recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVBLink, HDHomerun, Stofa, Synology - problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVBLink, HDHomerun, Stofa, Synology - problemer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Makamakalay Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Maj-2006
Status: Offline
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Makamakalay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DVBLink, HDHomerun, Stofa, Synology - problemer
    Sendt: 18-Februar-2013 kl. 15:56
Jeg har fået mig en Synology DS 13+, som jeg er meget glad for. Jeg har længe haft en HDHomerun, som jeg bruger via EyeTV på min Mac.

Jeg har nu installeret DVBLink serven på NAS'en, og derefter opsat en trial af DVDLink TVSource, men herefter får jeg lidt problemer. Jeg har læst alle tråde igennem herinde, samt andre steder uden held.

Den metode jeg sætter det op på:

1)
Via NAS'en ryger jeg ind på DVBlink konfigurationssiden, hvor jeg vælger Sources. Her er der 2 linjer med HDHomerun, hvoraf jeg kun an aktivere den ene. 

2)
Herefter vælger jeg fanebladet TV providers og vælger Stofa (Århus antenneforening).

3)
Herefter går jeg i Scan, og vælger alle transponders og fremsøger kanaler.
Den finder en del kanaler, men slet ikke alle. Jeg er klar over at jeg skal vælge 346, 6900 og QAM 64, men når jeg kun scanner denne transponder, så kommer der kun 8 kanaler.

4)
Min første problem er, at ikke alle kanaler fremsøges (ligner mellempakken - jeg har den store), og jeg kan ikke se en mening med at lave egen transponder fil, når alle frekvenser står under Stofa. Andet problem er, at de kanaler den så har fremsøgt ikke kan ses og optages.
De fremsøgte kanaler gemmer jeg under channels:

5)
Disse kanaler kan jeg se i min DVBLink DLNA oversigt i XBMC (via Apple ATV). Jeg kan dog ikke afspille dem, men kun høre lyden af og til, så ved ikke lige hvad der er galt der.
Jeg har dog ikke planer om at se dem live i XBMC. XBMC skal bruges til at optage programmer ned på NAS'en, som jeg går ud fra man gør vi en EPG?
Herefter vil jeg så afspille dem på TV fra XBMC.

Kan nogen svare mig på, hvorfor jeg ikke får alle kanaler?

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Makamakalay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2013 kl. 16:45
Update:
Jeg mangler stadig halvdelen af kanalerne, men jeg har nu fået hul igennem til de fremsøgte på XBMC. Jeg kan stort set ikke se dem live fordi de hakker og pixeler helt vildt. Når jeg optager noget via EPG'en, så kører det også sindsygt ringe ved afspilning.

Er det fordi ATV2 ikke kan følge med ved optagelse? (Det burde den vel fint, når den fx kan afspille tunge MKV-filer vira XBMC fra NAS'en via mit Gigabit Lan.

Eller er det fordi den skal sættes op via en anden forbindelse end DLNA?

Redigeret af Makamakalay - 18-Februar-2013 kl. 16:49
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Makamakalay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2013 kl. 17:06
Update 1:
Når jeg tænder min PS3, så afspiller den både livekanaler og optagelser flydende via DVBLink, så det må være ATV2, der ikke kan decode det on the fly. Men så længe XBMC bare kan optage ned på NAS, så er det ok at afspille på PS3.

Så mangler jeg bare at hitte ud af at få alle kanaler kodet ind.
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2013 kl. 17:20
Det er muligt at den anvendte frekvensliste er forældet. Hvis du laver en netværksskan på 346MHz som du allerede har gjort får du faktisk vist samtlige frekvenser. Hvis du så opdatere din stofa liste med alle frekvenser burde det virke.

Edit: med den almindelig scan. Håber jeg husker rigtigt

Redigeret af Steen6400 - 18-Februar-2013 kl. 17:23
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Makamakalay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2013 kl. 17:26
Hej Steen

Er det noget jeg kan gøre i DVDLink uden at lave en manuel fil?

Når jeg går i menuen Network Scan, så finder den den korrekte liste ser det ud til, når jeg har søgt på 346.

Men hvordan opdaterer jeg så min stofaliste med dette?

Når jeg trykker save, så ryger jeg bare tilbage til sources. 
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2013 kl. 18:14
Jeg gjorde det på den besværlige måde, blyant og papir og så manuel opdatere transponder listen.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2013 kl. 08:02
Den Stofa (Afik) er faktisk en jeg har lavet til dem :). Den dækker alle FTA kanaler for AFIK i Kolding! som er dem som HDHomeRun understøtter.

Men du må gå din hdhomerun setup.exe igennem for det scan du har lavet der ... og så tjek hvilke frekvenser du mangler og så tilføje dem manuelt til den stofa transponder fil, og så lave en ny scanning.

Filen er lavet før de omrokerede kanaler i januar, da jeg ikke bruger dvblink mere, jeg syntes personligt dvbviewer/recording services på en windows platform virker bedre sammen med xbmc.

Redigeret af Bygone - 19-Februar-2013 kl. 08:06
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu