|
Ny notebook/ultrabook - what to choose? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Rune_K ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-Februar-2013 Status: Offline Point: 6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-Februar-2013 kl. 23:00 |
Hej Håber at kunne få nogle indspark til køb af ny notebook/ultrabook på baggrund af følgende: Budget: Max. 4000-4500. Brug: Surf, word, excel, en del streaming (sport+film), en sjælden gang imellem noget video-/billedredigering. Jeg køber sandsynligvis en temmelig billig ekstra skærm, som jeg kan benytte ifbm. arbejde som udvidelse af skrivebordet. Ønsker: - God performance (det er den primære årsag til indkøbet, da den gamle er blevet ekstremt langsom) - At den kan startes lynhurtigt op - går ud fra, at jeg skal have noget SSD for dette, men er det overhovedet en option med mit budget? - Så lydløs som muligt - Så lav vægt som muligt (Dette er dog langtfra det vigtigste, så det må ikke gå ud over fx. performance) - Et nogenlunde stilet design - Der er ikke noget synderligt krav til harddisk-størrelse, dog min. 250 GB ca. Jeg kan/vil gerne undvære: DVD-drev og brænder. Håber det var tilstrækkelig med info til at modtage et par gode bud.
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4719 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej Rune_K. Når jeg ser på hvad du ønsker at bruge den til tænkte jeg straks, at det vil mange notebooks kunne klare, på nær når du 'en sjælden gang imellem vil lave noget video-/billedredigering'. Det indskrænker mulighederne i dit prisleje en hel del. Jeg ved ikke om jeg læser dit indlæg rigtigt, men da du har skrevet 'Budget' øverst, er jeg gået ud fra det var det vigtigste. Og at så kommer 'Brug' foran 'Ønsker', som du jo har skrevet sidst? Men jeg læste i sidste uge på en udenlandsk hjemmeside om to gode billige notebook. Den ene var en Fujitsu Siemens og den anden var Samsung series 3 300: Samsung Series 3 300E5C dualCore i5-3210M og GeForce GT 620M til 4499 kr. Den fra Wupti er dog med en kraftigere Ivy Bridge CPU og et rigtigt Grafikkort, men ellers kan du læse mere her: Jeg har brugt notebookcheck.net i flere år og syntes det er et godt kritisk sted at hente viden. Jeg ved ikke om det er en der skal tages med hver dag? Hvis ikke, kan det måske blive en med 17,3 tommer skærm: ASUS F75VD TY102V med dualCore i5-3210M og GeForce 610M til 4499 kr. Her er nogle bruger feedbacks nederst på siden for ASUS F75VD-EB51. De kan ses hvis du klikker på de 4 gule cirkler, de er dog for den version med endelsen 'EB51' som ikke helt er den samme: Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 11-Februar-2013 kl. 08:55 |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=4680
Den her holder budgettet vejer 1,7 kg og ser godt ud. Lenovo IdeaPad U310 til 4295,- Der er anmeldelser her: Men til videoredigering er det bedre med en quad core i7. Og så skrider budgettet. EDIT: Lenovo IdeaPad U310 - i3 cherry /// UDSOLGT & UDGÅETRedigeret af Brixen - 11-Februar-2013 kl. 16:56 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Du kan godt glemme alt om en 250 gb ssd og i det hele taget ægte ultrabook muligheder med det budget. Der skal du op i min. Det dobbelte af pris.
Når det så er sagt, synes jeg de bud der er nævnt ovenover er glimrende til budgettet ;) |
|
![]() |
|
Rune_K ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-Februar-2013 Status: Offline Point: 6 |
Hej Carsten
Tusind tak for dit dybdegående svar - det sætter jeg pris på. Budgettet er temmelig fast - omend jeg sikkert godt kan finde de sidste 500kr. op til 5.000, hvis det er afgørende for at finde den rigtige. Hvad angår billed- og videoredigering, er det ikke noget, som der behøves at tage hensyn til - det var blot et plus, hvis der var kræfter til det også. Jeg har prøvet en kammerats 13,3 tommer computer her i dag, som jeg synes rigtig godt om og er egentlig kommet til den konklusion, at jeg ønsker den størrelse, da den gerne skal være nem at have med. Har du mod på at komme med et par bud mere, nu hvor jeg har præciseret lidt? I øvrigt tak for linket til notebookcheck.net,det ser yderst anvendeligt ud.
|
|
![]() |
|
Hej Brixen
Mange tak for dit forslag, det er værdsat! Og Lenovoen ser rigtig nok godt ud. Jeg er lidt nervøs for denne kommentar på dit link: January 14, 2013 update: A handful of U310/U410 owners are reporting significantly reduced wireless speeds, even with a nearby WLAN hotspot. For more up-to-date information, see the official Lenovo forums here. Hjemme har jeg således internet via trådløs router - vil det være påvirket af nævnte problem? |
|
![]() |
|
@ Rasmus
Tak for din kommentar. Vil en Express Cache være en mulig løsning for mig, så jeg både får hurtig opstart samt ok med plads?
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4719 |
Hej igen Rune_K. Ja, jeg vil gerne prøve at komme med et par forslag med mindre skærme, men jeg er nok selv mest til de store. Har 2 forskellige HP'er med 17" skærme som jeg bl.a. bruger til at se TV udsendelser på. Den første jeg faldt over er Dell Vostro 3350 med 13,3" skærm til 4895 kr. En dualcore I7-2640M CPU og Radeon HD 6490M grafik. Den har ikke en af de sidste nye Ivy Bridge CPU'er, men leveres så til gengæld med en core i7. Eller en HP Envy 4-1090 14" HD med i5-3317U CPU og Intel HD Graphics 4000 til 5195. Men den har så den ønskede ekstra SSD på 32 GB. Nederst på dette link er en liste med forskellige reviews: Det aller nederste er på dansk: Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
Det ser jo ikke godt ud at flere har problemer. Det ville få mig til at vælge et andet mærke. ASUS er også gode, synes jeg. EDIT: Nu er den udsolgt, så du må finde en anden. Redigeret af Brixen - 11-Februar-2013 kl. 16:56 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
KØB IKKE LENOVO!!!
Maskinerne kan være ok. Vi købte en IdeaPad til datteren,efter få måneder fik en defekt. Efter at have slåsset med Lenovo's support gennem længere tid - og til sidst chefen for support, fik vi endelig en ny IdeaPad - en lidt større model (370). Nu, 8 mdr. senere har den så været til rep.! Det er Medion som står for Lenovo's rep. Supporten er IKKE-eksisterende!! Man kan ikke få fat i dem, de er ubehøvlede i deres svar, de forsøger at tørre en regning af på kunden o.s.v. Det er i den grad en svinsk behandling man udsættes for. Tjek trustpilot - det er ikke bare os, som har oplevet det. Listen er lang! M.v.h.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Vi køber ASUS næste gang...
M.v.h.
|
|
![]() |
|
Ukke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
Står Medion også for service af Lenovos ThinkPad-serie? Det var ikke mange år siden, hvor IBM/Lenovo var toppen af poppen mht til kvalitet og after-sales service. Trist hvis deres ThinkPad-modeller også er blevet så ringe...
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |