|
iPad - låst sim? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Thorvald
Guld medlem Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7883 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 24-Februar-2013 kl. 21:36 |
Hej.
Vi kan ikke forstå hvorfor min kones iPad siger "låst sim"? Vi mener ikke vi har sat den til at låse sim-kortet med pin-kode. Så vi ved selvfølgelig ikke hvilken pin-kode, der skal bruges. Kan man ikke slå sim-kort låsningen helt fra??
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
BubbiBubbi
Bruger Oprettet: 13-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 111 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det må være en PIN-kode der skal bruges, men ja det kan slås fra.
Men igen, i skal finde PIN-koden. Eller evt. PUK-koden. For at slå det permanent fra går i ind i 'Indstillinger'. Finder 'Mobildata' i menuen til venstre. Går ned i 'PIN-kode til SIM'. Derinde slår i den så fra. I vil så blive bedt om at indtaste PIN-koden for at kunne slå den fra. |
|
55" Samsung UE55ES8005 | iPad Air 4G 128GB | iPhone 4S 16GB | Synology DS212j 2x3TB WD RED |
Boxee Box & AppleTV2 | Philips Hue Starter Kit | Stofa Komplet TV | Stofa 150/15 mbit | Xbox One |
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4907 |
Funktioner
Tak(0)
|
Dit teleselskab burde kunne hjælpe med pin og puk koder.
|
|
Thorvald
Funktioner
Tak(0)
|
Ok. Men jeg kan ikke rigtigt forstå hvorfor det pludselig kommer. Det virkede før uden at den sagde noget om låst sim og Internet virkede også fint før uden for hjemmets WiFi. Men nu virker Internettet ikke uden for hjemmets WiFi. Det kan jeg ikke rigtigt forstå. Jeg synes ikke det giver mening.
|
|
Thorvald. |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19474 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis den har været genstartet, vil den have PIN koden til SIM kortet.I har indtastet nummeret før, indtast det igen.
Klaus |
|
Thorvald
Funktioner
Tak(0)
|
Jo - måske - men hvilken pinkode. Jeg mener ikke at jeg har lagt pin-kode på den. Det husker jeg i hvert fald ikke at jeg har gjort.
|
|
Thorvald. |
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4907 |
Funktioner
Tak(0)
|
Prøv dit teleselskab.
De kan helt sikkert hjælpe med at få låst op.
|
|
Thorvald
Funktioner
Tak(0)
|
Ok - så må jeg bare vente. Skrev en mail til dem (selskabet 3) i går. Men jeg kunne se, der måske er meget lang svartid. Så jeg tænkte jeg ville prøve herinde, hvis nu der var et enkelt svar. Jeg kan jo evt. også prøve den sidste pinkode som jeg måske kunne forestille mig at det kunne være, når jeg lukker for det der sim-lås. Men jeg ved ikke om det er den der er brugt til det første forsøg. Det andet forsøg ved jeg hvilken der er brugt....
|
|
Thorvald. |
|
Mufti
Funktioner
Tak(0)
|
De plejer at være flinke i 3 butikkerne.
Prøv at tage den med til en butik. Hvis den låser helt skal du bruge PUK koden. Den står i den mail eller det brev du fik da du oprettede abb. |
|
jb17j
Super bruger Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Aalborg dk Status: Offline Point: 453 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har du ikke en login på 3 og komme ind og finde dine puk koder.
Jeg kan ved telenor på min login finde mine puk koder, så vidt jeg husker. mvh jan b
|
|
Mvh Jan B
|
|
Thorvald
Funktioner
Tak(0)
|
Det har jeg også tænkt på, men det tror jeg ikke. Med mindre det skulle stå i et velkomstbrev, men jeg synes ikke jeg kan finde noget velkomstbrev, kun nogle e-mails. Men jeg er ved at rydde op på min kontor, så jeg kan se om der dukker noget op. (Oprydningen var tiltrængt under alle omstændigheder... ).
|
|
Thorvald. |
|
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Funktioner
Tak(0)
|
Pin og Puk står på det plastickort du klikkede SIM-kortet ud af før du satte det i iPad'en - du har nok skrabt et felt frit i bunden for at få det vist. Alle SIM-kort er låste med kode pr. default og det skal du selv slå fra hvis du ikke vil bruge det. Koden bliver du først bedt om når enheden har været slukket eller hvis kortet pilles ud.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |