|
Valg af ny bredbåndsudbyder? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Master_Geek
Guld medlem Oprettet: 17-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 633 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 16-Februar-2013 kl. 19:54 |
Hej alle
Lige nu har vi en 20 mbit linje fra Telenor som vi bruger til pc, smartphones, PS3 og Netflix gennem denne. Da vi gerne vil have en større linje (evt. med mulighed for Super HD ved Netflix) skal vi skifte udbyder, men hvem? Som jeg forstår det kan vi kun vælge mellem TDC, Stofa, Fullrate og Telia da vi ikke har mulighedfor fibernet. Så hvem ville I andre herinde anbefale og hvorfor?
|
|
Bschmidt
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Funktioner
Tak(0)
|
Når i ikke kan få fiber er det et valg mellem pest og kolera :-( læs betingelserne og læg især mærke til "garanteret hastighed" og "forbrugsgrænser" og/eller "fair use" limits der er mest fair overfor udbyderen!
BS
Redigeret af Bschmidt - 16-Februar-2013 kl. 19:59 |
|
Master_Geek
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for indlægget - kom gerne ind med flere indlæg :)
|
|
Rasmusdc
Guld medlem Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
Funktioner
Tak(0)
|
har Waoo nu, men har haft bedst erfaringer med Fullrate, synes alle fair use og andre "ting" fra diverse andre udbydere ikke ligefrem passer med salg af FLATRATE linier.
|
|
Master_Geek
Funktioner
Tak(0)
|
Vi kan som sagt ikke få fiber, men Fullrate læste jeg godt bruger "fair use" så de er nærmest af billedet før de kom ind ;)
Vil gerne høre fra andre med TDC eller Stofa - evt. også andre med Telenor ?
|
|
helljohn
Guld medlem Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2046 |
Funktioner
Tak(0)
|
stofa har også fair use
|
|
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
|
Master_Geek
Funktioner
Tak(0)
|
Nu skal tråden ikke handle generelt om fair use - vil gerne høre om folks erfaringer med de nævnte udbydere på alle områder, ikke kun fair use ;)
|
|
Bschmidt
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg skal da beklage at have været den første til at "forurene" din tråd med "fair use" men når du selv nævner netflix super HD mener jeg stadig det er pænt relevant. Ikke et ord mere fra min side ;-)
BS
|
|
Master_Geek
Funktioner
Tak(0)
|
Pointen er jo at du ikke er den første der nævner det, så ingen grund til at blive tøsesur ;)
Igen, kom gerne med erfaringer med ovennævnte udbydere :)
|
|
Bschmidt
Funktioner
Tak(0)
|
Nej nej. Ikke tøsesur :-) du vil habe erfaringer med de udbydere du nævner. Jeg har haft fiber i lang tid nu og har ikke de erfaringer. Dog ville jeg nævne hvad jeg ville være opmærksom på i din situation. Du vil have erfaringer. Point taken.
BS
|
|
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
Fullrate virker fint her, også med Super hd på Netflix. Det er selv om min forbindelse kun kan trække 13/2.
Jeg vidste ikke at Fullrate havde en fair use grænse. Jeg kan også få Stofa, men Stofa har ikke Netflix Super hd, så lige nu venter jeg og ser hvad der sker 1. marts, når "op til" hastighederne ikke må sælges mere. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
htpcdude
Super bruger Oprettet: 06-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 300 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad er din effektive båndbredde hos Telenor? Og hvad kan de andre udbydere levere til dig?
Det kan jo være yderst forskelligt alt efter hvor du bor. Og selv inden for få kilometer kan der være stor forskel på den båndbredde du kan få leveret. pt. er jeg selv ved at skifte fra YouSee 20/2 til WAOO 30/30. Diverse speedtest sagde 21/2 på en 20/2 YouSee og WAOO ligger på de lovede hastigheder. Jeg har gode erfaringer med Stofa i Århus, til gengæld havde jeg en elendig linie hos TDC i Viborg. Jeg var nødt til at genstarte routeren hver uge. |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |