedkvaliteten er så god ,det er skarp nok men kvaliteten er skuffende i forhold til en pc skærm , er det normalt eller der noget galt , nogen erfaring?????
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7237 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvad afspiller du for at vurdere kvaliteten ?
Opløsning ? |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Hviken headend software bruger du? WMC har sort problemer som skal tweakes lidt. Derudover kan der også med fordel justeres i grafikdriveren.
BS
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Den her artikel giver også et meget godt indblik i, hvordan du kan tweake din driver til grafikkortet.
|
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Et tv er jo ikke indstillet som en computer skærm.
Der er forskel på kontrast indstillinger osv. Så for det utrænede øje vil en computerskærm se langt bedre ud end et billede på tv ofte vil. Det er lidt det samme som når man står nede i eksempelvis el-giganten og græsset på fodboldplænen er selvlysende grønt. Det giver en wow effekt, men er ikke korrekt.
|
|
![]() |
|
haf ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-September-2011 Sted: odense Status: Offline Point: 16 |
tak for alle jeres svar , jeg har lige sat mit htpc til mit sony tv som jeg havde stående i den anden værelse , kvaliteten var væsentlig bedre end på samsung tv
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |