|
Colorspace xbmcbuntu |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
dieseldk ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 368 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Februar-2013 kl. 18:07 |
Hej
Har bygget nyt mediacenter, i3 3225, dh61ag og installeret xbmcbuntu, det et koblet til en pioneer vsx922 og videre til panasonic gt50. Det er som om billedet er for mørkt, der hvor der før var mørke detaljer er nu bare sort. Tror det måske har noget med colorspace at gøre, tv forventer måske kun at modtage et begrænset signal 16-235 men mediacenter sender nok 0-255. Synes så ikke at jeg kan stille på det på tv og har været ved at kigge på noget med xorg.conf fil på mediacenter men finder kun vejledninger til nvidia og ældre versioner af xbmc. Er der nogen her inde som har rodet med noget af det her og kan hjælpe mig på vej? |
|
![]() |
|
dieseldk ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 368 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Efter hvad jeg har kunne finde rundt på nettet, er det et problem med intel's Linux driver. Der er en bug/mangel der gør at der ikke bliver sendt signal om at der sendes fuldt colorspace, kan så ikke helt finde ud af om det er mine evner eller også en bug at jeg ikke kan få den til at sende begrænset colorspace med en xorg.conf fil.
Dertil kommer så at manuel indstilling af colorspace på mit panasonic tv åbenbart først bliver tilgængelig hvis det mener det er et dvi signal som kommer ind af hdmi stikket. Har indtil vider løst det hele ved at smide en Windows 7 på og lagt xbmc ovenpå det, synes bare ikke det virker helt så godt når man helst ikke vil have mus eller tastatur fremme. |
|
![]() |
|
alyz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 683 |
Går ud fra at du (bare) skak bruge det til at afspille lokalt film materiale med. Hvis det virker på Windows, kan jeg anbefale mediaportal med moving pictures. Det har endda et skin, der ligner xbmc. Ellers wmc med mediabrowser.
|
|
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD TV: 48PFS8109: Anlæg: Denon /DALI |
|
![]() |
|
Selve xbmc fungere helt fint med fjernbetjening efter lidt rod med opsætning, problemet er mere de pop-ups der kommer fra Windows, opdatering af div osv. Det er ikke altid lige til at få dem væk og komme tilbage i xbmc uden at skulle have gang i musen
|
|
![]() |
|
alyz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 683 |
Der må da Være en mulighed ixbmc. Noget a la always on top, og/eller hide taskbar
|
|
|
![]() |
|
- Iver ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 214 |
Jeg tror, at mange slår alle former for opdateringer fra på windows maskiner. Hvis man har et setup der virker, bør der ikke bruges det vilde tid på opdateringer.
Måske sikkerheds-opdateringer i ny og næ, men det kan jo gøres manuelt.
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Nemlig, har slået alle opdateringer fra, så opdaterer jeg manuelt når jeg synes det er ved at være tid. (ca en gang om måneden med win) Men generelt på mine htpc'er herhjemme, er jeg ikke så opdaterings hungrende. Hvis setuppet virker, hvorfor så begynde ændre alt muligt i det? Hvis den driver jeg installeret virker til det jeg skal bruge den, piller jeg fx aldrig ved den.
Tænker på mine htpc'er som en boks i stil med en blu-ray afspiller. Da jeg havde blu-ray afspiller fremfor blu-ray drev i den i stuen. Opdaterede jeg kun blu-ray afspilleren hvis der var kommet en ny film på markedet som den ikke lige kunne afspille. Opdateringer kan være roden til alt ondt i et ellers velfungerende system, derfor laver jeg altid en ny backup til system gendannelse før jeg opdaterer windows.
|
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Jeg har også "bricket" mit MediaPortal setup med Win opdateringer, nærmere bestemt .net Framework 4.0 opdateringer.
Det resulterede i en komplet reinstall og opsætning af serveren
|
|
|
![]() |
|
Ja der burde vel egentligt ikke være den store sikkerheds risiko ved ikke at opdater hele tiden, når den bare skal bruges til at se nogle film, skal jo ikke surfe rund på nettet eller læse emails på den.
Hvis det blivet ved med at irritere bliver det slået fra, tror der har været lidt ekstra her til at starte med da det var en helt ren installation så der har vel lige været div service pakker osv. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |