|
Beovision 8 vs. Beovision 6 |
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Forfatter | |
Zegnacre ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-August-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 111 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-Februar-2013 kl. 15:54 |
Nogen herinde der ved hvorfor priserne på beovision 8 er raslet ned ? Er det dumt køb ? Jeg tænker at købe enten et beovision 8 26" eller beovision 6 26" til soveværelset. Jeg forstår dog ikke at beovision 6eren er dyrere, jeg mener produktions året på beo6 er ældre end beo8.
Nogen herinder der kan give plus og minus for hvad der er bedst at købt? Lyden skulle vist være rigtig godt i et beo8 har jeg hørt. Håber nogen har lyst til at komme med nogen forslag. Mvh Christian |
|
![]() |
|
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er nok fordi det er den mindst populære model de til dato har lavet, dog er det jo igen en smagssag, og hvis nok et ok tv.
|
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
![]() |
|
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Jeg har et Beovision 8 - det UDEN digital tuner af nogen som helst art. (Købt i 2008, da mit B & O MX4000 sagde "KNALD!!" og døde) Og lyden i Beovision 8 er bare fed! Måske er det pga. udseendet, at prisen for det er faldet? Mit beovision 8 er nemlig ikke verdens kønneste TV. Bliver denne model ikke også produceret udenlands, og ikke i Struer?
Redigeret af turbo2 - 23-Februar-2013 kl. 16:33 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
Har ikke set nok på BV8 til at kunne sige det, men med hensyn til BV6, så skal du passe på med kun at købe af nyere aftapninger. De første modeller er deciderede ringe til at vise billeder.
Min svigermor har et..... Klaus |
|
![]() |
|
ehrnberg ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-April-2011 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 184 |
beovsion 8 udgik før beovision 6 :) De har begge et super billede og fantastisk lyd! Jeg mener at man kan være heldig at finde en 6-26 med mpeg4 tuner i, hvilket klart vil være en fordel.
Hvis jeg var dig ville jeg kigge her: www.bremdal-radio.dk/ Giv dem eventuelt en opringning og se hvad de har. Dem benytter jeg selv i forbindelse med B&O, og de er fantastisk dygtige!
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
Lyden fejler ikke noget, men kalder du billedet på de første modeller "super", så er du blind på det ene øje og kan ikke se med det andet! Klaus |
|
![]() |
|
ehrnberg ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-April-2011 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 184 |
Nu snakker jeg de senere modeller. Billedet på BV8 fejler bestemt ikke noget! Men det er klart at da BV 6 er nyere, så har det også et bedre billede. Vil bestemt være enig med med dig i, at billedet på de aller første ikke var kønt. Det var noget grynet skrammel.
Har selv solgt end del af begge modeller, og ved begge får man altså et rigtig fint billede til prisen. Men selvfølgelig kan det da bedst svare sig at købe så nyt som muligt. Det giver lidt sig selv. |
|
![]() |
|
Zegnacre ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-August-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 111 |
Tak for jeres gode debat. Tror jeg vil kigge efter et beo6 med mpeg4 i så:) Det skulle vel gøre billeder skarpere ? mpeg4 betyder det ikk bare at det er hd ready ?
|
|
![]() |
|
Mpeg4 betyder at det kan modtage og dekode mpeg4 kodede signaler via antenneindgangen. Alt der sendes af dansk tv via antenne er mpeg4 kodet.
Klaus |
|
![]() |
|
Nej MPEG4 betyder blot at den kan modtage digitalt signal :) Det har som sådan intet med opløsningen at gøre. Men en 6-26 af de nye er hd ready. Det står rigtig flot i billedet. Der er absolut ingen forskel på en 26" med hd ready og en med fuld hd :)
Du skal nok blive rigtig glad for det, når du finder det engang! :) |
|
![]() |
|
Har fundet et beo6 26" hvor der står dette: Sælges inkl. en valgfri DVB-T2 eller DVB-C MPEG4 boks med B&O betjening.
Mit spørgsmål er så dvb-t2 vs dvb-c mpeg4 hvad er bedst ? og hvad er forskellen. Ved man kan google det men andre mening er jeg osse interesseret i :) |
|
![]() |
|
Det du får der er et ældre tv med ekstern boks :) boksen kan dog monteres bagpå tv'et og styres med din B&O fjernbetjening.
Om du skal gå efter dvb-t2 eller dvb-C afhænger af hvordan du modtager dit tv. Modtager du via egen antenne så er det t2 du skal bruge. Er du derimod på kabel tv så er det dvb-C du skal vælge :) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |