recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD-homerun - kanalsøgning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HD-homerun - kanalsøgning

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sirvival3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Oktober-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirvival3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HD-homerun - kanalsøgning
    Sendt: 10-Februar-2013 kl. 14:13
Hej

Min kabel-tv-udbyder har for kort tid siden ændret kanalernes placering for at gære plads til flere kanaler. Siden da har min kanal søgning via HD-homerun softwaren fungeret ustabilt.

Min udbyder fortæller kabel-tv data er:
Netid: 100
Startfrekvens: 346 (000)
QAM: 256
Symbolrate: 68750

De to sidste kan man taste ind i softwaren, men ikke de to første.

Når jeg laver en ny søgning, så finder den ingen kanaler overhovedet. Dog har jeg haft søgninger, hvor den fint fandt kanalerne, men det sker kun cirka 1 ud af 20 gange.

Jeg har naturligvis forsøgt at tage strømmen til både HD-homerun og fiberbox, men uden held.
Jeg har også forsøgt at opdatere til en betaversion af softwaren, men med lige så lidt held.

Jeg har også forsøgt at sætte til "InjectNITSDT", men umiddelbart uden helt.

Nogen ideer til hvad der går galt?

Vh/Sirvival
Til top
arex Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Februar-2013
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér arex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 10:04
I "Hdhomerun config"  vælg tuner, ændre 0 til 346

I "Hdhomerun Setup" vælg DVB-C qam 64 128 256
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 10:38
Jeg kender ikke yousees kanal indstillinger men jeg vil vædde med at du skal have qam256 enten op først eller som nr. 2. i den dvb-c indstilling.
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af sirvival3 sirvival3 skrev:

Hej

Min kabel-tv-udbyder har for kort tid siden ændret kanalernes placering for at gære plads til flere kanaler. Siden da har min kanal søgning via HD-homerun softwaren fungeret ustabilt.

Min udbyder fortæller kabel-tv data er:
Netid: 100
Startfrekvens: 346 (000)
QAM: 256
Symbolrate: 68750

De to sidste kan man taste ind i softwaren, men ikke de to første.

Når jeg laver en ny søgning, så finder den ingen kanaler overhovedet. Dog har jeg haft søgninger, hvor den fint fandt kanalerne, men det sker kun cirka 1 ud af 20 gange.

Jeg har naturligvis forsøgt at tage strømmen til både HD-homerun og fiberbox, men uden held.
Jeg har også forsøgt at opdatere til en betaversion af softwaren, men med lige så lidt held.

Jeg har også forsøgt at sætte til "InjectNITSDT", men umiddelbart uden helt.

Nogen ideer til hvad der går galt?

Vh/Sirvival

Jeg kan godt forstå at den ikke finder noget, hvis du sætter Symbolrate til 68750 - det skal nok være 6875 i stedet.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
sirvival3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Oktober-2010
Sted: Danmark
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirvival3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 14:41
arex og Bygone -> har rækkefølgen nogen betydning?
Confused -> Ja det er også mit gæt, da HD-homerun ellers markerer tallet med rødt.

Jeg elsker min HD-homerun for den stabilitet og netværksbaserede tuner, men jeg er kraftigt irriteret over, at kanalsøgning tager så lang tid.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu