|
Logitech® Wireless DJ™ Music System |
Besvar |
Forfatter | |
kim.t
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
Emne: Logitech® Wireless DJ™ Music System Sendt: 10-August-2006 kl. 20:08 |
Er der nogen der har set denne i virkligheden ? http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/DK/DA,CRI D=2416,CONTENTID=11828 Konceptet tiltaler mig, og har i grunden også undret mig over at der ikke var noget på markedet endnu. Jeg har i forvejen koblet anlæget op i 3 rum, og smide PC'ern ind over anlæget er derfor let. Problemet har bare været at fjernbetejne PC'en og samtidig få feedback med hvad der spillede, vlille blive spillet (har i forvejen 2-vejs remote fra B&O, men få dem til at understøtte f.eks. iTunes.....) Redigeret af kim.t - 10-August-2006 kl. 20:12 |
|
lpnielsen
Bruger Oprettet: 30-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 233 |
Sendt: 22-August-2006 kl. 20:33 |
Jeg kunne også godt tænke mig at høre om nogle har erfaringer? Har ellers kigget en del på squeezebox - http://www.slimdevices.com/pi_squeezebox.html |
|
Mvh
LPN |
|
kim.t
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
Sendt: 23-August-2006 kl. 08:58 |
Jeg har yderligere det problem at den enhed jeg køber skal understøtte WPA kryptrering, da det er den måde mit trådløse access point er sat op (Leveret af arbejdsgiveren uden adgang til at konfigurere det). Men det understøtter Logitech åbenbart. Men jeg venter lige med at købe en ind til den er blevet testet. Det tyder heller ikke på at de kan levere endnu. Det kunne jo godt tænkes at prisen falder yderligere.
|
|
pfugl
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
Sendt: 23-August-2006 kl. 13:54 |
Så vidt jeg kan se af specifikationerne bruger Logitech slet ikke WiFi, så man kan ikke tale om at den understøtter WPA protokollen. Den bruger sin helt egen digitale protocol på 2,4Ghz båndet til overførsel, og kræver slet ikke at man har trådløs router. 2,4Ghz båndet bruges efterhånden til mange ting (det er et åbent bånd), så jeg ville nok være lidt betænkelig mht forstyrrelser fra andet udstyr, såsom trådløse keyboards/mus/termometre/mikrobølgeovne osv. Squeezeboxen bruger ægte WiFi og understøtter WPA kryptering. _________ Peter Redigeret af pfugl - 23-August-2006 kl. 13:59 |
|
Auri
Super bruger Oprettet: 27-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 374 |
Sendt: 26-September-2006 kl. 11:18 |
Hej Er der nogle der har erfaring med denne fjernbetjening, er tæt på at købe den men er lidt i tvivl efter at jeg har læst denne tråd!!
mvh Auri |
|
kim.t
Sendt: 26-September-2006 kl. 12:07 |
Jeg har droppet det igen. Jeg har mine iTunes filer liggende på en NAS. Logitech's enhed kræver at man har en PC'er kørende- og det er jo ikke meningen når man har en NAS stående. Når den så heller ikke understøtter WIFI/ROUTER men bruges deres egen sender/modtager gjorde det at jeg ser mig om efter en anden løsning. Min NAS er fra Synology, og de siger at de er ved at på tilføjet en iTunes server til firmwaren, så kan det jo være at man kan finde andre enheder til den tid. Du kan læse testen af deres gamle system - uden display her : http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=5013 |
|
Diamanten
Bruger Oprettet: 24-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 116 |
Sendt: 26-September-2006 kl. 22:23 |
Hej.... Min svoger har netop modtaget Logitech Dj'en i dag og han er helt oppe og køre af bar begejstring. Jeg bestiller min i morgen.... Har set den til 1277,- Den har iøvrigt ikke meget til fælles med det gamle system der linkes til! Betjeningen er super enkel via den medfølgende fjernbetjening og kontrollen kan hurtigt overtages på PC'en. Designet er i B&O klasse... Held og lykke med dit valg |
|
hummelmose
Administrator Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 3977 |
Sendt: 26-September-2006 kl. 22:53 |
Jeg har squeezeboxen. Jeg har også en Soundbridge fra Rokulabs Squeezeboxen har så mange fordele at de ikke er til at nævne. Især muligheden for RSS feeds og plugins er konge. Og den har både WEP og WPA understøttelse, og så lige prikken over I'et. Den kan fungere som trådløs bridge, så når man får en anden netenhed ved stereobænken, så forbinder man bare et krydset kabel til den, og så bruger den Squeeze'ns trådløse Redigeret af hummelmose - 26-September-2006 kl. 22:55 |
|
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
|
Diamanten
Bruger Oprettet: 24-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 116 |
Sendt: 26-September-2006 kl. 23:36 |
Jeg har selv været temmelig hooked på squeezeboxen. Det der har holdt mig tilbage er brugerinterfacet! Bevares Squeezeboxen er super lækkert designet og ville egentlig ikke spænde ben for min plan om at rydte mest muligt op i stuens efterhånden hæslige elektronik-djungle. Der er bare det ved det at jeg syntes det er lidt bøvlet at skulle hen til dimsen hver gang man skal søge i musik biblioteket. Med Logitech's Dj har man derimod hele musik biblioteket i hånden. Så uanset om jeg sidder på terrassen, køkken alrummet eller i sofaen kan jeg styre mit musik valg via fjernbetjeningen. Det lyder måske som om jeg er doven, men når man sidder med drengene og nyder lidt malt whiskey med øl til så er det sgu cool lige at kunne lægge det næste Metallica nummer ind i playlisten uden at skulle rejse sig Desuden er der også en volumen kontrol indbygget i remoten. Bemærk iøvrigt at remoten er RC kontrolleret og ikke infrarød!!! Så den er ligeglad med hvor du peger eller om der er vægge imellem. Endelig så gør det bestemt ikke noget at cradlen er så enkel og diskret at den knap nok bemærkes..... Om den understøtter WEP eller WPA er fløjtende ligegyldigt, for som pfugl skriver benytter den sin helt egen protocol. Der er virkelig tale om plug and play her..... og check så lige designet igen - kanon lækkert Jeg hader grimme plastik fjernbetjeninger mindst ligeså meget som jeg hader et batteri af fjernbetjeninger på bordet - smag og behag |
|
Urte
Super bruger Oprettet: 06-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 491 |
Sendt: 27-September-2006 kl. 06:20 |
Jeg har rippet alle mine CDere og overvejet squeezeboxen, men da jeg så en demo af den var søge funktionen meget begrænset. Ved i om der er en søge hack eller plugin
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |