recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sure sild er lige nu mig!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sure sild er lige nu mig!

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Ckhansen1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ckhansen1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sure sild er lige nu mig!
    Sendt: 12-Februar-2013 kl. 11:45

Jeg har igennem mere end 35 år haft TDC som leverandør at bredbånd og ”Old School Fastnet telefoni” Jeg har aldrig haft noget at klage over! Jeg har selvfølge savnet noget upload så jeg hurtigere kunne kommunikere men min NAS servere, som står i hjemmet. Min NAS forbinder mit arbejdsliv herunder hjemmearbejdsplads og privat liv helt genialt, og jeg tænkte at sådan en 15/15 fiber forbindelse var noget at en opgradering i forhold til den 20/2 jeg havde ved TDC.

Så jeg valgte nu at opsige mit TDC abonnement som bestille fiber ved syd energi.

Syd energi kunne levere 25 dage senere, og passede fint, men efter 12 dage dumpede der et brev ind af postkassen, men beskeden om at min bredbåndforbindelse ville stige 20 kr. om måneden men øjeblikkelig virkning. `Sjovt noget ”man ikke har endnu” kan stige i pris` tænke jeg men accepterede det.

I dag kom fiberen så, og sikke det virkede. MEN- nu kunne jeg så ikke tilgå min NAS ude fra som jeg plejede ved at indtaste min IP adresse  :port. (123.56.789:21) Som jeg plejede at gøre ved TDC. Jeg bøvlede lidt med det inden jeg nu kontaktede Syd energi. De forklarede at det slet ikke kunne lade sig gøre på fibernet uden jeg havde tilkøbte en FAST IP for 39 kr. pr måned.

Nu er jeg så pisse sur!Angry

Hvorfor skal Syd energi bestemme om jeg vil bruge min internet forbindelse til fx FTP. Hvad skal jeg bruge 15 upload til når jeg ikke kan bruge den?Angry

Er det fair?? Jeg gider sku da ikke betale penge for noget som burde virke!

Jeg har simpelhen lyst til at opsige lortet lige med det samme! For derefter at hoppe tilbage til TDC!
Hvad syntes i?
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 11:55
Det er meget normalt. Ved stort set alle priser privat forbindelser betaler man ekstra for fast ip.
Du kan jo sagtens bruge det ny som du plejer, det kræver bare at du i ny og næsten opdaterer din ip som den bliver skiftet.
Til top
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2010
Sted: Danmark
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 11:58
Jeg bruger ikke fast IP.
Ca. 1 gang hver anden tredje måned skifter IP-adressen hos Waoo og så må jeg tilgå NAS'en fra den nye. Men alternativet kunne være noget dyndns eller lignende hvis man vil undgå dette.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 11:59
hyl, hyl. Opsig det!

Nej spøg til side. Køb fast IP som du havde ved TDC eller tjek dynDNS.

BS
Til top
Jubas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Juni-2008
Sted: Aarhus, DK
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jubas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 12:04
Det er fordi SydEnergi er løbet tør for IP-adresser, så de er begyndt at NAT'e kunderne med dynamisk IP, for at spare IP'er.
Der er ikke flere IPV4 adresser tilbage. Så dem der skal hoste noget selv, kommer til at betale.
Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 967
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrikwich Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af Ckhansen1 Ckhansen1 skrev:

Nu er jeg så pisse sur!Angry

Ro på - ingen grund til at få forhøjet blodtryk!Tongue

Hvorfor skal Syd energi bestemme om jeg vil bruge min internet forbindelse til fx FTP. Hvad skal jeg bruge 15 upload til når jeg ikke kan bruge den?Angry

De bestemmer skam ikke hvad du skal bruge den til - du kan alt det du kunne på den gamle med fast IP.

Er det fair?? Jeg gider sku da ikke betale penge for noget som burde virke!

Ja det er helt fair. Har du læst betingelserne helt igennem inden du skrev under? Hvis ja, så vidste du det var med dynamisk IP og ikke med fast, hvis nej, så er det en fejl 40 - så simpelt er det.

Og gå så stille og roligt ind på dyndns.org og lav en gratis dyn - det er desuden også meget nemmere end at huske en IP...

Go' fornøjelse med det, og tillykke med dit fiber!

/Ulrik

Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 13:29
Oprindeligt skrevet af Ulrikwich Ulrikwich skrev:

Ja det er helt fair. Har du læst betingelserne helt igennem inden du skrev under? Hvis ja, så vidste du det var med dynamisk IP og ikke med fast, hvis nej, så er det en fejl 40 - så simpelt er det.

Og gå så stille og roligt ind på dyndns.org og lav en gratis dyn - det er desuden også meget nemmere end at huske en IP...

/Ulrik

Måske skulle du lige kontroller, det som du anbefaler Wink Wink
dyndns har ikke gratis mere (ud over trial).
.....
Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Point: 967
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrikwich Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

/Ulrik

Det er skam gratis. Når du opsiger din trial har du ét domæne du kan køre videre med gratis... Måske du skulle kontrollere (uden r da et nutids r ikke hører hjemme i din sammensætning) både din stavning og din opfølgning på mine kontroller WinkWinkWinkWink
Til top
noobz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Marts-2012
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noobz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 14:38
Hvis du bruger din forbindelse til en dels hjemmearbejdsolads skal du være klar over at der står i deres betingelser at man ikke må det med en privat købt forbinelse.

Bare lige til info - Har selv oplevet det.
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 14:52
Sådan er det desværre bare :) 
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Point: 2089
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mufcdk1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 15:31

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

/Ulrik

Det er skam gratis. Når du opsiger din trial har du ét domæne du kan køre videre med gratis... Måske du skulle kontrollere (uden r da et nutids r ikke hører hjemme i din sammensætning) både din stavning og din opfølgning på mine kontroller WinkWinkWinkWink

Har du hørt om tegnsætning?

Husk at feje for egen dør først.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 15:42
Jeg tror jeg har nævnt det før men prøver lige igen.

Det er god kutyme ikke at angribe indlæg på forum fpr stavefejl og dårlig tegnsætning da det vil medføre at de brugerebder ved noget om emnet muligvis bliver skræmt væk. Og det kan ikle være i nogens interesse!

Tag de små sko af og diskuter det relevante hvis i har noget at byde ind med! Alternativt opret en tråd i generelt for stave-eliten!

Undskyld off-topic!

BS
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu