recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af ny bredbåndsudbyder?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af ny bredbåndsudbyder?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Master_Geek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 633
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Master_Geek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af ny bredbåndsudbyder?
    Sendt: 16-Februar-2013 kl. 19:54
Hej alle

Lige nu har vi en 20 mbit linje fra Telenor som vi bruger til pc, smartphones, PS3 og Netflix gennem denne.

Da vi gerne vil have en større linje (evt. med mulighed for Super HD ved Netflix) skal vi skifte udbyder, men hvem?
Som jeg forstår det kan vi kun vælge mellem TDC, Stofa, Fullrate og Telia da vi ikke har mulighedfor fibernet. 

Så hvem ville I andre herinde anbefale og hvorfor?
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 19:58
Når i ikke kan få fiber er det et valg mellem pest og kolera :-( læs betingelserne og læg især mærke til "garanteret hastighed" og "forbrugsgrænser" og/eller "fair use" limits der er mest fair overfor udbyderen!

BS

Redigeret af Bschmidt - 16-Februar-2013 kl. 19:59
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Master_Geek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 20:05
Tak for indlægget - kom gerne ind med flere indlæg :)
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 20:13
har Waoo nu, men har haft bedst erfaringer med Fullrate, synes alle fair use og andre "ting" fra diverse andre udbydere ikke ligefrem passer med salg af FLATRATE linier.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Master_Geek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 20:17
Vi kan som sagt ikke få fiber, men Fullrate læste jeg godt bruger "fair use" så de er nærmest af billedet før de kom ind ;)

Vil gerne høre fra andre med TDC eller Stofa - evt. også andre med Telenor ?
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 20:28
stofa har også fair use Angry
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Master_Geek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 20:31
Nu skal tråden ikke handle generelt om fair use - vil gerne høre om folks erfaringer med de nævnte udbydere på alle områder, ikke kun fair use ;)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 20:43
Jeg skal da beklage at have været den første til at "forurene" din tråd med "fair use" men når du selv nævner netflix super HD mener jeg stadig det er pænt relevant. Ikke et ord mere fra min side ;-)

BS
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Master_Geek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 20:46
Pointen er jo at du ikke er den første der nævner det, så ingen grund til at blive tøsesur ;)

Igen, kom gerne med erfaringer med ovennævnte udbydere :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 20:51
Nej nej. Ikke tøsesur :-) du vil habe erfaringer med de udbydere du nævner. Jeg har haft fiber i lang tid nu og har ikke de erfaringer. Dog ville jeg nævne hvad jeg ville være opmærksom på i din situation. Du vil have erfaringer. Point taken.

BS
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6661
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 21:43
Fullrate virker fint her, også med Super hd på Netflix. Det er selv om min forbindelse kun kan trække 13/2.
Jeg vidste ikke at Fullrate havde en fair use grænse.

Jeg kan også få Stofa, men Stofa har ikke Netflix Super hd, så lige nu venter jeg og ser hvad der sker 1. marts, når "op til" hastighederne ikke må sælges mere.

Venlig hilsen
KB
Til top
htpcdude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-September-2008
Point: 300
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcdude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 21:50
Hvad er din effektive båndbredde hos Telenor? Og hvad kan de andre udbydere levere til dig?
Det kan jo være yderst forskelligt alt efter hvor du bor. Og selv inden for få kilometer kan der være stor forskel på den båndbredde du kan få leveret.

pt. er jeg selv ved at skifte fra YouSee 20/2 til WAOO 30/30. Diverse speedtest sagde 21/2 på en 20/2 YouSee og WAOO ligger på de lovede hastigheder.
Jeg har gode erfaringer med Stofa i Århus, til gengæld havde jeg en elendig linie hos TDC i Viborg. Jeg var nødt til at genstarte routeren hver uge.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu