|
Ny surround forstærker |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
smolesen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 10 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-Februar-2013 kl. 19:40 |
Var inde i Danmarks HiFi klub den anden dag, for jeg syntes efter hånden at den gamle NAD L76 forstærker trænger til en udskiftning....
Til min overraskelse, så er der ikke sket meget de sidste 20 år.... forstærkere er stadigvæk store sorte kasser med en masse knapper og blim blim, der vejer omkring 10Kg... og koster på den forkerte side af 5000,- Jeg snakkede lidt med en expedient, og forklarede ham at jeg var interesseret i en surround forstærker, med mindst 4 HDMI 1.4 indgange. alt skulle kunne kontrolleres via CEC, Fjernbetjening og en Tablet... det havde han kun en Denon der opfyldte... men den App der var med, var mildest talt ubrugelig.... kostede på den forkerte side af 5000,- og forstærkeren vejede godt over 10Kg. Det forklarede han med et spørgsmål om jeg virkelig ville have en forstærker med switchmode strømforsyning.. da jeg sagde ja, det er fint med mig, jeg kan alligevel ikke høre forskel... så gik han hel i coma..... Han foreslog også en Sonos box.... og nu begynder det at ligne lidt... men hvad blev der lige af HDMI og Surround.... Findes der virkelig ikke en "black box" surround forstærker, som bare kan gemmes inde i skabet og styres via mobilen, CEC eller en alm. fjernbetjening... og som ikke koster spidsen af en jet-jager Nogle ideer?? /Søren |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19863 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du kunne jo også gå i flere forretninger end HFK..... ;-)
Hvor meget regner du med at kunne styre via CEC? Og ja designet har ikke ændret sig meget, der har brugerne heller ikke, så en "black-box-løsning koster bare endnu mere end en traditionel forstærker du putter ind i et skab. Klaus |
|
![]() |
|
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
Hej smolesen
Det lyder lidt som det jeg også efterspørger.. Jeg er stødt på en Yamaha rx-v473.. Det ser ud til den har en ok fed app som kan styre den. Og så koster den sku kun 2000kr :) Her er tråden: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120528&PN=2&title=31-kompakt-reciever-med-airplay-spotify Redigeret af mbm1 - 21-Februar-2013 kl. 09:13 |
|
![]() |
|
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
Hvorfor er det vigtigt hvad den vejer? Går du rundt med den? :-)
|
|
mvh Christian
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Jeg har også et stort skrummel af en forstærker.
Den står inde i et skab med blæser udluftning. Fjernbetjeningen klares af en Ir forlænger. ![]() ![]() ![]() Det forklarede han med et spørgsmål om jeg virkelig ville have en forstærker med switchmode strømforsyning.. da jeg sagde ja, det er fint med mig, jeg kan alligevel ikke høre forskel... så gik han hel i coma..... Hifi klubbens sælgere har nogen gange lidt svært ved at være diplomatiske. De er for det meste nørder, der ikke kan sætte sig ind i "almindelige menneskers" univers. Men du kan altså godt høre forskel på en god og en dårlig forstærker. Måske er du ligeglad bare der kommer lyd ud af højtaleren. Og det er dit valg. Nogle prioterer tøj, andre mad osv. Vi er alle forskellige. Det har Hifi klubben bare ikke fundet ud af....
![]() Redigeret af Mufti - 21-Februar-2013 kl. 11:53 |
|
![]() |
|
Andersss ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2011 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 579 |
I mine øjne er pioneer længst fremme med Apps og lign. De fås i forskellige kategorier til forskellige priser.
Har selv prøver yamahas, pioneers og denons smartphone Apps, og der er ingen tvivl om hvilken der er bedst. Har selv en vsx-921 og den er jeg glad for. Kunne forestille mig at du nok skal op i nogle bedre modeller for at blive tilfreds. |
|
![]() |
|
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
Ny fik jeg sat min nye yamaha rvx473
Hold op hvor er der bare sket meget siden min rxv740 mht features ![]() 'En ting jeg dog straks bemærkede var hvor meget ringere billedet blev når jeg kørte hdmi gennem receiveren Det er faktisk rigtig surt da ARC giver mig en mulighed for lyd fra tv til forstærker Er det en setting der skal pilles ved? |
|
![]() |
|
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Min tidligere Onkyo 809 stod lukket inde i et møbel, brugte udelukkende app fra iPhone hvis der skulle skiftes rundt, resten klaret af min Zaptor remote, grundet den ENORMT velfungerende HDMI CEC. Det spillede bare MAX!
|
|
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
|
![]() |
|
smolesen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 10 |
Nu var det ikke fordi det skulle lyde som en kritik af Danmarks HiFI klub... de er lidt nørdede og det er fint nok, og jo jeg har også været andre steder og søgt på nettet....
Det der bare undrer mig er at slet ikke er nogen (har ihvertfald ikke kunnet finde nogen), som laver en lille "smart" forstærker.... Tog man f.eks en rvx473, fjernede Phono stikkene (eller de fleste af dem) fjernede alt lir på fronten og gav den en switchmode strømforsyning, så kunne den være i en kasse på 1/4 størrelse og så var vi ved at være der..... men det kan man bare ikke få.... er der virkelig ikke et marked for det ?? /Søren |
|
![]() |
|
Andersss ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2011 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 579 |
Jo, men det du er på vej til at beskrive er en alt-i-en pakke som samsung, lg, harmon/kardon fx leverer. Pioneer har også nogle fysisk mindre receivere, men de leverer også det mindre strøm.
|
|
![]() |
|
Willads ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 453 |
Jeg har lige købt en pioneer VSX 922, den kan styres via tablet, har masser af HDMI-indgange m.v Den fungerer fortræffeligt og kan vist købes på nettet til lige under 3.000,-
|
|
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |