|
Lyd fra TV igennem reciever... |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Jesna ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2010 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 220 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Februar-2013 kl. 18:08 |
Hej alle
Fik købt en Pioneer vsx-922 og har nu købt bare 2 Dali Zensor 1 højttalere jeg bruger til front. Hvordan får jeg lyden ud igennem recieveren fra tv'et af? har sådan et hdmi kabel med ethernet jeg har puttet i hdmi out i recieveren og bare i et alm hdmi stik på tv'et. Er det ikke noget med det ARC? MIt TV er Samsung 40es6575 - http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/tv/led-tv/UE40ES6575UXXE /Jakob
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40598 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Reciver HDMI Out, og til HDMI 2 på TVet (ARC). Skal være HDMI 1.4. Redigeret af Radiomanden - 15-Februar-2013 kl. 18:47 |
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
Jesna ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2010 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 220 |
Hej Radiomand
Tak for svaret :) Ja, det stod da vist tydeligt bag på tv'et at HDMI 2 var til ARC. Jeg skulle lige slå Anynet TIL på tv'et og så kører det ned igennem recieveren /Jakob
|
|
![]() |
|
Henrik K Kristensen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 295 |
Med Anynet slået til... betyder det så at du kan styre alt (lyd og on/off) fra fjernbetjeningen til dit TV ? Så du kan glemme at du har en receiver mellem højttaler og TV ?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40598 |
Ja, der er Auto On/Off mulighed, det er fravalgt af praktiske årsager, der er også Soundbar på TVet, når det bruges til andet end film.
|
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
Henrik K Kristensen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 295 |
Mange tak for svar... meget interessant, jeg vil læse lidt mere op på hvem der har den bedste HDMI-CEC implementering
![]() |
|
![]() |
|
Det virker superfint mellem mine enheder.
|
|
|
|
![]() |
|
OK, du kører både Marantz NR1403 og Soundbar?
|
|
![]() |
|
Reciver bruges til når der ses BD, DVD, Soundbar til alm. TV kigning.
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |