recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken Centerhøjttaler?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken Centerhøjttaler?

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Hjallerup, DK
Status: Offline
Point: 1299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mylle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken Centerhøjttaler?
    Sendt: 11-Februar-2013 kl. 19:22
Hejsa,

Er ved at forberede min dedikerede hjemmebiograf :)

Dertil vil jeg gerne have en anden centerhøjttaler men er meget i tvivl om hvad der vil passe i mit setup. Jeg er klar over at alle højttalere i et surround setup helst skal være fra den samme serie men de højttalere jeg har er nogle proffesionelt bygget over nogle beyma enheder. Det skulle efter sigende være lavet som JBL kopier.

Bas: 2x12B100/R - http://www.usspeaker.com/beyma%2012B100R-1.htm
Mellemtone: 2x5M30 http://www.ktradio.dk/product_detail.asp?id=1300 
Diskant: T2030 http://www.usspeaker.com/beyma%20t2030-1.htm 
Delefilter: F300 http://www.usspeaker.com/beyma%20F300-1.htm 

Er der nogen kan hjælpe mig i retning af noget der ligner?

mvh
Jacob
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 19:38
I en dedikeret bio skal du bare lave en center magen til en af fronterne med samme bestykning
Til top
Keyvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Marts-2011
Sted: Aalborg
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyvan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

I en dedikeret bio skal du bare lave en center magen til en af fronterne med samme bestykning
Mener du at center og fornt højttalere skal være identisk/ens? hvis ja hvorfor mener du det? Smile

Redigeret af Keyvan - 11-Februar-2013 kl. 20:17
Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mylle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 20:40

Tak for svar.

Disse højttalere er proffesionalt bygget af Dansk Audio Teknik Proffesional og jeg kan ikke bare lige bygge en center højttaler med samme bestykning :)

Ved ikke helt hvordan jeg kommer videre.

mvh
Jacob
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 20:45
Få dem til at bygge een mere :-)

BS
Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mylle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 20:48
hehe. jeg tror de er en 10-15 år gamle. Jeg er ikke den først køber men gjorde en super god handel for et par år siden. Ved ikke om det lader sig gøre at bygge en matchende center men jeg er sikker på at jeg ikke har råd :) Siden Beyma er kendt for at kopiere JBL tænker jeg at en JBL center måske er sagen, men aner det ikke.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 20:53
Det kan du jo finde ud af ved at låne en JBL center. Men sørg nu for at den kommer til at matche i størrelse af enheder

Redigeret af Kampus - 11-Februar-2013 kl. 20:54
Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mylle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 20:56
Matche i størrelsen? Hvor finder jeg en center med 12" enheder  :)
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 20:59
kig i Jonas H's biotråd han havde matcende LCR med 12" basser (fra JBL)

BS
Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mylle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 21:09
Ja ok. Fandt den lige. Puha. Det er vist en smule i overkanten for mig :)
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 21:14
Du skal være klar over at centeren spiller 60% af lyden i surround, så den skal ikke være dårligere end fronterne, for så lyder det grimt når der panoreres i lyden
Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mylle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2013 kl. 21:17

Du skal være klar over at centeren spiller 60% af lyden i surround, så den skal ikke være dårligere end fronterne, for så lyder det grimt når der panoreres i lyden

Præcis. Jeg kan sikker lige så godt opgive at finde noget i samme "serie" så kan i anbefale en god center? Gerne brugt.
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu