recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opgradering af hardware
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opgradering af hardware

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Glamsbjerg
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Opgradering af hardware
    Sendt: 13-Februar-2013 kl. 15:40
Jeg har følgende system, og har leget med tanken om at opgradere lidt, men er i tvivl om hvad der vil være fornuftigt at bruge penge på.

Bundkort: Gigabyte GA-P55-UD3
CPU: Intel Core i5-750
GPU: Sapphire HD 5850
RAM: Corsair 2 x 2 GB
HD: OZ Vertex 3

Jeg har kigget på følgende:
Bundkort:

Nogle forslag?

Der er ingen max pris, men skal ikke meget over 4500 samlet, og måske kunne man droppe bundkort og CPU hvis det ingen gevinst har, og bruge flere penge på graffikkort.

EDIT: Linkfix

Redigeret af Skovbo - 13-Februar-2013 kl. 21:20
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2013 kl. 16:03
jeg har lige købt den her cpu den perfomer virkelig godt, tror måske du ville få mere ud af den.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4719
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2013 kl. 18:33
Hej Skovbo.

Jeg syntes ikke jeg kan se hvorfor du vil opgradere. Hvad vil du opnå?

Jeg søgte og kan se at forskellen mellem core i5 3570 og Treateds Xeon E3-1225V2 er meget lille.

core i5 3570 kører 0,2 GHz hurtigere end Xeon E3-1225V2, men har så 2MB mindre cache.

Personligt ville jeg købe den der var billigst.

Hilsen Carsten.

Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2013 kl. 19:26
csell vil da godt lige pointe at det ikke har så meget at gøre med GHZ men ydelsen i processoren
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2013 kl. 19:55
Kan heller ikke forstå hvorfor du vil opgradere.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2013 kl. 20:36
Hvad er det du synes er for langsomt, siden du vil opgradere?
Mit bud er mere ram som det første.

Redigeret af Brixen - 13-Februar-2013 kl. 20:37
Venlig hilsen
KB
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2013 kl. 21:19
Jeg savner egentlig ikke rigtig noget, nu er det bare 3 års tid siden jeg opgraderede sidst, og tænkte at noget nyt måtte give endnu mere speed.

Men er overrasket over ingen foreslår et nyt grafikkort, er det virkelig fordi jeg ikke får bedre grafik end det jeg har i dag?

Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2013 kl. 21:32
Spilmæssigt, vil du nok mærke den største ydelse på et nyt grafikkort, langt de fleste spil har det fint med 4gb ram, men det afhænger selvfølgelig af hvad du ellers bruger PC'en til...men er pengene til det ville 8gb jo nok ikke skade:).

Personligt ville jeg ikke opgradere den CPU uden også at opgradere grafikkortet - med mindre du har en meget specifik grund til det, f.eks. cpu intensive ting som videoencoding og lign.

Om det så kan betale sig at opgradere grafikkortet er en anden sag, hvilken opløsning bruger du? Hvor mange skærme? Hvad spiller du..osv...men jo brænder pengene i lommen, så er det grafikkoret du skal opgradere:)
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2013 kl. 21:44
Har egentlig en 1 x 4 GB ram liggende, men det er en kingston value ram, og er ret sikker på den er defekt da den giver BSOD når den sidder i.

Jeg spiller 1920x1080 med en skærm, så det er ikke noget vildt, og de spil jeg spiller (BF3, MOHW) kører egentlig fint nok, men vil ikke kaste 2 kilo efter et kort, hvis det jeg får ikke er markant bedre grafik.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4719
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2013 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af Treated Treated skrev:

csell vil da godt lige pointe at det ikke har så meget at gøre med GHZ men ydelsen i processoren

@Treated. Jeg checkede benchmark for disse to CPU'er og den ene blev målt til at være 1,2 % hurtigere end den anden. Hvilken processer der yder bedst vil afhænge af hvilket type  og hvor mange programmer der køres. Om programmerne er designet til at køre på en Server eller f.eks. en game PC.
Men forskellen vil være minimal.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 13-Februar-2013 kl. 22:11
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2013 kl. 22:47
Oprindeligt skrevet af Skovbo Skovbo skrev:

Jeg savner egentlig ikke rigtig noget, nu er det bare 3 års tid siden jeg opgraderede sidst, og tænkte at noget nyt måtte give endnu mere speed.

Men er overrasket over ingen foreslår et nyt grafikkort, er det virkelig fordi jeg ikke får bedre grafik end det jeg har i dag?

Det kommer jo an på hvad der skal speedes op.

Video encoding eller rendering, der hjælper flere cpu'er, så du får 8 eller 12 kerner.
Spil - hurtigere grafikkort.
Flere programmer igang samtidig - mere ram.

Så du skal finde flaskehalsen inden du opgraderer.

Du kan måske få nogle ideer her:

http://www.videohardware.com/ProductCart/pc/configurePrd.asp?idProduct=804

Redigeret af Brixen - 13-Februar-2013 kl. 23:07
Venlig hilsen
KB
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2013 kl. 23:07
Oprindeligt skrevet af Skovbo Skovbo skrev:

overrasket over ingen foreslår et nyt grafikkort, er det virkelig fordi jeg ikke får bedre grafik end det jeg har i dag?

Der er ingen som foreslår du skal købe noget fordi du ikke skriver hvad du ønsker skal være bedre. Altså, du har stillet et dårligt spørgsmål.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu