recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo og Squeezebox
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Onkyo og Squeezebox

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 23-Februar-2010
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Onkyo og Squeezebox
    Sendt: 20-Februar-2013 kl. 20:04
Jeg har en Onkyo TX-NR 5009 og en Logitech Squeezebox Touch, men jeg mangler en remotecontrol kode til fjernbetjeningen.

Nogle der har en brugbar kode??
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 21:25
Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 21:33
Øh ja.

Hvad skal jeg bruge det til??

Jeg mangler en kode til Onkyo remote, så jeg kan styre Touch'en. Eller hvordan skal jeg forklare detErmm
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 21:37
Svar som spørgsmål. Jeg linkede til IR koder til de to enheder. Blandt mange andre :-)

Hvis jeg nu gætter, ønsker du et enkelt tal du kan taste ind så remoten "forstår" hele pakken?!?

Jeg ved ikke om sqb er så standardiseret at det findes :-/ men måske andre?

BS
Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 21:46
Ja. Jeg er ikke nørd, men lydentuisiast, har ikke meget udstyr, men dyrt håndplukket grej/foruden Touch'en selv.
Og det er ikke fedt at nogle mener at det er ok at "tale" ned til folk, der ikke er computerfreaks, og taler i koder og html og 0 og 1 taller.
Men er det tonen fra dig, så find helst en ANDEN tråd at sende elektrosmog/sprog ud i. 

Desuden spørger jeg til en.......EN kode til styring. Så læs og forstå. De bøger kan vist lånes på biblioteket. Men jeg havde dem for 35 år siden i skolen. 

Redigeret af audiogon - 20-Februar-2013 kl. 21:49
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 21:52
Uha. Jeg skal nok undlade at hjælpe yderligere :-/

BS
Til top
Tonedøv Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Januar-2011
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tonedøv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2013 kl. 16:16
Kære Audiogon

Det næstbedste efter at starte et godt slagsmål er at blande sig i et godt slagsmål...Ouch

Og her set fra sidelinjen er det svært – selv med min værste vilje – at se, hvorfor du skal reagere sådan overfor BS? Jeg var en ørn til "Læs og Forstå" i skolen, men jeg kan altså hverken læse eller forstå, hvor han "taler ned" til dig...? 

Han svarer – ganske nøgternt, bevares – og følger endda op med opfordring til andre om at give input.
Anyway - håber en god nats søvn fik dig til at se lidt lysere på livet Tongue

Guds fred
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2013 kl. 17:56
Oprindeligt skrevet af Tonedøv Tonedøv skrev:

Kære Audiogon

Det næstbedste efter at starte et godt slagsmål er at blande sig i et godt slagsmål...Ouch

Og her set fra sidelinjen er det svært – selv med min værste vilje – at se, hvorfor du skal reagere sådan overfor BS? Jeg var en ørn til "Læs og Forstå" i skolen, men jeg kan altså hverken læse eller forstå, hvor han "taler ned" til dig...? 

Han svarer – ganske nøgternt, bevares – og følger endda op med opfordring til andre om at give input.
Anyway - håber en god nats søvn fik dig til at se lidt lysere på livet Tongue

Guds fred

Enig, det var et meget mærkeligt svar til et sobert indlæg.

Man tør jo dårligt nævne, at man kan logge den originale fjernbetjenings hexkoder på en squeezebox server - det letteste er dog nok, manuelt at lære onkyo fjernbetjeningen det knap for knap.
Til top
Bruger udmeldt 10 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 03-December-2007
Point: 530
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2013 kl. 18:58

.

Redigeret af Mejnert - 06-September-2013 kl. 10:29
Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2013 kl. 11:15
Jeg spørger til en kode........EN KODE. Og ikke et leksikon hvor Squeezebox ikke er med, som ellers påstået.
Onkyo'en forlanger en talkode, og er ikke IR styret til læring.
Også kommer der en flabet bemærkning: "svar som spørgsmål", når det ligesom er BS der ikke har forstået det oprindelige spørgsmål.Dead

Men jeg kan forstå at det er tilladt på det her forum, så længe man har indlæg nok??Shocked
I synes vel også at det er iorden at spærre overhalingssporet på motorvejen?

Så hvis man kommer med et svar, kunne det være rart at det var brugbart, eller ved tvivl spørge mere ind til det, da BS øjensynligt ikke kender Onkyo og remotekoder, men hellere vil svare, for at få et indlæg mere, uden at hjælpe en disse.

Og som nævnt er jeg ikke en pc haj, og Kapser J, så kunne de hexkoder måske være en løsning, men aner ikke hvor der findes, og hvordan man kommer videre.....Disapprove

Så ja jeg har temperament, men er det forbudt overfor mennesker der gør livet sværere????
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2013 kl. 14:52
Audiogon: Hvis du brugte 5 min på at sætte dig ind i tingene, ville du opdage at BS's svar faktisk hjælper dig godt på vej med dit problem. Hvis du ikke kan finde din Squeezebox i Onkyo's liste eller når du søger i databasen via on screen menuen, så er det nok fordi du må bruge andre metoder til det. Og disse metoder burde du da kende, da de står i manualen til din Onkyo. 35 år var måske for lang en pause fra "Læs og forstå" bøgerne? :)

Mit bedste råd til dig: Betal dig fra det - så slipper du for folk på et forum der gør livet sværere for dig.

Redigeret af Jonas_h - 22-Februar-2013 kl. 14:59
Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2013 kl. 15:37
Der står intet i manualen, og så bidrager du med intet nyttigt.
Og du forstår jo heller ikke en dyt. Læs ovenstående indlæg fra mig.
Jeg aner ikke hvad jeg skal med den tabel.

Men nevermind. Der er åbenbart ingen herinde der bruger andet remote end Squeezeboxens egen, eller en app til smartphone eller ipod.

Tak for hjælpen
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu