recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Interessant gennemgang af flere high end systemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Interessant gennemgang af flere high end systemer

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Interessant gennemgang af flere high end systemer
    Sendt: 22-Februar-2013 kl. 23:42
Interessant læsning: 
http://www.geckohomecinema.com/surround-system-reviews.pdf

Top highend anlæg anmeldt og sammenlignet med hinanden på en forholdvis akademisk måde.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2013 kl. 23:57
Jeg har læst den, og det er interessant læsming. Om det er mere akademisk end så meget andet? Tjoeh... Det er jo ingen hemmelighed at en af de største variable ved sådanne demoer er rummet. Og netop denne variable er ikke fast i sammenligningerne...
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2013 kl. 23:59
Interessant, synes dog han er meget kortfattet i sine beskrivelser, hvilket måske er lidt useriøst. Desværre har man aldrig selv været i nærheden af den type anlæg, og tvivler virkelig på at sådan et anlæg til 250.000 pund kan retfærdiggøres på nogen måde... :P
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2007
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2013 kl. 00:25
jeg synes at han ramer plet med rigtig mange af de ting han skriver om de systemer jeg har hørt og kender 

kenzo85 tak for en serdeles interesant link +1 Clap

Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2013 kl. 00:47
Ja, i øvrigt tak for link Kenzo :) 
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2013 kl. 10:26
Velbekomme! 
Hvis man læser afgrænsningen gør han jo netop opmærksom på, at han ikke har tiden og ressourcerne til, at skrive lange uddybelser af alle systemerne.  Reviewet ville også havde været langt længere, hvis han havde det, og så ville folk måske miste interessen. Men jeg er sikker på, at man måske kunne overtale om en version 2 af den. Men noget der er interessant er, at MK Surround ht sammen med James Fronter "LCR" er det bedste konventionelle system til prisen. Den kombo gad jeg godt at høre.



Redigeret af Kenzo85 - 23-Februar-2013 kl. 10:31
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2013 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Jeg har læst den, og det er interessant læsming. Om det er mere akademisk end så meget andet? Tjoeh... Det er jo ingen hemmelighed at en af de største variable ved sådanne demoer er rummet. Og netop denne variable er ikke fast i sammenligningerne...

Jeg finder den akademisk, på baggrund af opsætningen af følgende grunde:
  • Ikke AV Magasin / Ingen producenter, som skriver den
  • Opbygning
  • Variabler
  • Fremgangmåde
  • Metode
  • Problemstilling
  • Afgrænsning
  • Konklusion.
  • Ærligheden omkring anmelderens niveau
Det interessante er netop, at rummet ikke betyder det store for vinderen. Men at flere dyrere systemer er stærkt afhængig af materiale og rummet.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2013 kl. 11:05
Lige præcis det med at hifi bladene har interesser i de ting de anmelder, finder jeg dybt bekymrende. De køber jo nok ikke annoncer i deres blade, hvis de bliver svinet til ;)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
AlJones Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 122
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AlJones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2013 kl. 15:03
Den opmærksomme læser vil bemærke at de 12 højttalersystemer "testes" med hver sin surround forforstærker/effektforstærker. bortset fra Triad og Klipsch som testes med samme Sherbourne elektronik og MK og James som testes med samme Sunfire elektronik. Alle de andre aflprøves med forskellig elektronik.

Det skyldes at denne såkaldte highend markedsundersøgelse er lavet ved at manden har besøgt forskellige butikker og lyttet lidt i deres demo-rum. Der kan altså ikke drages brugbare konklusioner om højjttalere eller elektronik hver for sig og heller ikke om de samlede systemer, da de er aflyttet i forskellige rum, med forskellige kabler og forskellige lydkilder.

Det gør det svært at tage "resultatet" alvorligt. Manden har ikke tilbragt dage sammen med hvert anlæg, men snarere minutter, aldrig i det samme rum og aldrig med samme referenceudstyr.

Bemærk den lamme undskyldning for ikke at afprøve B&W. Han ved bare på en eller anden måde at det ikke kan være bedre end "vinderen", men inddrømmer samtidig at han simpelthen ikke havde tid til at besøge et B&W demorum!

Testen ser umiddelbart flot ud, men mangler alle de mest grundlæggende forudsætninger for at være seriøs.

Al J.

Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2013 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af AlJones AlJones skrev:

Den opmærksomme læser vil bemærke at de 12 højttalersystemer "testes"
med hver sin surround forforstærker/effektforstærker. bortset fra Triad
og Klipsch som testes med samme Sherbourne elektronik og MK og James som
testes med samme Sunfire elektronik. Alle de andre aflprøves med
forskellig elektronik.

Det skyldes at denne såkaldte highend
markedsundersøgelse er lavet ved at manden har besøgt forskellige
butikker og lyttet lidt i deres demo-rum. Der kan altså ikke drages
brugbare konklusioner om højjttalere eller elektronik hver for sig og
heller ikke om de samlede systemer, da de er aflyttet i forskellige rum, med forskellige kabler og forskellige lydkilder.

Det
gør det svært at tage "resultatet" alvorligt. Manden har ikke tilbragt
dage sammen med hvert anlæg, men snarere minutter, aldrig i det samme
rum og aldrig med samme referenceudstyr.

Bemærk den lamme
undskyldning for ikke at afprøve B&W. Han ved bare på en eller anden
måde at det ikke kan være bedre end "vinderen", men inddrømmer samtidig
at han simpelthen ikke havde tid til at besøge et B&W demorum!

Testen ser umiddelbart flot ud, men mangler alle de mest grundlæggende forudsætninger for at være seriøs.

Al J.




Enig

Der er godt nok også forskel på den spalteplads der er givet til de sidstnævnte.

Hver system har også deres "comfort zone"

Jeg har selv lige hørt JBL k2 på Stockholm messen. De er alt andet end harsh.
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2013 kl. 15:23
Den er lige så fyldt med "de" grundlæggende forudsætninger" som stortset alle andre anmeldelser "den er nemlig subjektiv", den interessante vinkel er; at manden ikke får penge for, at lave sammenligningen og repræsentere ingen af producenterne. 
Samtidig giver det et godt billede af hvad butikker sætter sammen ud fra deres viden og erfaring. dvs. man kan sagtens konkludere noget, hvis man tager de afgrænsninger med i betragtningen. 

Det som du IMO øjne efterspørger er en fuldendt konklusion, som ikke kan lade sig gøre "tid, ressourcer, standarder, teori, penge, ekspertise", hvornår har nogen nogensinde lavet/udført sådan en. 

Vi bliver altid klogere, det som var konklusionen i går, er ikke konklusion i dag eller i morgen for den sags skyld. Så nej ingen endegyldig konklusion, men dog en konklusion ud fra det fremsatte udstyr fra forhandlerne.

Undskyldningen er en typisk"klassisk" eksempel på en afgrænsning; Han var blevet klogere, men havde ikke mere tid til at udføre anmeldelsen og afgrænser sig. 

Men fair nok alle skal have sin mening. Men vi mangler stadig flere, som vil lade sig udsætte"udstille" sig på denne måde i vores verden. 


Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2013 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:


Enig

Der er godt nok også forskel på den spalteplads der er givet til de sidstnævnte.

Hver system har også deres "comfort zone"

Jeg har selv lige hørt JBL k2 på Stockholm messen. De er alt andet end harsh.

Fedt, var der en messe i forbindelse med dem ? 

Jeg hørte dem i Paris her i September, de spiller fandme stort og godt, dog synes der var lidt af den "horn" lyd, som anmelder refererer til.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu