|
Hvilken Centerhøjttaler? |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
mylle ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2004 Sted: Hjallerup, DK Status: Offline Point: 1299 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Februar-2013 kl. 19:22 |
Hejsa, Er ved at forberede min dedikerede hjemmebiograf :) Dertil vil jeg gerne have en anden centerhøjttaler men er meget i tvivl om hvad der vil passe i mit setup. Jeg er klar over at alle højttalere i et surround setup helst skal være fra den samme serie men de højttalere jeg har er nogle proffesionelt bygget over nogle beyma enheder. Det skulle efter sigende være lavet som JBL kopier. Bas: 2x12B100/R - http://www.usspeaker.com/beyma%2012B100R-1.htm Mellemtone: 2x5M30 http://www.ktradio.dk/product_detail.asp?id=1300 Diskant: T2030 http://www.usspeaker.com/beyma%20t2030-1.htm Delefilter: F300 http://www.usspeaker.com/beyma%20F300-1.htm Er der nogen kan hjælpe mig i retning af noget der ligner? mvh Jacob
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I en dedikeret bio skal du bare lave en center magen til en af fronterne med samme bestykning
|
|
![]() |
|
Keyvan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Marts-2011 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 225 |
Mener du at center og fornt højttalere skal være identisk/ens? hvis ja hvorfor mener du det?
![]() Redigeret af Keyvan - 11-Februar-2013 kl. 20:17 |
|
![]() |
|
mylle ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2004 Sted: Hjallerup, DK Status: Offline Point: 1299 |
Tak for svar. Disse højttalere er proffesionalt bygget af Dansk Audio Teknik Proffesional og jeg kan ikke bare lige bygge en center højttaler med samme bestykning :) ![]() Ved ikke helt hvordan jeg kommer videre. mvh Jacob
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Få dem til at bygge een mere :-)
BS
|
|
![]() |
|
hehe. jeg tror de er en 10-15 år gamle. Jeg er ikke den først køber men gjorde en super god handel for et par år siden. Ved ikke om det lader sig gøre at bygge en matchende center men jeg er sikker på at jeg ikke har råd :) Siden Beyma er kendt for at kopiere JBL tænker jeg at en JBL center måske er sagen, men aner det ikke.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Det kan du jo finde ud af ved at låne en JBL center. Men sørg nu for at den kommer til at matche i størrelse af enheder
Redigeret af Kampus - 11-Februar-2013 kl. 20:54 |
|
![]() |
|
Matche i størrelsen? Hvor finder jeg en center med 12" enheder :)
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
kig i Jonas H's biotråd han havde matcende LCR med 12" basser (fra JBL)
BS
|
|
![]() |
|
Ja ok. Fandt den lige. Puha. Det er vist en smule i overkanten for mig :)
|
|
![]() |
|
Du skal være klar over at centeren spiller 60% af lyden i surround, så den skal ikke være dårligere end fronterne, for så lyder det grimt når der panoreres i lyden
|
|
![]() |
|
Præcis. Jeg kan sikker lige så godt opgive at finde noget i samme "serie" så kan i anbefale en god center? Gerne brugt.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |