|
Sure sild er lige nu mig! |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |||
Ckhansen1
Bruger Oprettet: 09-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 177 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 12-Februar-2013 kl. 11:45 |
||
Jeg har igennem mere end 35 år haft TDC som leverandør at bredbånd og ”Old School Fastnet telefoni” Jeg har aldrig haft noget at klage over! Jeg har selvfølge savnet noget upload så jeg hurtigere kunne kommunikere men min NAS servere, som står i hjemmet. Min NAS forbinder mit arbejdsliv herunder hjemmearbejdsplads og privat liv helt genialt, og jeg tænkte at sådan en 15/15 fiber forbindelse var noget at en opgradering i forhold til den 20/2 jeg havde ved TDC. Så jeg valgte nu at opsige mit TDC abonnement som bestille fiber ved syd energi. Syd energi kunne levere 25 dage senere, og passede fint, men efter 12 dage dumpede der et brev ind af postkassen, men beskeden om at min bredbåndforbindelse ville stige 20 kr. om måneden men øjeblikkelig virkning. `Sjovt noget ”man ikke har endnu” kan stige i pris` tænke jeg men accepterede det. I dag kom fiberen så, og sikke det virkede. MEN- nu kunne jeg så ikke tilgå min NAS ude fra som jeg plejede ved at indtaste min IP adresse :port. (123.56.789:21) Som jeg plejede at gøre ved TDC. Jeg bøvlede lidt med det inden jeg nu kontaktede Syd energi. De forklarede at det slet ikke kunne lade sig gøre på fibernet uden jeg havde tilkøbte en FAST IP for 39 kr. pr måned. Nu er jeg så pisse sur! Hvorfor skal Syd energi bestemme om jeg vil bruge min internet forbindelse til fx FTP. Hvad skal jeg bruge 15 upload til når jeg ikke kan bruge den? Er det fair?? Jeg gider sku da ikke betale penge for noget som burde virke! Jeg har simpelhen lyst til at opsige lortet lige med det samme! For derefter at hoppe tilbage til TDC!Hvad syntes i?
|
|||
mkirkelund
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er meget normalt. Ved stort set alle priser privat forbindelser betaler man ekstra for fast ip.
Du kan jo sagtens bruge det ny som du plejer, det kræver bare at du i ny og næsten opdaterer din ip som den bliver skiftet. |
|||
The_Joshua
Bruger Oprettet: 26-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 157 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg bruger ikke fast IP. Ca. 1 gang hver anden tredje måned skifter IP-adressen hos Waoo og så må jeg tilgå NAS'en fra den nye. Men alternativet kunne være noget dyndns eller lignende hvis man vil undgå dette.
|
|||
Bschmidt
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
hyl, hyl. Opsig det!
Nej spøg til side. Køb fast IP som du havde ved TDC eller tjek dynDNS. BS
|
|||
Jubas
Bruger Oprettet: 27-Juni-2008 Sted: Aarhus, DK Status: Offline Point: 83 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er fordi SydEnergi er løbet tør for IP-adresser, så de er begyndt at NAT'e kunderne med dynamisk IP, for at spare IP'er.
Der er ikke flere IPV4 adresser tilbage. Så dem der skal hoste noget selv, kommer til at betale. |
|||
Ulrikwich
Guld medlem Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 967 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ro på - ingen grund til at få forhøjet blodtryk!
De bestemmer skam ikke hvad du skal bruge den til - du kan alt det du kunne på den gamle med fast IP.
Ja det er helt fair. Har du læst betingelserne helt igennem inden du skrev under? Hvis ja, så vidste du det var med dynamisk IP og ikke med fast, hvis nej, så er det en fejl 40 - så simpelt er det.
Og gå så stille og roligt ind på dyndns.org og lav en gratis dyn - det er desuden også meget nemmere end at huske en IP... Go' fornøjelse med det, og tillykke med dit fiber! /Ulrik |
|||
Notfast
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Måske skulle du lige kontroller, det som du anbefaler dyndns har ikke gratis mere (ud over trial).
|
|||
.....
|
|||
Ulrikwich
Guld medlem Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 967 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er skam gratis. Når du opsiger din trial har du ét domæne du kan køre videre med gratis... Måske du skulle kontrollere (uden r da et nutids r ikke hører hjemme i din sammensætning) både din stavning og din opfølgning på mine kontroller
|
|||
noobz
Bruger Oprettet: 06-Marts-2012 Status: Offline Point: 73 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvis du bruger din forbindelse til en dels hjemmearbejdsolads skal du være klar over at der står i deres betingelser at man ikke må det med en privat købt forbinelse.
Bare lige til info - Har selv oplevet det. |
|||
DanielPT
Guld medlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 743 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Sådan er det desværre bare :)
|
|||
mufcdk1974
Guld medlem Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 2089 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Har du hørt om tegnsætning? Husk at feje for egen dør først. |
|||
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
|
|||
Bschmidt
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg tror jeg har nævnt det før men prøver lige igen.
Det er god kutyme ikke at angribe indlæg på forum fpr stavefejl og dårlig tegnsætning da det vil medføre at de brugerebder ved noget om emnet muligvis bliver skræmt væk. Og det kan ikle være i nogens interesse! Tag de små sko af og diskuter det relevante hvis i har noget at byde ind med! Alternativt opret en tråd i generelt for stave-eliten! Undskyld off-topic! BS
|
|||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |