recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken medieboks er mest all-around ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken medieboks er mest all-around ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nfspower Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nfspower Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken medieboks er mest all-around ?
    Sendt: 12-Februar-2013 kl. 22:36
Jeg har et lille projekt med 2 soveværelser, 1 børneværelse, 1 køkken og en stor stue.

Jeg vil gerne at man kan se sine film, høre sin musik og se sine billeder overalt i huset.

Jeg har en Dell PowerEdge T110 II server og jeg har en Synology DS212J som "server". Hvilken det lige ender med kommer an på hvilken medieboks jeg vælger.

Alle boksene kommer til at køre med kabel og systemet skal kunne trække bluray over netværket (komprimeret aka. Pirate Bay film Wink).

Men hvilken boks vil i anbefale her ?

PS. mine tanker om de bokse jeg kan komme i tanke om:

Apple TV: Alt for bøvlet med jailbreak og opdateringer - og bevares den er nem og bruge osv. Men det giver lidt for meget bøvl.

WD TV Live: Virker meget gammeldags på mig - Min far har en der er 2 år gammel, og den virker da. Men hvordan har den udviklet sig siden ?

Jeg er meget glad for XBMC, og jeg har prøvet en Rasp PI, men syntes den er lige langsom nok, findes der bokse der kan køre XBMC som IKKE kræver en PC løsning, men nærmere noget ala Apple TV ?
Jeg er ikke kommet længere end ideen til et HTPC !
Til top
python Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-December-2010
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér python Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 22:46
OUYA skulle være ude til marts eller april. Der er et samarbejde mellem dem og folkene bag XBMC, om at få XBMC at køre. Den ser ud til at kunne klare det.
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2013 kl. 00:17
Kan ske at de i Streaming media  ved mere om sådan udstyr
Den Ben
Til top
almvik Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Oktober-2009
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér almvik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2013 kl. 01:22
AC Ryan vil jeg anbefale og endelig den passive af slagsen, Mini 2.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2013 kl. 06:19
Oprindeligt skrevet af nfspower nfspower skrev:

Jeg er meget glad for XBMC, og jeg har prøvet en Rasp PI, men syntes den er lige langsom nok, findes der bokse der kan køre XBMC som IKKE kræver en PC løsning, men nærmere noget ala Apple TV ?

Hej Nfspower.

Jeg ved ikke hvordan du definerer en PC løsning?

Har du overvejet denne der kører XBMC under OpenELEC til 199€

Boksen er pasivt kølet og har en Dual Core Intel Atom D525 (1.8GHz) samt et ATI Radeon HD 5430.
Der kan også installeres Windows XP, 7 eller 8 hvis du skulle ønske det.

Jeg har på internettet læst at det er den gamle model man har fået lagt XBMC under OpenELEC på og sælger ud af så længe lager haves. Den kan også købes barebone hos Amazon.de til 119.95€

Jeg har skrevet del del om den i en anden tråd. Den er ikke hovedemnet i denne tråd, men hvis du vil vide mere vil jeg foreslå at du kigger på de relevante links. 

Hilsen Carsten.

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nfspower Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2013 kl. 10:35
Med PC løsning mener jeg at jeg gider ikke have en stor kasse med en masse blæsere i.
Og jeg har haft 1. gen. af Atom, og jeg var ikke udpræget imponeret. Men jeg ved ikke om det har ændret sig siden i forhold til mkv filer osv.

Den næste ting som jeg sætter pris på, er hvor fleksibel den er at få sat op. Mange af mine TV har ikke tv møbel eller lign. i nærheden. Så den har brug for at sidde bag tv'et eller hænge på væggen (Hvis den er værd at se på !!).
Men jeg prøver at hoppe lidt rundt i de forslag der er kommet, og så må vi se hvilken der huer mest.

Det skal siges mit projekt skal fremvises til en masse kunder + det skal med på en stand til en messe jeg skal til her om 4 mdr.
Ikke at det er selve boksene jeg skal sælge mig på (De skal bare være der), men selve opsætning af server/nas og selve opsætning af systemerne i folks hjem.
Og min plan var at skaffe 2 forskellige medie-spillere, en til den billige ende og en i den dyre ende som så også visuelt er værd at have fremme.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2013 kl. 11:45

Hej igen Nfspower.

Så er jeg heller ikke sikker på at Arctic'en er noget. For her er hvodan Amazons kunder oplever placerings mulighederne:

Men til dit formål vil jeg så syntes at du bør kigge på

Intel's Next Unit of Computing DC3217IYE

Hilsen Carsten.

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2013 kl. 12:08
Du kunne også vælge sådan en fætter: https://www.fcomputer.dk/computer/pc/station%C3%A6re/zotac/zbox-id82-core-i3.html
Har selv en ældre udgave monteret via VESA bag på et TV i køkkenet  
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2013 kl. 21:49
Jamen du mangler den her så. En Xios fra Pivos, også samarbejdspartnere med XBMC, deres build understøtter også full hd.

Redigeret af JordanDK - 14-Februar-2013 kl. 21:50
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nfspower Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2013 kl. 22:54
Er faldet lidt over det her kabinet:
http://www.mitxpc.com/proddetail.asp?prod=EKIMTPCIEM350 (Nogen der ved hvor man køber dette kabinet med den bagside der passer til DN2800MT)
Sammen med et DN2800MT og en lille SSD + RAM og PSU. Så har man et fint system.

Jeg kan ikke rigtig blive klog på det OpenELEC... Er det XBMC eller er det nogen der laver noget der ligner ?

Har godt kigget lidt på Pivos - Men har det en anelse svært ved iOS/Android platformene når vi snakker om at det skal snakke med alt mulig gøgl i dagens Danmark.
Så tror jeg holder mig til Windows/Linux(Ubuntu)

Har også kigget på DC3217IYE - Den ser ekstrem fed ud - Dog er prisen i den forkerte ende. Men er blevet enig med mig selv om at det skal være den jeg sætter som den "dyre" model.
Til top
kc1234 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Maj-2006
Point: 127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kc1234 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2013 kl. 23:36
OpenElec er XBMC + en meget lille linux distribution "smeltet sammen".

Der kan være problemer med intel gpu og deinterlacing af TV signaler. Det er sent og jeg gidder ikke google.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu