|
HD-homerun - kanalsøgning |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
sirvival3 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 168 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-Februar-2013 kl. 14:13 |
Hej
Min kabel-tv-udbyder har for kort tid siden ændret kanalernes placering for at gære plads til flere kanaler. Siden da har min kanal søgning via HD-homerun softwaren fungeret ustabilt. Min udbyder fortæller kabel-tv data er: Netid: 100 Startfrekvens: 346 (000) QAM: 256 Symbolrate: 68750 De to sidste kan man taste ind i softwaren, men ikke de to første. Når jeg laver en ny søgning, så finder den ingen kanaler overhovedet. Dog har jeg haft søgninger, hvor den fint fandt kanalerne, men det sker kun cirka 1 ud af 20 gange. Jeg har naturligvis forsøgt at tage strømmen til både HD-homerun og fiberbox, men uden held. Jeg har også forsøgt at opdatere til en betaversion af softwaren, men med lige så lidt held. Jeg har også forsøgt at sætte til "InjectNITSDT", men umiddelbart uden helt. Nogen ideer til hvad der går galt? Vh/Sirvival
|
|
![]() |
|
arex ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 12-Februar-2013 Status: Offline Point: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I "Hdhomerun config" vælg tuner, ændre 0 til 346
I "Hdhomerun Setup" vælg DVB-C qam 64 128 256
|
|
![]() |
|
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
Jeg kender ikke yousees kanal indstillinger men jeg vil vædde med at du skal have qam256 enten op først eller som nr. 2. i den dvb-c indstilling.
|
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
Jeg kan godt forstå at den ikke finder noget, hvis du sætter Symbolrate til 68750 - det skal nok være 6875 i stedet.
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
sirvival3 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 168 |
arex og Bygone -> har rækkefølgen nogen betydning?
Confused -> Ja det er også mit gæt, da HD-homerun ellers markerer tallet med rødt. Jeg elsker min HD-homerun for den stabilitet og netværksbaserede tuner, men jeg er kraftigt irriteret over, at kanalsøgning tager så lang tid.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |