|
Onkyo = DR netradio + Vækkeur? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kristianw ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Februar-2013 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-Februar-2013 kl. 21:52 |
Det er på tide at udskifte mit +15 år gamle Kenwood anlæg med noget der ikke skratter :-) Jeg laver selv musik og gerne vil tjekke mit mix på mine Dynadio BM15 højttalere. Derfor ville jeg egentlig foretrække en stereo receiver med så ufarvet lyd som muligt... Men der er også nogle features ved diverse prisbillige sorround receivere som jeg godt kunne tænke mig. Specifikt har jeg kig på Onkyo TX-NR414, som både har mulighed for Spotify, 6xHDMI og Burr Brown DAC... og så er den jo billig :-) Jeg foretager 99% af min "kritiske lytning" på min studiemonitors, så lydkvaliteten for receiveren er ikke så afgørende. I forhold til valg af receiver, er det vigtigt for mig at jeg kan få DR netradio. Jeg har prøvet at undersøge det, men jeg kan ikke finde ud af om det er muligt på TX-NR414. Nogen der kan hjælpe mig med det spørgsmål? Mit andet spørgsmål er om jeg kan bruge Onkyo TX-NR414 som "clockradio". Mit +15 år gamle Kenwood anlæg kan selv tænde mandag-fredag og det er ret vanedannende :-) Jeg har læst noget med at det er muligt hvis man har iOs iPad/iPhone, men det har jeg altså ikke (jeg har Android telefon).
|
|
![]() |
|
mkjensen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 22-Maj-2012 Status: Offline Point: 32 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg bruger TuneIn Radio som vækkeur på min Android-telefon. Det er muligt at bruge DRs kanaler og mange, mange andre.
|
|
![]() |
|
kristianw ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Februar-2013 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
Tak for tippet mkjensen. Jeg vil dog sige at jeg foretrækker at mit HiFi tænder. Jeg ved helt ikke om det er *et must*, men det er tæt på :-)
På Onkyo ser det ud til at jeg kan få DR's radiokanaler via vTuner.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Tvivler på at du kan få Onkyo'en til at tænde på en Netstation. Den kan self tænde på sidst valgte indgang, men på min skal jeg aktivt vælge hvilken station herefter. Og de kan så lægges i en memory-funktion, men skal stadig vælges med et tal.
|
|
![]() |
|
@Kampus: Den behøver ikke at tænde med med netstation: Hvis den bare selv kan tænde med alm. FM radio så er det også fint. Bruger du din iPhone (via netforbindelse) til at tænde Onkyo'en med, eller er "tænd-selv"-funktionen indbygget i receiveren?
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Ingen af delene, jeg har en Pioneer SC-LX83. Men til vækning bruger jeg min Pure DAB radio, da den er på genopladelige batterier, og let kan medbringes efter behov.
|
|
![]() |
|
clausols1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-September-2007 Sted: Hedehusene Status: Offline Point: 791 |
Kig i manualen for den reciever du har kig på http://www.eu.onkyo.com/downloads/2/0/6/3/1/Manual_TX-NR414_En.pdf
Er i anden anledning ved at kigge på manualen for 616 & her står: "iPod/iPhone Alarm If you use the Alarm function on your iPod/iPhone to start playback, the AV receiver will turn on at the specified time and select your iPod/ " Men jeg kan ikke finde noget om "start playback" med FM..... |
|
![]() |
|
He he. Ja, der er nok ikke nogen vej udenom manualen :-)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |