|
Nyt TV - PLasma eller LED? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Qnap newbie ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Juli-2012 Sted: Søborg Status: Offline Point: 6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-Februar-2013 kl. 11:48 |
Hej alle
Jeg håber at kunne få lidt kyndig vejledning til mit valg at nyt stue alter
![]() Indledningsvis vil jeg sige at størrelsen på det nye tv skal være 55" +, altså minimum 55" da vi kommer til at sidde ca 4,5 meter fra TV'et. (så minimum 55" ik?)
Prisen er godkendt af "finansministeren" til maks at være 15.000,-
Kogt ned til : minimum størrelse 55", max pris 15.000
![]() Mit udgangspunkt er at få så godt et TV (billedmæssigt) som muligt til prisen og jeg er egentlig ligeglad med alle de her smart funktioner og muligheder på den front.
TV signalet kommer fra en TDC Home Trio boks alt andet fra en tilsluttet Win 7 MediePc til film og whatnot fra min Qnap NAS og det indbyggede BlueRay dvd drev
Jeg har PT følgende i kikkerten :
Samsung Slim LED UE55ES8005UXXE : http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/UE55ES8005TAB/samsung-55-8-serie-smart-tv-es8005-7-galaxy-tab-ii
Pris : 14.899,-
Samsung PS64D8005 : http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/377915/SAMSUNG-PS64D8005.html?cid=913205000000
Pris : 13.599,-
Panasonic TX-P65ST50 : http://www.redcoon.dk/B405886-Panasonic-TX-P65ST50_Plasma-TV?refId=kelkoodk&utm_source=kelkoodk&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick#
Pris : 14.999,-
Sidstnævnte kan jeg kun finde til salg hos Redcoon.dk men har ingen erfaring med dem.
Så jeg hører gerne fra andre der evt. har handlet her. Pros and cons
![]() Jeg er klar over Plasma bruger mere strøm, det er ligeledes godkendt fra højere instans
![]() Kan i hjælpe en novice her så jeg får bedst mulige nye TV til både alm. TV samt film
Pft
Thomas
|
|
![]() |
|
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bedste billede får du ved Samsung PS64D8005.
|
|
![]() |
|
Qnap newbie ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Juli-2012 Sted: Søborg Status: Offline Point: 6 |
@mkirkelund
okay?...
Jeg troede faktisk at Panasonic'en var bedre rent billed mæssigt?..
![]() Hvad er din bevæggrund for at sige Samsung plasma'en?
|
|
![]() |
|
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
Jeg skal prøve at se om jeg kan gennemsøge nettet efter test. Har tidligere undersøgt det. D-serien ligger sig meget op af E-serien og fra E-serien til VT50 er det ikke det helt store spring. De har hver deres fordele og ulemper. ST50 er noget af et stykke fra Pana's topmodel, hvor Samsung D8-serien er topmodellen fra 2011.
|
|
![]() |
|
så hvordan ville din prioriterings rækkefølge ligge på de tre TV? Og har du andre gode eller bedre bud indenfor denne prisklasse/størrelse
|
|
![]() |
|
Samsung PS64D8005
Panasonic 65ST50 Samsung UE55ES8005 Jeg ville personligt ikke vælge Panasonic grundet de store problemer med retention som bliver længe. Alternativet kunne være et Samsung PS64E8005 hvis pengepungen er til det.
|
|
![]() |
|
har allerede luret på PS64E8005 og fået thumps down på mer prisen.. *GG*..
Så den absolutte smertegrænse er 15.000,-
og efter at have brugt et par aftener på researche fandt jeg frem til de 3 nævnte.
Men jeg er bestemt åben for bud på andre muligheder i prisklassen.
Og som nævnt så søger jeg efter "best buy" med hovedvægten på billed kvaliteten fremfor design og features :)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |