recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Online back-up. Men hvilken?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Online back-up. Men hvilken?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Mark RL Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mark RL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Online back-up. Men hvilken?
    Sendt: 19-Februar-2013 kl. 15:12
Hejsa Alle

Jeg har ikke NAS og vil gerne gemme mine billeder og dokumenter online, hvor den SELV sørger for at tage back-up.

Mine krav:
 -App til Mac'en
 -Automatisk backup af valgte mapper
 -Billigt
 -Bruge 50GB plads cirka
 -1 computer!

Hvad siger I? gerne noget i har erfaringer med!
Med venlig hilsen

Mark
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2013 kl. 15:34
http://www.crashplan.com

Bruger det selv. Har Crashplan+ Unlimited til USD 4 pr. md.

Venlig hilsen
KB
Til top
Mark RL Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Juni-2008
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mark RL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2013 kl. 18:48
Kan man også dele mapper? Sådan give links til venner og familie?
Med venlig hilsen

Mark
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2013 kl. 18:56
www.sugarsync.com

Testvinder i div. tests. Bedre sikkerhed end f.eks. Dropbox. Der findes App's til iOS, Android og Windows Phone. Automatisk sync. Mapper - eller filer - kan deles.

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 19-Februar-2013 kl. 18:56
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2013 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af Mark RL Mark RL skrev:

Kan man også dele mapper? Sådan give links til venner og familie?

Hvis du mener Crashplan, så kan man selvfølgelig ikke dele det. Det er hele ideen at den backup, man har på Crashplan KUN kan restores, hvis man kender kodeordet.
Det er beregnet til backup, ikke til deling.

Venlig hilsen
KB
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2013 kl. 19:43
Sugarsync kan begge dele. 

M.v.h.
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mureren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2013 kl. 20:43
Sugarsync kan så vidt jeg kan se ikke lave scheduled backup mellem min pc og mine NAS?
Hvis det kunne, og samtidig lave online backup af udvalgte mapper, ville jeg kunne bruge Sugarsync og skrotte Allway Sync, som jeg bruger i dag til backup mellem pc og NAS.
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2013 kl. 20:50
Sugarsync koster USD 9,99/md. mod Crashplan+ USD 4 for 50 GB

Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2013 kl. 20:53
Tilføjelse:

Sugarsync til USD 9,99 er for 60 GB, Crashplan+ er unlimited GB.

Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2013 kl. 20:55
Her er nogle tips til backup med Crashplan, både gratis og med abonement.

http://www.fagbladet3f.dk/temaer/digitalt/e5ec85183fec4d2d8317c078d3a82240-20120814-sdan-sikkerhedskopierer-man-bedst-med-crashplan-august-2012
Venlig hilsen
KB
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2013 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Tilføjelse:

Sugarsync til USD 9,99 er for 60 GB, Crashplan+ er unlimited GB.

Jeg betalte for et år, og mener jeg gav $59,99.
Og Crashplan kan stadig ikke "dele". Og hvordan ser det ud med Apps til Crashplan?

Og skal det ellers være gratis, kan man jo bruge Skydrive, som er helt gratis og med 50 GB.

M.v.h.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2013 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af mureren mureren skrev:

Sugarsync kan så vidt jeg kan se ikke lave scheduled backup mellem min pc og mine NAS?
Hvis det kunne, og samtidig lave online backup af udvalgte mapper, ville jeg kunne bruge Sugarsync og skrotte Allway Sync, som jeg bruger i dag til backup mellem pc og NAS.

Hvad er det for en NAS? Normalt er der software på en NAS, som klarer backup.

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu