|
Trådløs net over hele huset |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
MRRasmussen ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Juni-2012 Sted: lolland Status: Offline Point: 42 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-Februar-2013 kl. 15:49 |
Jeg har en Zyxel p2601 hn-f1 fra telenor
Jeg har problemmer med at få nettet ud over hele huset på 178kvm i 2 etager. Så tænker nolge her inde fra kunne hjælpe lidt. Hvis folk snakker om nået udstyr må de godt linket til det. På forhånd tak for hjælpen |
|
![]() |
|
MRRasmussen ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Juni-2012 Sted: lolland Status: Offline Point: 42 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
kan man ikke "forlængde" det på en måde
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Der findes jo extendere. http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/netvark-og-router/NGWN3000RP/netgear-wifi-range-extender-wn3000rp
Søg selv videre.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9427 |
Der er kun en ordentlig løsning. Træk et kabel til 1sal hvor du opsætter et ekstra access point. Der er en god guide herinde som forklarer alt.
|
|
![]() |
|
Takker for indlæggende
den guide du snakker om ( du kunne lige smide et link ) |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9427 |
Check underforum netværk. Der ligger en tråd som vist hedder opslagsliste og faq. Check punkt 5 i faq
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19767 |
Og, hvor står den henne i huset? I et hjørne i kælderen? Klaus |
|
![]() |
|
BubbiBubbi ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 111 |
Jeg har selv lige udvidet mit trådløse netværk i vores lejlighed, da vi ikke rigtigt havde godt signal
med vores iPads og iPhones nede i soveværelset.. Der findes forskellige måder at gøre det på. Man kan få en extender, som fanger dit trådløse netværk og derefter kaster det videre. Det var dog ikke løsningen for mig, da vores signal skal i gennem et par tykke vægge. Så det signal extenderen ville fange, var allerede alt for lavt til at det kunne blive godt at forlænge.. Jeg bruger derimod en extender der kan modtage signalet via et netkabel fra min router, og så kaste trådløst netværk ud derfra. Altså fungere den som access point. Jeg købte denne: http://www.computersalg.dk/produkt/866509/tp Jeg har så et kabel gående fra min router i stuen, og ned til soveværelset, hvor jeg så har sat det nye access point op. Jeg læste meget om det, inden jeg satte det op, og fandt frem til, at man skulle sætte det op med samme SSID som det netværk man har i forvejen, og så vælge en anden channel.. Men... Vores iPads og iPhones vil ikke rigtigt hoppe over på access pointet selvom signalet fra stuen er nede på 5-10%. Fik så af vide fra en kammi, at jeg skulle sætte både router og access point til samme channel, og nu hopper vores iPads og iPhones smertefrit frem og tilbage mellem de to enheder med fuld smæk på. Man kan dog miste lidt rækkevidde ved at have 2 enheder til at sende på samme channel, men må sige det fungere super fint her. Jeg har endda sat access pointet i soveværelset til at sende på laveste styrke. |
|
55" Samsung UE55ES8005 | iPad Air 4G 128GB | iPhone 4S 16GB | Synology DS212j 2x3TB WD RED |
Boxee Box & AppleTV2 | Philips Hue Starter Kit | Stofa Komplet TV | Stofa 150/15 mbit | Xbox One |
|
![]() |
|
Ja routeren står nemlig i et hjørne i kælder :D
og hele kælder er jo beton, så bare det med at få sinal til det værelse ved sinden af er det problem |
|
![]() |
|
beolion ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2010 Status: Offline Point: 138 |
Jeg har en Airport Extreme router og har trukket et kabel til 1. sal hvor jeg har sat en Airport Express (access point) til. Mit trådløse er sat op som Bridge, så jeg har det samme netværksID i hele huset, og vores enheder hopper på den forbindelse der giver bedste signal.
Dette kører for os langt bedre en en range extender, og kan klart anbefales. Om det er Apple, Linksys eller andet er for så vidt ligemeget.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19767 |
Flyt routeren ind midt i huset.
Klaus |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Det er lidt misvisende det de skriver. Det er definitionen af et AccessPoint, men de skriver det er en wireless extender. Sidstnævnt kan det ikke være, hvis det modtager signalet via LAN interfacet. Så er det et AccessPoint. Uanset hvad, så kan begge bruges i dit tilfælde og i den oprindelige skribents tilfælde. Dog vil jeg lige advare om en detalje med disse enheder. Når der er LAN interface på, så er det DET interface som er flaskehalsen. Det er hammerende ligegyldigt hvor hurtigt APén er internt (300mbit), hvis den kun har 100mbit på LAN siden. Det er mig en gåde, hvorfor de her produkter skal laves på den måde. TP Link er ikke de eneste der gør det.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |